جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

اهمیت و تاثیر سئو بر روی سایت ها + قابلیت سئو

تیم تحریریه عصرینو
۱۶ آذر ۱۴۰۰
قابلیت سئو

سئو در واقع برای دسترسی بهتر به سایت ها طراحی شده است، به زبان ساده تر سئو به موتور های جستجو کمک می کند. در واقع می توان گفت که موتور های جستجو به دنبال بهترین سایت برای شما هستند؛ ولی سئو به دنبال سایتی است که بیشتر به موضوع شما نزدیک باشد. سئو به دو دسته تقسیم می شود و این دو دسته به شما کمک می کند تا تفاوت استفاده درست از غلط را به خوبی تشخیص دهید. به طور کلی قابلیت سئو تاثیر زیادی بر دیده شدن مطالب سایت ما و محتوای ما دارد.

سئو چیست؟

بهینه نمودن سایت را سئو می گویند. کسانی که درباره قابلیت سئو اطلاعاتی ندارند، زمانی که تاثیر سئو را بر روی موتور های جستجوگر می بینند، تعجب می کنند. البته بهتر است افراد تمامی مطالب مهم راجع به این مبحث را مطالعه کنند تا بتوانند توصیه های خوب سئو را از توصیه های مضر آن تشخیص دهند. به طور مثال اینکه چگونه می توان جستجوی سایت را ارگانیک نمود تا میزان جستجوی شما افزایش یابد و محتوایی را که در سایت به اشتراک می گذارید به راحتی توسط کاربران پیدا شود.

کارایی سئو

بهینه سازی مهم ترین اصل قابلیت سئو را تشکیل می دهد که هر سایتی برای دیده شدن، نیاز به کلماتی کلیدی دارد و سئو نسبت به حجم و اندازه کلمات کلیدی، تن سایت را رتبه بندی می کند. البته بعضی از سایت ها در پشت گرافیک سایت، استفاده بیشتری از کلمات کلیدی می کنند که سئو، آن سایت ها را در رتبه های اول قرار می دهد که البته این کار اشتباه است و جرم محسوب می شود.

اکثر کسانی که تولید محتوا انجام می دهند می دانند که سئو نقش زیادی در تکثیر محتوای آن ها دارد و قابلیت سئو در بهتر دیده شدن این محتوا ها بسیار تاثیرگذار می باشد.

تقسیم بندی های سئو

  • سئو کلاه سفید:

شامل تکنیک ها و روش هایی است که کاملا با روش قانونی و صحیح ایجاد شده باشند و زمانی که از آن ها استفاده می شود، در هنگام اپدیت گوگل، جریمه ای صورت نمی گیرد.

البته با هر بار اپدیت چیز های زیادی به قابلیت سئو اضافه می شود که دیگر افراد سودجو نتوانند اختلالی ایجاد کنند.

  • سئو کلاه سیاه:

این روش شامل سئو داخلی و سئو خارجی می شود که با دور زدن و تقلب، موتور های جستجو را فریب می دهد.

البته با توجه به آپدیت های اخیر الگوریتم های جدید گوگل، خیلی از این روش ها عملا باطل و غیر قابل دسترس شده اند. باید گفت که اجرای این روش در بیشتر موارد باعث جریمه و خشم گوگل می شود که به این اتفاق، اصطلاحا پنالتی گوگل گفته می شود.

آنالیز در سئو

حتما الان با خودتان می گویید که آنالیز چه ربطی به قابلیت سئو دارد؛ در این صورت باید گفت که آنالیز در سئو مهم ترین اصل است و هر کسی که بخواهد بهینه سازی سایتی را بر عهده بگیرد باید آنالیز سئو را هم بداند و باید بتواند که در مواقع مناسب، تحلیل درستی بر روی الگوریتم های سئو داشته باشد. برای آنالیز در سئو، بهترین راه، استفاده از ابزار های سئو است و ضروری ترین ابزار های گوگل، آنالیتیکس و گوگل وبمستر می باشد.

سخن پایانی

اگر بخواهیم تعریفی کلی از قابلیت سئو داشته باشیم؛ در واقع باید گفت که سئو از بخش های زیادی تشکیل شده است که در یک مقاله کوتاه نمی توان به تمامی مسائل آن پرداخت؛ برای همین در این مطلب بیش ترین و ضروری ترین مطالب مهم را عنوان کردیم. همان طور که در کلیت مقاله ذکر شد، سئو برای دسترسی بهتر به سایت ها و برای رسیدن به محتوای اصلی، قابلیتی بسیار کمک کننده است.

با بروزرسانی های جدید، تغییر ظاهر سایت، تولید محتوا و حتی رعایت یک سری از اصول، سایت و محتوای ما در رتبه اول گوگل قرار می گیرد.

تعریف و خلاصه قابلیت سئو را می توان این گونه شرح داد که سئو نوعی بهینه ساز می باشد که باعث می شود سایت شما در صفحات اول گوگل به راحتی دیده شود و این کار تنها با بکارگیری یکسری ترفند های مجاز صورت می گیرد. اگر سایت و محتوایی سئو شده داشته باشید، موتورهای جست وجوگر گوگل به خوبی سایت شما را به کاربران نشان می دهند.

مقالات مرتبط:

با شناخت انواع سئو در صفحه اول گوگل باشید

تحلیل سئو سایت و ابزارهای مورد نیاز برای انجام این کار

خدمات مرتبط:

تولید محتوای متنی

طراحی انواع وب سایت با اصول سئو| مزیت و کارایی

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 14 =

مطالب مرتبط

تولید محتوا در اینستاگرام

برای تولید محتوا در اینستاگرام به یک حرفه‌ای تبدیل شوید!

به یک حرفه‌ای برای تولید محتوا در اینستاگرام تبدیل شوید! اینستاگرام این روزها دیگر یک فضای سرگرمی نیست، ...
تیم تحریریه عصرینو
۱۴ تیر ۱۴۰۰
تولید محتوا آموزشی

آشنایی با روش‌های تولید محتوا آموزشی

می‌خواهیم روش‌های تولید محتوا آموزشی را به شما بیاموزیم و هم‌چنین به بررسی انواع محتوا ( متنی، ...
تیم تحریریه عصرینو
۱۸ مهر ۱۴۰۰
طراحی سایت ارزان

طراحی سایت ارزان به همراه نکاتی درباره بهینه‌سازی عملکرد سایت

طراحی سایت امروزه برای بیشتر مشاغل و کسب‌و‌کارها نیاز است چرا که بدون داشتن یک سایت خوب ...
تیم تحریریه عصرینو
۰۶ اسفند ۱۳۹۹