تاثیر سایت رسپانسیو

تیم تحریریه عصرینو
۱۹ شهریور ۱۳۹۹
تاثیر سایت رسپانسیو

سایت رسپانسیو

طراحی سایت رسپانسیو تاثیر بسزایی بر روی مشاهده بهتر مطالب جستجو شده روی صفحات گوشی و تبلت و حتی سایر دستگاه­های دیگر دارد. با توجه به اینکه امروزه بسیاری از افراد از تلفن­های هوشمند و موبایل استفاده می­کنند، موجب شده است که طراحی وب­سایت رسپانسیو از اهمیت بالایی برخوردار باشد.طبق آمارهای بدست آماده بیش­ترین شلوغی و ترافیک وب­سایت­ها به وسیله گوشی همراه می­باشد. تاثیر سایت رسپانسیو بر روی سئو سایت به حدی است که گوگل آن را یکی از عوامل مهم در رتبه بندی سایت­ها اعلام کرده است.

قبل از اینکه سایت رسپانسیو طراحی کنید و ما نیز به تاثیر سایت رسپانسیو اشاره کنیم، لازم است که به نکاتی توجه فرمایید:

  • محتوا و مطالبی که در سایت خود قرار می­دهید بسیار مهم هستند، بنابراین این موضوع را مدنظر داشته باشید، که محتوای شما موجب صعود و بالارفتن سایت می­شود.
  • در طراحی رسپانسیو مقیاس اندازه عکس­ها بسیار مهم است، به همین دلیل به اندازه عکس­ها فکر کنید که چگونه بر روی تلفن همراه و یا موبایل و کامپیوتر دیده خواهند شد.
  • در هنگام طراحی سایت رسپانسیو، شخصی که قرار است سایت را طراحی کند باید باتجربه بوده تا بتوانند برای هر سایز از صفحات، یک طرح مناسب در نظر بگیرد.

واکنش­گرا بودن سایت بسیار مهم و ضروری است، زیرا اثر خوبی بر سئو سایت می­گذارد و موجب می­شود که کاربران در هنگام مطالعه محتوا سایت بدون اینکه زوم کنند، در صفحه تمام مطالب و تصاویر به راحتی قابل مشاهده باشد. تاثیر سایت رسپانسیو بر افزایش امتیاز سایت شما است، گوگل وب­سایت­هایی را که به راحتی کاربران خود اهمیت می­دهند و برای آنان ارزش قائل هستند را در سطر اول نتایج جستجو قرار می­دهد.

تاثیر سایت رسپانسیو

حال ما در این مطلب شما را با نحوه تأثیرگذاری رسپانسیو بر روی سئو سایت آشنا خواهیم کرد، که شامل موارد زیر می­باشد:

  1. اولویت گوگل رسپانسیو سایت است: گوگل به تمام سایت­ها رسپانسیو و واکنش گرا بودن را پیشنهاد می­کند، افرادی که قصد دارند، وب سایت خود را در سطر اول نتایج جستجو گوگل مشاهده کنند، باید به فکر طراحی سایت رسپانسیو باشند، عدم وجود رسپانسیو در سایت­ها موجب پایین آمدن رتبه سایت می­شود. هنگامی که خود گوگل بر اهمیت این موضوع اشاره و تاکید می­کند، وب­سایت­ها نیز باید به آن اهمیت داده و رعایت کنند. بنابراین از تاثیر سایت رسپانسیو می­توان به قرارگیری سایت در صفحه اول گوگل اشاره کرد.
  2. افزایش بازدیدکننده­ها: یکی دیگر از تاثیر سایت رسپانسیو در تجربه خوب و بدون نقصی است که نصیب کاربران می­کند. با استفاده از طراحی سایت رسپانسیو کاربران به راحتی می­توانند در تعامل بوده و در سایت جا­به­جا شوند. با وجود طراحی این سایت دیگر نیازی به اسکرول کردن نیست.
  3.  لینک سازی بهتر: هنگامی که در یک وب­سایت دو نوع نسخه جداگانه برای، موبایل و desktop وجود دارد، دو URL گوناگون نیز وجود خواهد داشت. همین موضوع موجب می­شود که رتبه سایت شما کاهش پیدا کند و علت آن نیز لینک­های جداگانه برای هر نسخه است. اما وجود سایت رسپانسیو باعث می­شود که یک URL برای هر دو حالت موبایل و desktop وجود داشته باشد، بنابراین یکی دیگر از تاثیر سایت رسپانسیو لینک­سازی بهتر برای سایت­ها است.
نکات دیگر دیگرن
  • صفحات با سرعت لود بالاتر: زمانی که دو نسخه جدا از یک سایت وجود داشته باشد، یک درخواست به وسیله مرورگر موبایل به سرور فرستاده و عملیاتی انجام می­شود که در نتیجه آن نسخه موبایل نمایش داده می­شود. سرعت تقریبی موبایل نیز برای لود وب­سایت­ها 7 ثانیه می­باشد. اما هنگامی که شما برای سایت­های خود رسپانسیو طراحی کنید، دیگر این گونه عملیات وجود نخواهد داشت و در این صورت سرعت لود مطالب نیز افزایش پیدا می­کند. گوگل آن دسته از سایت­هایی را که سریع­تر لود می­شوند را در اولویت قرار می­دهد.
  •  جلوگیری از تکرار محتوا در گوگل: اگر شما برای نسخه موبایل و desktop دو وب­سایت جداگانه دارید، در این صورت موجب می­شود که محتوا شما دوبار در گوگل تکرار شود. گوگل برای محتواهایی که تکراری هستند، جریمه قرار می­دهد. بنابراین تاثیر سایت رسپانسیو برای رفع این مشکل می­باشد که شما می­توانید برای جلوگیری از تکرار محتوای خود از سایت رسپانسیو کمک بگیرید.

نکات کلیدی در طراحی سایت رسپانسیو

  1. جهت­یابی در طراحی سایت رسپانسیو از ارزش و اهمیت بسیاری برخوردار می­باشد، درهنگام طراحی سایت رسپانسیو این موضوع را مدنظر داشته باشید که جهت­یابی درست، باعث می­شود که کاربران و بازدیدکننده­های سایت بتوانند به آسانی بر تمام قسمت­های گوناگون سایت شما دسترسی داشته و زمان زیادی برای دریافت مطالب صرف نکنند.
  2. یکی از موضوعات دیگری که در طراحی سایت ریسپانسیو اهمیت دارد، کیفیت تصاویر در سایت است. تصاویر همواره موجب می­شوند که کاربران به راحتی بتوانند با آنان ارتباط برقرار کنند، در هنگام طراحی سایت همیشه باید از تصاویر با کیفیت و عالی استفاده کنید، تصاویر عالی جلوه زیبایی به سایت بخشیده و موجب افزایش بازدیدکننده­های سایت می­شود. بنابراین در طراحی سایت واکنش­گرا تصاویر را حتما بهینه­سازی کنید.
  3. در هنگام طراحی سایت رسپانسیو شما زمانی می­توانید موفقیت کسب کنید که کاربران به راحتی وب­سایت را با تمام جزئیات در تلفن همراه خود مشاهده کنند، بنابراین در هنگام طراحی به اندازه ابعاد دکمه­های سایت و منو توجه کنید، دکمه­های سایت همان­هایی هستند که کاربر در و.ب سایت بر روی آن کلیک می­کند، مانند، دکمه فایل، دکمه خرید، نمایش عکس، نمایش جزئیات سایت و …. .

اندازه و رنگ دکمه­ها را به گونه­ای طراحی کنید که کاربر در تلفن همراه خود به راحتی بتواند کلیک کند و اندازه دقیق پیکسل­ها را نیز مورد توجه قرار دهید.

تمام این ریزه­کاری­ها برای داشتن یک سایت واکنش­گرا اهمیت دارد و برای تاثیر سایت ریسپانسیو برای سئو سایت باید با نهایت دقت انجام شود.

کلام آخر

ما در این مقاله در رابطه با تاثیر سایت رسپانسیو بر افزایش رتبه سایت در گوگل و سئو توضیح دادیم. هر سایتی که می­خواهد از رتبه بالایی در گوگل برخوردار باشد و در سطر اول گوگل قرار گرفته و بازدیدکننده­های خود را افزایش دهد، به طراحی سایت رسپانسیو یا واکنش­گرا نیاز دارد. برای طراحی این سایت عالی و ایده­آل نکاتی را باید رعایت کنید که ما در این مطلب ذکر کرده­ایم. امیدوارم مطالبی گفته شده در این مقاله برای شما عزیزان سودمند و کاربردی باشد.

ممنون از توجه و همراهی شما

خدمات مرتبط :

خدمات طراحی سایت

تولید محتوای متنی

مقالات مرتبط

طراحی موشن گرافی

 

اینستاگرام ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

مطالب مرتبط

۴ استراتژی برای افزایش سریع فروش اینترنتی

پس از شروع کسب و کار برای افزایش فروش اینترنتی کالای خود نیاز دارید چندین نکته را ...
تیم تحریریه عصرینو
۰۱ خرداد ۱۳۹۹
آنالیز اصولی سئو سایت

بررسی آنالیز اصولی سئو سایت و اهمیت آن

سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization است که معادل کلمه SEO است و معنی بهینه سازی موتور ...
تیم تحریریه عصرینو
۱۸ آبان ۱۴۰۰

آموزش طراحی وب سایت شامل آموزش چه مهارت هایی می شود؟

آموزش طراحی وب سایت شامل آموزش طرح ریزی و ایجاد وب سایت ها است و شامل مجموعه ...
تیم تحریریه عصرینو
۰۹ آذر ۱۳۹۹
این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس