جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

چرا محتوا برای سئو مهم است؟

تیم تحریریه عصرینو
۱۷ شهریور ۱۳۹۹
تاثیر محتوا بر سئو

چرا محتوا برای سئو مهم است؟

بی شک تاثیر محتوا بر سئو غیر قابل انکار است. گوگل بر اساس محتوای تولید شده به وب سایت‌ها رتبه می‌دهد. اگر محتوا از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد قطعا شما از سایر رقبای خود عقب خواهید‌ماند. تنها در صورتی می‌توانید در گوگل رتبه بگیرید که محتوایی با کیفیت و یونیک تولید کنید و سئو محتوا را بهینه سازی کنید. اما قبل از پرداختن به تاثیر محتوا بر سئو باید بدانیم محتوا چیست. محتوا شامل متون، تصاویر، صداها، ویدیوها و هر چیزی است که در سایت شما قرار می‌گیرد و نیاز مخاطب را برطرف می‌کند. محتوا اطلاعات مفیدی را به مخاطبان شما ارایه می‌دهد که متناسب با هدف و درخواست آنهاست. در صورتی که تمایل دارید از رتبه‌بندی گوگل بهره مند شوید و بازدید مطالب سایت خود را افزایش دهید باید خودتان را به تولید محتوای بهینه متعهد کنید.

تاثیر محتوا بر سئو:

تاثیر آن به گونه‌ای است که تولید محتوای با کیفیت و سئو بهینه می‌تواند شما را در صدر رتبه‌های برتر گوگل قرار دهد و بازدید سایت شما را چندین برابر کند. البته این تنها در شرایطی تحقق می‌یابد که محتوای شما یونیک و غیر‌کپی باشد. در صورتی که محتوای شما تکراری و کپی از دیگر وبسایت‌ها باشد قطعا از رتبه بندی گوگل عقب خواهید‌ماند، زیرا الگوریتم‌های گوگل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قادر به تشخیص محتوای کپی هستند.

اما تاثیر محتوا بر سئو چیست؟ چرا محتوا برای بهینه‌سازی سئو انقدر مهم است؟

پاسخ این سوال‌ها کاملا روشن است، سئو برای بهینه شدن در قدم اول نیاز به محتوا و کلمه کلیدی دارد. بهینه‌سازی سئو بدون داشتن محتوایی مناسب امری محال است.

موتورهای جستجوی گوگل بر اساس کلمات کلیدی سرچ شده از طرف مخاطبان، شروع به جستجوی مطالب مرتبط با کلمات کلیدی می‌کنند. گوگل از میان هزاران محتوای مرتبط، آن دسته از محتواهایی که سئو بهینه دارند را در رتبه اول قرار می دهد. با قرار گرفتن در صفحات اول جستجوی گوگل تعداد بازدیدکنندگان سایت بطور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. اما چگونه می‌توان در رتبه اول گوگل قرار‌گرفت؟ چطور می‌توان محتوایی با سئو بهینه تولید کرد؟

محتوای تولید شده در وبسایت:

زمانی که محتوای تولید شده در وبسایت شما سودمند باشد و بتواند به تمام سوالات ذهن مخاطب پاسخ دهد می‌تواند شانسی برای رتبه بندی گوگل کسب کند، اما چگونه؟ محتوای تولیدی شما در صورتی برای مخاطبان سودمند است که مخاطبان بتوانند کلمات کلیدی مورد نظرشان را از آن استخراج کنند. اما تولید محتوا تنها راه حل نیست. بلکه بعد از تولید محتوا بهینه‌سازی سئو آغاز می‌شود.

سئو در صورتی می‌تواند به بهترین نحو بهینه شود که محتوای تولید شده مفید، آموزنده، ارزشمند و جذاب باشد و بتواند به نیاز جستجوگران پاسخ دهد. به همین دلیل تاثیر محتوا بر سئو از اهمیت بالایی برخوردار است.

چرا بهینه‌سازی سئو مهم است؟

بهینه‌سازی محتوای سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا بدون رعایت اصول سئو، در موتورهای جستجوی گوگل رتبه‌ای نخواهید گرفت. بهینه‌سازی سئو در درجه اول در گرو تولید محتوایی با کیفیت است که در آن چگالی کلمات کلیدی، طول پاراگراف‌ها، لینک‌های داخلی و خارجی،توضیحات متا و url و … رعایت شده باشد. دلیل تاکید بر تاثیر محتوا بر سئو این است که در صورت بی نقص بودن محتوا، بهینه سازی سئو به آسانی انجام می‌شود و محتوای شما به راحتی می‌تواند از رتبه بندی گوگل بهره مند شود.

محتوای مخاطب‌محور ؛

در بحث تاثیر محتوا بر سئو گفته می‌شود محتواهای مخاطب‌محور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. اما منظور از محتوای مخاطب‌محور چیست؟ این نوع محتوا چه تفاوتی با سایر محتواها دارد؟

دغدغه‌های مخاطب

محتوای مخاطب‌محور به آن دسته از محتواها اشاره دارد که تمرکزشان روی خواسته‌های مخاطبان است. یعنی در تولید محتوای سایت تمرکز نویسنده بر خواسته‌ها، سوالات و نیازهای مخاطبان است و صرفا هدف از تولید چنین محتوایی برطرف کردن دغدغه‌های مخاطب است.

در چنین محتواهایی تمرکز اصلی روی مخاطبان و خوانندگان محتوا است. با تولید محتواهای مخاطب‌محور می‌توانید از رتبه بندی خوبی در گوگل بهره مند شوید. ناگفته نماند که در تولید محتوای مناسب می‌توانید با استفاده از بیشترین کلمات کلیدی سرچ شده در گوگل، محتواهایی که بیشترین جستجو را دارند را پیدا کنید و از آنها محتوا تولید کنید.

این روش می‌تواند به شما در یافتن کلمات کلیدی مناسب با نیاز مخاطب کمک می‌کند و می‌تواند در افزایش رتبه‌بندی گوگل تاثیر بسزایی داشته‌باشد.

بهینه‌سازی سئو؛

بهینه‌سازی سئو مواردی مانند : رعایت چگالی کلمات کلیدی، توضیحات متا،url  ، لینک‌دهی و… است که قطعا نقش مهمی در رتبه‌بندی گوگل ایفا می‌کند. اما چگونه می‌توانیم محتوای خود را از نظر اصول سئو بهینه کنیم؟ بهینه‌سازی سئو کار سختی نیست و کافی است برخی نکات را در تولید محتوا رعایت کنید تا به محتوایی بهینه دست پیدا کنید. برخی نکاتی که باید در تولید محتوا برای بهینه شدن  سئو رعایت کنید عبارتند از:

واژگان کلیدی

قبل از شروع کردن تولید محتوا، واژگان کلیدی مرتبط با عنوان خود را در گوگل جستجو کنید. با این کار قادر خواهید بود بیشترین کلمات کلیدی سرچ شده توسط کاربران را پیدا کنید و با استفاده از این واژگان کلیدی محتوایی مخاطب محور تولید کنید. توجه کنید که کلمه کلیدی شما حتما با موضوع محتوا مطابقت داشته باشد. نکته: برای افزایش رتبه در گوگل بهتر است از کلمات کلیدی طولانی‌تر استفاده کنید زیرا در استفاده از این کلمات رقابت کمتری وجود دارد.

طول پاراگراف‌ها

طول پاراگراف‌ها و جملات را بیش از حد بلند نکنید. قطعا پاراگراف‌هایی بلند و طولانی مخاطبان را از ادامه مطالعه محتوا منصرف می کند. برای این منظور می توانید با استفاده از زیرعنوان‌های مناسب طول پاراگراف ها را کوتاه‌تر کنید.

تصاویر

در تولید محتوا حتما از تصاویر استفاده کنید. یکی از اصولی که در بهینه‌سازی سئو تاثیر دارد وجود تصاویر در بین پاراگراف‌ها هستند که محتوا را جذاب تر می‌کنند.

لینک‌های داخلی و خارجی

لینک‌های داخلی و خارجی را به محتوای خود پیوند دهید. لینک‌ها نقش مهمی در افزایش بازدید محتواهای سایت شما دارند، پس از آنها غافل نشوید. با استفاده از لینک‌دهی در محتواها، موتورهای جستجوی گوگل شما را معتبر می‌دانند.

از محتوا غافل نشوید؛

مهمترین تاثیر محتوا بر سئو ،بهبود بخشیدن به بهینه‌سازی آن است. زمانی که یک محتوا از کیفیت مناسبی برخوردار باشد و از نظر سئو بهینه شده باشد، بازدید محتوا افزایش پیدا می‌کند. اگر محتوای شما تکراری باشد، بهینه نباشد، مفید و سودمند نباشد، قطعا هیچکس آن را نمی‌خواند و به اشتراک نمی‌گذارد. اگر می‌خواهید در معرض دید قرار بگیرید و بازدید محتوای سایت خود را افزایش دهید، باید خودتان را به تولید محتوای بهینه متعهد کنید.

خدمات مرتبط :

تولید محتوای متنی

خدمات طراحی سایت  

مقالات مرتبط

طراحی موشن گرافی

اینستاگرام ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 3 =

مطالب مرتبط

خرید بک لینک

معرفی و بررسی بک لینک و انواع آن

همانطور که می دانید، امروزه سئو و بهینه سازی بسیار مورد توجه وب سایت ها قرار گرفته ...
تیم تحریریه عصرینو
۲۵ فروردین ۱۴۰۱

۴ استراتژی برای افزایش سریع فروش اینترنتی

پس از شروع کسب و کار برای افزایش فروش اینترنتی کالای خود نیاز دارید چندین نکته را ...
تیم تحریریه عصرینو
۰۱ خرداد ۱۳۹۹
محتوا رپورتاژ

تولید محتوا رپورتاژ برای آگهی

در دنیای کسب و کار رقابتی امروز، هر مجموعه یا شرکتی تلاش می کند تا محصولات و ...
تیم تحریریه عصرینو
۰۴ آبان ۱۴۰۲