جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

شرح وظایف کارشناس تولید محتوا

تیم تحریریه عصرینو
۲۸ مرداد ۱۴۰۰
وظایف کارشناس تولید محتوا

تولید محتوا یکی از شناخته‌شده‌ترین ابزار برای جلب توجه مشتریان است. فرآیند تولید محتوا بسیار ظریف است و همیشه آن‌طور که به نظر می‌رسد ساده نیست. اما انجام خوب آن می تواند بر رونق کسب و کار شما تأثیر بگذارد. تحقیقات اخیر ثابت کرده که تولید محتوای با کیفیت باعث می شود مشتریان 131 درصد بیشتر از کسب و کار شما خرید کنند. در این بین هنوز وظایف کارشناس تولید محتوا برای عده‌ای ناشناخته‌است.
تولید محتوای عالی با یک فرآیند ثابت شروع می‌شود. ما مراحل تولید محتوا را از ابتدا تا انتها به شما نشان خواهیم داد و توضیح می‌دهیم که چگونه تولید محتوای عالی می‌تواند به مخاطبین و مشتریان شما در یافتن راه حل و پاسخ به مشکلات آن‌ها کمک کند.

چگونه ایده‌های محتوایی مناسبی پیدا کنیم؟

ایده‌‌ها را از طریق جستجوی کلمات کلیدی بیابید. جستجوی کلمات کلیدی یک روش فوق‌العاده برای کشف میزان علاقه مخاطبان نسبت به یک موضوع است. علاوه بر این، جستجوی کلمات کلیدی می تواند به شما کمک کند فرصت‌های جدیدی را برای محتوا کشف کنید که ممکن است به تنهایی در نظر نگرفته باشید. پس جستجو کردن را به عنوان یکی از وظایف کارشناس تولید محتوا به خاطر داشته باشید!

بازخورد مشتریان و همکارانتان

خود را جای مخاطبان خود بگذارید، اولین مسئولیت شما درک مشتری است. بنابراین وقتی به دنبال ایده‌های جدید هستید، به این فکر کنید که مشتری شما چه چیزی را جذاب یا مفید می‌داند. سپس بررسی کنید که چگونه این ایده‌ها می‌توانند با استراتژی محتوای شما هماهنگ شوند.

یکی از وظایف کارشناس تولید محتوا این است که در اطلاعات همکاران به دنبال ایده‌های محتوایی باشد. به عنوان مثال تیم پشتیبانی آگاهی زیادی در مورد مشکلات روزانه مشتریان شما دارد. تیم فروش دانش زیادی در مورد را‌ه‌حل‌هایی دارد که مشتریان احتمالی از شما می‌خواهند یا می‌خواهند بیش‌تر در مورد آن‌ها بشنوند.

در کار رقبا سرک بکشید!

به عنوان یک تولیدکننده محتوا، شما همیشه باید از موضوعاتی که رقبای شما در این حوزه می نویسند، آگاه باشید. درک نحوه برخورد رقبای شما با موضوع به شما کمک می‌کند ایده، رویکرد و محتوای برند تجاری خود را از آن‌ها متمایز کنید و شکاف‌هایی در استراتژی محتوایی آن‌ها شناسایی نمایید.

برنامه ریزی

اولین قدم برای برنامه‌ریزی محتوای خود این است که تصمیم بگیرید چه شکلی باشد. با بررسی انواع محتوا که قبلاً در مورد موضوع شما ایجاد شده است، می‌توانید آگاهی زیادی کسب کنید. به عنوان مثال، ایده‌ موضوع (یا کلمه کلیدی) خود را در گوگل تایپ کنید و ببینید چه نوع محتوایی در صفحه اول ظاهر می شود. آیا فیلمی وجود دارد؟ نمونه‌  اینفوگرافیک چطور؟ تصاویر مناسبی برای آن تولید شده؟
در اینجا چند سوال دیگر وجود دارد که یکی از وظایف کارشناس تولید محتوا این است که در مرحله برنامه‌ریزی از خود بپرسد:

  • با این محتوا چه شخصیتی را هدف قرار می‌دهم؟
  • آیا محتوایی که ایجاد می کنم به موقع است؟
  • این محتوا به کدام مخاطبان یا گروه از مشتریان کمک خواهد کرد؟

بعد از پاسخ به این سوالات، می‌توانید شروع به تولید محتوای خود کنید.

خلق کردن

در این مرحله از ایده‌هایی که برای تولید محصول نهایی به کار برده‌اید، استفاده کنید. اما هنگام خلق به خاطر داشته باشید که تولید محتوا یک فرآیند زنده و تغییرپذیر است. اگر متوجه شدید که روشی که انتخاب کرده‌اید یا قالب محتوایی موردعلاقه‌تان اشتباه است، از گام برداشتن به عقب نترسید. این فرآیند باید روان باشد و ممکن است با کسب اطلاعات جدید در مورد مشتریان و مخاطبان خود نیاز به تغییر داشته باشید.

بعدش چی؟

پس از انتشار محتوای خود یک نفس راحت بکشید اما فراموش نکنید که سفر وظایف کارشناس تولید محتوا هنوز ادامه دارد. یک استراتژی محتوای خوب دارای یک فرآیند ایجاد جامع و هم‌چنین یک برنامه تبلیغاتی برای قبل و بعد از انتشار است. وظیفه‌ شما به عنوان تولیدکننده‌ محتوا این است که هر قطعه‌ای از محتوا را در طول کل سفر ببینید. بنابراین اجازه ندهید فرآیند ایجاد، از استراتژی توزیع و تبلیغات پس از انتشار، که به همان اندازه مهم است؛ منحرف شود و مثل همیشه از موفقیت‌ها و اشتباهات خود درس بگیرید. هر محتوایی که ایجاد می‌کنید یک آزمایش است. از طریق نظارت و بررسی مناسب عملکرد آن می‌توانید بگویید چه چیزی برای شما و سازمان شما مفید است. از این آگاهی هنگام شروع دوباره فرآیند تولید محتوای بعدی خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + شانزده =

مطالب مرتبط

آموزش طراحی سایت و مهارت­های لازم برای آموزش ساخت سایت حرفه­ای

امروزه آموزش طراحی سایت طرفداران زیادی دارد. بسیاری از افراد دوست دارند طراح وب شوند و نحوه ...
تیم تحریریه عصرینو
۰۶ آبان ۱۳۹۹
خدمات سئو

خدمات سئو چیست

امروزه شرکت ها و مجموعه هایی به وجود آمده اند که در خصوص تولید و خدمات سئو ...
تیم تحریریه عصرینو
۲۱ فروردین ۱۴۰۱

طراحی سایت تبلیغاتی

طراحی سایت تبلیغاتی از زمان‌های گذشته تا کنون امر تبلیغات برای گسترش انواع کسب و کار بسیار مهم ...
تیم تحریریه عصرینو
۰۳ شهریور ۱۳۹۹