جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

مراحل ساخت سایت حرفه ای

نویسنده
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
ساخت سایت

در دنیای امروزی، هنگام شروع هر کسب و کاری، داشتن یک وب سایت تجاری بخش مهمی از حضور شما را در دنیای تجارت  تشکیل می دهد. به همین دلیل ساخت سایت حرفه ای باید در اولویت هر کسب کاری (اعم از آنلاین یا آفلاین) قرار بگیرد.

در واقع وب سایت شما بخشی از هویت و برند تجاری شماست، به شما امکان می دهد با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و آنها را قادر می سازد تا با شما در تماس باشند و از همه مهم تر، به شما امکان فروش محصولات و ارائه خدمات آنلاین را می دهد.

اما سوالی که ممکن است ایجاد شود، این است که ساخت وب سایت چگونه است؟

در این مقاله به مراحل و چگونگی ساخت سایت و ابزارهای مورد نیاز خواهیم پرداخت.

  1. ثبت نام دامنه (.www)

هر وب سایتی نیاز به یک نام دارد.

بدون نام (همچنین به عنوان نام دامنه شناخته می شود)، وب سایت شما نمی تواند کار کند. آن را به عنوان یک آدرس خیابان برای یک خانه در نظر بگیرید، جایی که آدرس نام دامنه و خانه وب سایت شما است.

در واقع با داشتن نام دامنه، مهم نیست چه اتفاقی می افتد، شما همیشه کنترل کاملی بر کل وب سایت خود خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: ساخت سایت به همراه تاریخچه و چگونگی طراحی آن

  1. یک حساب میزبانی وب دریافت کنید

برای ساخت یک سایت، پس از ثبت دامنه، نوبت به دریافت حساب میزبانی است. میزبانی وب، سرویسی است که وب سایت شما را به اینترنت متصل می کند و متعاقباً به شما امکان مدیریت یک وب سایت را می دهد.

در واقع به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از پلتفرم های ساخت وب سایت رایگان از پیش نصب شده مانند وردپرس، دروپال و سایر سازندگان وب سایت، به راحتی یک وب سایت راه اندازی کنید.

  1. راه اندازی یک وب سایت از طریق میزبانی وب

اکنون زمان ساخت سایت است. اکثر خدمات میزبانی وب جهت ایجاد یک وب سایت، پلتفرم های رایگان را ارائه می دهند. در این مثال از وردپرس استفاده می کنیم.

وردپرس محبوب ترین ابزار برای ساخت سایت رایگان است که بیش از 40٪ از تمام وب سایت های موجود در اینترنت را تامین می کند. به طور کلی، وردپرس، خود، بهترین انتخاب برای اکثر افرادی است که می خواهند یک وب سایت بسازند. زیرا مقرون به صرفه است، هنوز برای کاربران غیر فنی قابل دسترس است و شما می توانید سایت خود را با استفاده از تم ها و افزونه های از پیش ساخته شده گسترش دهید.

طراحی سایت از طریق وردپرس

طراحی سایت از طریق وردپرس

از آنجایی که شما قبلاً یک نام دامنه و میزبانی وب دارید، می توانید وردپرس را کاملاً رایگان در Domain.com یا Bluehost.com نصب کنید و از طریق آن، ساخت سایت خود را آغاز کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش طراحی سایت و مهارت­های لازم برای آموزش ساخت سایت حرفه ­ای

  1. صفحات را اضافه کنید و وب سایت خود را سفارشی کنید

در حال حاضر، شما باید با موفقیت یک سایت وردپرس را راه اندازی کرده باشید. در واقع پایه و اساس سایت شما ساخته شده است، و اکنون زمان آن رسیده است که شروع به تقویت آن کنید.

اولین قدم این است که صفحاتی را بسازید که بیشتر به آنها نیاز دارید، همانند:

  • صفحه نخست
  • درباره ما
  • صفحه تماس
  • خدمات/ محصولات ما
  • وبلاگ
  • آلبوم عکس
  • توصیفات/ بررسی ها
  • و…

مراحلی که در بالا برای ساخت سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو گفته شد، ممکن است خیلی راحت و سریع به نظر برسد، اما واقعیت این است که برای ساخت یک وب سایت حرفه ای باید نکات زیادی را در نظر داشت.

مزایای طراحی سایت توسط متخصص

مزایای طراحی سایت توسط متخصص

برای ساخت سایت به سراغ سایت ساز های آماده نروید!

در صورت استفاده از سایت سازها، شما نمی توانید محتوا دلخواه خود را به سایت اضافه کنید، در حالی برای پیشرفت، باید وب سایت شما دائما در حال ارائه محتواهای جدید و جذاب باشد. به همین دلیل است که، سایت سازها برای تبلیغ کسب و کار و وب سایت شما تلاش زیادی نمی کنند.

بیشتر بخوانید: کمترین هزینه طراحی سایت برای کدام پلتفرم است؟

سایت خود را به یک شرکت یا فرد متخصص بسپارید!

استخدام یک توسعه دهنده وب بهترین ابزارها جهت ساخت وب سایت مانند میزبانی و مدیریت دامنه را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین، یک توسعه ‌دهنده وب پس از راه ‌اندازی سایت شما، تست سرعت سایت را اجرا می‌کند تا از ساخت سایت سریع برای کاربران مطمئن شود. این کار باعث می شود که سایت شما انعطاف پذیری بالایی داشته باشد و تمامی محتواهای مورد نظر خود را بدون محدودیت و به صورت حرفه ای در آن به اشتراک بگذارید.

گسترش کسب و کار از طریق وب سایت

گسترش کسب و کار از طریق وب سایت

جمع بندی

ساخت یک وب سایت در حال تبدیل شدن به یک ضرورت در همه کسب و کارها شده است. ممکن است یک کار به ظاهر آسان به نظر برسد، اما داشتن یک وب سایت حرفه ای و کارآمد نیازمند چندین متخصص در این حرفه است تا آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. تیم عصری نو با داشتن افراد با سابقه در این زمینه می تواند در زمینه های مختلف از جمله چگونگی و هزینه ساخت سایت راهنمایی کند.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + یک =

مطالب مرتبط

نحوه یادگیری سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو

 بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرایندی برای بهبود موقعیت در نتایج جستجوی ارگانیک (غیرپرداخت) در موتورهای جستجو ...
تیم تحریریه عصرینو
۰۳ آبان ۱۳۹۹
لایحه وظایف دیتا اینتری

5 نکته مهم در مورد لایحه وظایف دیتا اینتری

5 نکته مهم  در مورد لایحه وظایف دیتا اینتری  حجم اطلاعات دنیای دیجیتال با رشد تجارت های آنلاین ...
تیم تحریریه عصرینو
۰۸ شهریور ۱۴۰۰
سئو کار

سئوکار کیست و باید چه مهارت‌هایی داشته باشد؟

سئو چیست و سئوکار کیست؟ واژه‌ی سئو (SEO) کوتاه‌شده‌ی عبارت بهینه‌سازی موتور جستجو (Search Engine Optimization) است و ...
تیم تحریریه عصرینو
۰۸ مرداد ۱۳۹۹