جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

معرفی انواع محتوا متنی

تیم تحریریه عصرینو
۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
انواع محتوا متنی

 شما در هر زمینه ای که فعالیت داشته باشید. به محتوا احتیاج دارید. هر محتوایی باید در بستر و پلتفرم مخصوص خود قرار بگیرد. در واقع اولین قدم برای جذب مخاطب، تولید محتوا است. حالا این محتوا می تواند انواع مختلفی داشته باشد و به شکل های مختلف ارائه شود. مثلا محتوا تصویری یا ویدیویی که این روزها خیلی پولساز شده است، یکی از مهم ترین انواع محتوا به شمار می‌آید. اما محتوا متنی همیشه بخشی از مارکتینگ شما است که جرقه اولیه را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند. به همین دلیل آشنایی با انواع محتوا متنی جزو قدم های اول در مارکتینگ شما است. اینکه بدانید برای هر موضوع و هر شرایط چه محتوا متنی را ارائه دهید موضوع مهمی است و می تواند سود شما را چند برابر کند. با ما همراه باشید.

4محتوای پولسازی که سرنوشت کسب و کارتان را تغییر می‌دهد!

در ادامه می‌خواهیم شما را با 4 نوع از محتواهای متنی آشنا کنیم که در توسعه کسب و کار شما تاثیر به سزایی دارند.

۱- پست های بلاگ

یکی از انواع محتوا متنی، پست های بلاگ هستند که برای سئو یا همان بهینه سازی موتورهای جست و جوگر ضروری می‌باشند. منظور از پست های بلاگ، مقالات متنی هستند که در یک سایت یا یک بلاگ شخصی قرار می گیرند. محتواهای بلاگ معمولا طولانی هستند و اگر بتوانید آنها را خوب بنویسید به طوری که مخاطب را جذب کند، دیگر همیشه طرفداران وبلاگ خود را خواهید داشت. در انواع محتوا متنی، محتوا بلاگ معمولا مخاطبان خاص خود را دارد. یادتاه باشد که برای داشتن یک بلاگ خوب، به یک استراتژی و تقویم محتوایی منظم احتیاج دارید. منظور از تقویم محتوایی این است که شما فاصله زمانی دقیق بارگذاری یک محتوا تا محتوای دیگر را مشخص کنید. با این کار علاوه بر احترام گذاشتن به عادت ها و سلایق مخاطب، نظم خوبی را ایجاد می‌کنید. دسته‌بندی موضوعات بلاگ، نکته‌ی دیگری است که نباید فراموش شود. در انواع محتوا متنی کلمه کلیدی وجود دارد اما یادتان باشد که کلمات را درست انتخاب کرده و به اندازه از آن‌ها استفاده کنید.

2- محتوا مخصوص شبکه‌های اجتماعی

قبلا گفتیم که هر محتوایی برای انتشار، به پلتفرم و بستر مخصوص خود احتیاج دارد. جالب است بدانید تولید محتوا متنی برای شبکه‌های اجتماعی نسبت به سایت‌ها سخت‌تر است. شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام پر از محتواهای بصری یا به اصطلاح Visual content  است که معمولا از انواع محتوا متنی طرفداران بیشتری دارد. برای تولید محتوا متنی در اینستاگرام باید نهایت خلاقیت خود را به کار بگیرید تا محتوا جذاب باشد. آنقدر که کاربران از میان آن همه محتوای ویدیویی به سمت نوشته‌های شما جذب شوند. از نوشتن کپشن‌های طولانی بپرهیزید. یادتان باشد که نوشته‌های طولانی برای وبلاگ هستند نه برای صفحه‌های اینستاگرام. در کنار تولید محتوای متنی به محتوا بصری هم توجه ویژه‌ای داشته باشید، در پلتفرم اینستاگرام نمی‌توان فقط با نوشته‌ها موفق شد، بلکه تصاویر و ویدیوها در کنار نوشته، موثر‌ خواهند بود. از انواع محتوا متنی در اینستاگرام می‌توان به کپشن‌نویسی اشاره کرد که کار چندان آسانی نیست و نیاز به مهارت و خلاقیت دارد. هشتگ‌نویسی درست به بالا رفتن و موفقیت پیج شما، کمک بیشتری می‌کند.

3- محتوا تبلیغاتی

یکی دیگر از انواع محتوا متنی محتوا تبلیغاتی است از این محتوا معمولا برای بازاریابی و فروش محصولات استفاده می‌شود. مثلا اگر شما یک سایت فروش کالا داشته باشید، باید جوری درباره آن کالا مطلب بنویسید، که جنبه تبلیغاتی داشته باشد. در قدم اول ابتدا باید محصول را کاملا به مشتری معرفی کنید و در کنار نوشته‌ها، از تصاویر جذاب و با‌کیفیت برای معرفی محصول استفاده کنید. قیمت کالا را فراموش نکنید. ذکر کردن دقیق قیمت، به مشتری اطمینان خاطر می‌دهد و تصمیم او را قطعی می‌کند.

4- تولید محتوا متنی خبری

از دیگر انواع محتوا متنی می‌توان به محتوا خبری اشاره کرد که تفاوت زیادی با دیگر محتواها دارد. جذابیت در محتواهای خبری حرف اول را می‌زند. شما باید جوری متن را بنویسید که هم درست باشد و هم جذاب. جمع‌آوری کردن محتواهای صحیح کار چندان آسانی نیست. سایت خبری باید فقط در این حوزه فعالیت کند و از این شاخه به آن شاخه نپرد. شک نکنید که با درست نوشتن، سایت خود را محبوب می‌کنید.

محصولات مرتبط:

مقالات مرتبط:

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 5 =

مطالب مرتبط

هزینه دیتا اینتری

شناخت و بررسی عوامل موثر بر هزینه دیتا اینتری

هزینه دیتا اینتری، با توجه به انواع مختلف آنها متفاوت بوده و ملزم به شناخت انواع دیتا ...
تیم تحریریه عصرینو
۲۲ مهر ۱۴۰۰
بازنویسی محتوا

نکاتی در رابطه با بازنویسی محتوا

هر مجموعه ای که کسب و کار خود را راه می اندازد، به تولید محتوا نیاز دارد. ...
تیم تحریریه عصرینو
۰۶ مهر ۱۴۰۲

طراحی سایت

نخستین وب سایت توسط تیم برنرزلی در سال ۱۹۹۱ طراحی شد. در ابتدا برای طراحی سایت از کدهای ...
تیم تحریریه عصرینو
۰۷ شهریور ۱۳۹۹