جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

کسب موفقیت در تجارت آنلاین با درک صحیح انواع بازاریابی محتوایی

تیم تحریریه عصرینو
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
انواع بازاریابی محتوایی

در اغلب موارد هنگامی که در کسب و کار های آنلاین از بازاریابی و تولید محتوا صحبت به میان می آید، نخستین گزینه ای که به ذهن ها خطور می کند «وبلاگ نویسی» است. قابلیت تأثیرگذاری «وبلاگ نویسی» را نمی توان نادیده گرفت اما باید توجه داشت که این شیوه تولید محتوا تنها یکی از انواع بازاریابی محتوایی است و نه تمام آن. در بازاریابی محتوا (Content maketing) ارائه پاسخ درست به این سؤال که «چگونه می توان از تمام ظرفیت های مارکتینگ استفاده کرد؟» تا حد زیادی به شناخت صحیح پلن تجاری و درک درستی از انواع بازاریابی محتوایی بستگی دارد. حتی در برخی موارد شرایط ایجاب می کند ترکیبی از روش های مختلف تولید محتوا در دستور کار قرار گیرد.

5 هدف مشترک در انواع بازاریابی محتوایی

انواع بازاریابی محتوایی بسیار گسترده است و به روش های گوناگون انجام می شود، اما همگی آن ها اهداف مشترکی را دنبال می کنند.

  • هدایت ترافیک به صفحات فرود کلیدی
  • گسترش آگاهی از برند یا کسب و کار
  • ایجاد روابط تجاری سودمند
  • کسب درآمد
  • ایجاد اشتراک های اجتماعی و بک لینک

اهداف ذکر شده در بسیاری از موارد برای بازدیدکننده محتوا چندان محسوس نیست؛ چرا که هنر یک تولید کننده محتوا در این است که با تصمیم گیری درست در خصوص انواع‌بازاریابی محتوایی استراتژی های مارکتینگ را به بهترین شکل و در قالب اطلاعات یا سرگرمی به بازدیدکننده منتقل نماید. در واقع، آنچه در حال حاضر می خوانید یکی از انواع بازاریابی محتوایی است.

آیا نیاز به استفاده از انواع مختلف بازاریابی محتوا در استراتژی های خود دارید؟

در دنیای دیجیتال امروز برای استفاده از حداکثر ظرفیت های مارکتینگ باید منابع خود را به صورت مفید به شیوه های مختلف بازاریابی محتوایی اختصاص داد اما از اهمیت تناسب کسب و کار با شیوه بازاریابی محتوا نباید غافل شد. برخی موضوعات فقط برای فرمت های خاص مناسب هستند (مانند آموزش یوگا و قالب محتوای تصویری).

اختصاص منابع مارکتینگ به انواع‌بازاریابی محتوایی سبب می شود تا هر لحظه و هر مکان همراه مخاطب خود باشید. براساس اصول بازاریابی حفظ ارتباط از برقراری ارتباط سودمند تر است چرا که نزدیک به 80% از منافع یک کسب و کار از مشتریان و مخاطبان قدیمی تأمین می شود.

اولین قدم در بازاریابی محتوایی تصمیم گیری در مورد نوع محتوای اصلی است

در Content marketing نخستین گام این است که بدانیم روی کدام یک از انواع بازاریابی محتوایی باید تمرکز کنیم. «تمرکز» به این معنی نیست که فقط با استفاده از یک قالب محتوا ایجاد کنیم؛ بلکه منظور فرمت محتوایی است که بیشترین منابع (زمان، انرژی و پول) را باید صرف آن نماییم. برای تصمیم گیری درست در این خصوص باید به موارد زیر توجه نمود.

  • آشنایی به ویژگی های کسب و کار
  • آشنایی با انواع بازاریابی محتوایی و ظرفیت های آن ها
  • توجه به پلتفرم های مورد استقبال مخاطبان

5 نوع بازاریابی محتوا برای رشد کسب و کار شما

مواردی که در زیر به عنوان شیوه های مختلف بازاریابی محتوایی به آن اشاره شده است تنها برخی از گزینه های رایج هستند. شما می توانید انواع مختلف بازاریابی محتوایی را برای جذب مخاطبان جدید و حفظ مخاطبان قدیمی کاوش کنید.

  • تولید محتوای متنی برای وبلاگ، اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و بولتن های آنلاین
  • اینفوگرافیک ها یکی از انواع‌بازاریابی محتوایی هستند که قادرند بیشترین اطلاعات ممکن را در کمترین زمان منتقل نمایند و با توجه به جذابیت بصری آن ها برای مخاطبان بسیار جذاب هستند.
  • محتوای ویدیویی و ولاگ ها؛ با توجه به گسترش شبکه های اشتراک ویدیو و پلتفرم های آنلاین استریم، تولید محتوای ویدیویی محبوبیت و تأثیر گذاری بسیاری پیدا کرده است.
  • کتاب های الکترونیکی؛ اگر با مخاطبان حرفه ای و متخصص سر و کار دارید EBook از بهترین گزینه ها در میان انواع بازاریابی محتوایی است.
  • مقالات توصیفی، نقد و بررسی و review قالب های مناسبی برای درگیر کردن مخاطبان و استفاده از نظرات آن ها در تکمیل استراتژی های بازاریابی محتوا است.

محصولات مرتبط:

مقالات مرتبط:

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 13 =

مطالب مرتبط

سئو حرفه‌ای

جدیدترین تکنیک‌های سئو حرفه‌ای سایت

زمانی که صحبت از سئو حرفه‌ای می‌شود بسیاری از افراد به دنبال تکنیک‌هایی هستند تا بتوانند در ...
تیم تحریریه عصرینو
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
تولید محتوا صوتی

دسترسی به مشتریان در هر زمان و هر مکان با تولید محتوا صوتی

در سال های اخیر، صدا و تصویر به بهترین ابزار برای انتقال پیام کسب و کار تبدیل ...
تیم تحریریه عصرینو
۱۶ بهمن ۱۴۰۰
هزینه دیتا اینتری

شناخت و بررسی عوامل موثر بر هزینه دیتا اینتری

هزینه دیتا اینتری، با توجه به انواع مختلف آنها متفاوت بوده و ملزم به شناخت انواع دیتا ...
تیم تحریریه عصرینو
۲۲ مهر ۱۴۰۰