جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

آموزش صفر تا صد مقاله نویسی

تیم تحریریه عصرینو
۱۱ آبان ۱۴۰۲
مقاله نویسی

مقاله نویسی یکی از راه های کسب درآمد برای وب سایت های مختلف است. شما در مقاله های مختلف می توانید خدمات و محصولات خود را معرفی کرده و آن را به مخاطبتان معرفی کنید. اما در راه نوشتن مقاله حتما باید یک سری نکات را رعایت کنید تا بتوانید مخاطبان را به خواندن مطالبتان ترغیب کنید. دقت داشته باشید لحن محتوا به میزان زیادی روی مخاطبان تاثیر می گذارد. شما باید مقاله را به نحوی نگارش کنید که مخاطب تا انتهای آن را بخواند. برای این که با نکات نگارش مقاله و نمونه مقاله نویسی آشنا شوید بهتر است در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

نوشتن مقاله برای سایت

وب سایت ها یکی از پرکاربردترین شبکه ها برای جذب مخاطب هستند. امروزه تعداد زیادی از کسب و کارها به صورت آنلاین در آمده اند و از طریق وب سایت ها به فروش خدمات و محصولات خود می پردازند. اما آیا می دانید که در وب سایتتان چه محتوایی باید قرار دهید تا مخاطبان بیشتری را به خود جذب کنید؟ در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که مقاله نویسی برای سایت اهمیت بسیار زیادی دارد و شما می توانید از طریق رعایت برخی نکات مخاطبان زیادی به دست آورید.

علاوه بر این شما باید سعی کنید که یک تجربه کاربری مناسب برای مخاطبانتان ایجاد کنید. کاربران باید به خواندن مطالب شما علاقه داشته باشند و بخواهند که آن را تمام کنند. بهتر است نیازهای مخاطبان را شناسایی کنید تا ببینید که مخاطب شما دقیقا به چه مطالب و نوشته هایی علاقه دارد و چه مطالبی را تا انتها دنبال نمی کند. علاوه بر این در نوشتن مقاله باید حتما نکات مربوط به سئو را نیز رعایت کنید تا مخاطبان با یک سرچ ساده بتوانند به محتوای شما دسترسی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه نحوه نوشتن مقاله برای سایت را یاد بگیریم؟

تکنیک های مقاله نویسی سایت

برای این که بتوانید یک مقاله مناسب برای سایتتان بنویسید، باید برخی تکنیک ها را بلد باشید. مقاله ها دارای انواع مختلفی هستند و شما باید بر اساس نوع وب سایتتان یک نوع مقاله را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید. سعی کنید از انواع مقاله نویسی در سایت استفاده کنید تا متوجه علاقه مخاطبانتان شوید. در ادامه شما را با تکنیک های مقاله نویسی آشنا می کنیم:

بهترین تکنیک برای نوشتن مقاله در وب سایت ها

بهترین تکنیک برای نوشتن مقاله در وب سایت ها

توجه به مخاطبان هدف

مهم ترین مسئله ای که در زمان نوشتن مقاله باید به آن توجه داشته باشید، مخاطبان شما هستند. بهتر است در ابتدا مشخص کنید که چه کسانی مخاطب شما هستند و شما محتوای وب سایتتان را برای چه افرادی تهیه می کنید. این کار به شما کمک می کند تا محتوایتان را بر اساس نیازهای مخاطب بنویسید. اگر وب سایت خرید و فروش لوازم آرایشی دارید، عمده مخاطبان شما بانوان هستند. بنابراین باید سعی کنید محتوایی متناسب با نیازهای آن ها تهیه کنید.

زبان و لحن نوشتن مقاله

دیگر مسئله ای که در زمان مقاله نویسی باید به آن دقت داشته باشید، لحن گفتار شما است. شما در این قسمت نیز باید به طرز تفکر و نیازهای مخاطب توجه کنید و ببینید که آیا او لحن محترمانه را می پسندد یا لحن خودمانی. علاوه بر این برای تعیین نوع لحن و گفتار باید به محتوای وب سایتتان نیز توجه داشته باشید. برای وب سایت های آرایشی و بهداشتی لحن خودمانی تر مناسب تر است و برای وب سایت های آموزشی لحن سنگین تر.

بیشتر بخوانید: نکاتی در رابطه با بازنویسی محتوا

انتخاب یک عنوان مناسب

ساده ترین روش مقاله نویسی انتخاب یک عنوان مناسب است. عنوان نخستین نوشته ای است که مخاطب شما آن را می بیند. باید سعی کنید عنوانی جدید و جذاب بنویسید تا مخاطب را به خود جذب کنید. تلاش کنید تا از عبارات پر جستجوتر در عنوان استفاده کنید. لحن عنوان محتوای شما باید لحنی پر جنب و جوش باشد و مخاطب را به خواندن مطالب شما ترغیب کند. سعی کنید کلماتی قوی و پر معنا که نشان دهنده هدف شما از نوشتن مقاله است را استفاده کنید. عنوان باید هدف شما از نوشتن محتوا را به کاربران توضیح دهد.

مهم ترین اصول مقاله نویسی برای وب سایت

مهم ترین اصول مقاله نویسی برای وب سایت

لینک دهی مناسب

دیگر تکنیکی که در زمان نوشتن مقاله باید به آن توجه داشته باشید، لینک دهی است. شما می توانید از طریق روش تحقیق در مقاله نویسی بفهمید که می توانید به چه عباراتی لینک دهید. برای لینک دهی می توانید از لینک های داخلی که مربوط به وب سایت خودتان است یا لینک های خارجی که برای سایر سایت ها می باشد، استفاده کنید. مخاطبان شما با استفاده از این لینک ها می توانند به صفحات مختلف وب سایت شما وارد شوند و مطالب مختلف را در آن جا ببینند.

جلب توجه یا CTA در نوشتن مقاله

برای جلب توجه مخاطب شما باید به او نشان دهید که هدف شما از نوشتن مقاله چیست. CTA شباهت بسیار زیادی با عنوان اصلی دارد. بنابراین شما می توانید تمامی مواردی که در نوشتن تیتر رعایت کردید را برای CTA نیز مورد استفاده قرار دهید. شما با رعایت این نکات می توانید یک مقاله جذاب و پر مخاطب بنویسید.

بیشتر بخوانید: تولید محتوا چیست؟ + اصول آن و تاثیری که روی کسب و کار ها می گذارد

مشاوره برای مقاله نویسی

برای این که بتوانید یک مقاله جذاب تر بنویسید نیاز به گرفتن مشاوره از افراد متخصص را خواهید داشت. برای این کار می توانید از مشاوران حرفه ای وب سایت عصری نو کمک بگیرید. این وب سایت در زمینه نوشتن محتواهای سئو شده برای تمامی وب سایت ها در حال فعالیت است. شما حتی می توانید مقاله نویسی را نیز با هزینه بسیار پایینی به این وب سایت بسپارید و در سریع ترین زمان مقاله خود را تحویل بگیرید.

مهم ترین قوانین نوشتن مقاله برای سایت

مهم ترین قوانین نوشتن مقاله برای سایت

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم شما را با تکنیک ها و اصول مقاله نویسی آشنا کنیم. نوشتن مقاله برای وب سایت های مختلف دارای تکنیک های به خصوصی است که با رعایت آن ها می توانید میزان فروش خود را بالا ببرید. از جمله این تکنیک ها می توان به انتخاب عنوان مناسب، توجه به کاربران هدف، لینک دهی و … اشاره کرد. شما می توانید صفر تا صد نگارش مقاله را به وب سایت عصری نو بسپارید. هدف اصلی این وب سایت ارائه محتوایی پر مخاطب برای وب سایت شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

مطالب مرتبط

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ بخشی از بازاریابی است که از اینترنت و فن آوری های دیجیتال ...
تیم تحریریه عصرینو
۲۶ تیر ۱۳۹۹
خدمات سئو برای سایت طراحی شده

خدمات سئو برای سایت طراحی شده شامل چه سرفصل‌هایی است؟

در طول سال‌های اخیر شاهد افزایش تعداد کسب‌و‌کارهای اینترنتی و انواع وبسایت‌ها در زمینه‌های مختلف بوده‌ایم. اما ...
تیم تحریریه عصرینو
۱۷ اسفند ۱۳۹۹
بهترین منبع انگلیسی برای تولید محتوا

بهترین منبع انگلیسی برای تولید محتوا کدامند؟

تولید محتوا در عمل به معنای ارائه مطالبی در قالب‌ها یا پلتفرم‌های مختلف است که برای مخاطب ...
تیم تحریریه عصرینو
۰۲ بهمن ۱۴۰۰