جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

اهمیت لینک بیلدینگ در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

تیم تحریریه عصرینو
۲۳ فروردین ۱۴۰۱
لینک بیلدینگ

اگر کسب و کار شما به شکلی است که نیازمند ساخت لینک برای سایت و وب سایت خود باشید. آشنایی با مفهوم لینک بیلدینگ اهمیت زیادی پیدا می کند. داشتن لینک مناسب باعث می شود تا شما در فضای مجازی بهتر دیده شوید. موتورهای جستجو با استفاده از لینک ها به دنبال صفحات وب می گردند. در اواخر سال 1990 موتورهای جستجو از لینکها به عنوان راهی برای تعیین محبوبیت و اهمیت یک صفحه  وب استفاده کردند. با توجه به این تغییر یک الگوریتم تازه در سئو سایت ایجاد شد که آن را لینک بیلدینگ نامیدند.

برای ساخت یک لینک کارآمد روش های متفاوتی وجود دارد. متخصصان سئو عقیده دارند که ساخت لینک بیلدینگ سخت ترین بخش کار آنها است. رعایت استاندارد در ساخت این بخش باعث می شود تا بهینه سازی سایت به شکل شگفت آوری موفقیت شما را در برابر رقبای شما تضمین کند.

اهمیت لینک بیلدینگ برای سئو سایت

لینک های یک سایت کمک می کنند تا موتور های جستجو راحتتر سایت را پیدا کنند. پس ساخت یک لینک اهمیت زیادی در دیده شدن خواهد داشت. یک لینک از قسمت های مختلفی تشکیل شده است.

  • شروع تک لینک

این بخش در لینک به موتورهای جستجو اطلاع می دهد که مربوط به چه  سایت یا وب سایتی است.

  • مقصد لینک

متن نقل قول یا هایپر لینک، در حقیقت همان آدرس وب سایتی یاURL است. این بخش شما را به سمت آدرس یک تصویر یا متن یا فایل هدایت می کند.

  • متن لینک

در لینک بیلدینگ این بخش عبارت از متنی است که با کلیک روی آن به سایت هدایت می شوید و به همین دلیل با یک رنگ متفاوت از دیگر بخش ها شناسانده می شود. کاربر با مشاهده این بخش متوجه می شود که می تواند با کلیک روی آن به سایت هدایت شود.

  • تگ لینک پایانی

این کد پایان تگ لینک را به موتورهای جستجو  اطلاع می دهد.

چرا لینک بیلدینگ برای یک سایت اهمیت دارد؟

موتورهای جستجو بر اساس موارد خاصی یک لینک را در صدر دیگر لینک ها قرار می دهند. این بخش ها که با عنوان سیگنال لینک بیلدینگ شناخته می شود، ارزش لینک گذاری را اندازه گیری می کند.

  • محبوبیت جهانی

این بخش را با توجه به بک لینک هایی یک وب سایت نسبت به دیگر رقبای آن می توانیم مورد توجه قرار دهیم.

  • محبوبیت روی یک بخش خاص

به این بخش از لینک بیلدینگ محبوبیت محلی می گویند. اگر وب سایت شما روی یک موضوع خاص کار می کند و محتوای یونیک و غیر قابل رقابت دارد. از نظر موتور جستجو این وب سایت دارای اهمیت بیشتری نسبت به وب سایت هایی است که محتوای و خبر آنها تکراری است. موتور جستجو به وب سایتی که مبدا اطلاعات و خبرهاست امتیاز ویژه در جستجوها اعطا می کند. هدف اصلی لینک بیلدینگ ارتباط بین صفحاتی با موضوع یکسان است.

  • استفاده از لینک های قابل اعتماد

برخی از لینک های موجود در صفحات اینترنت اسپم هستند و لینک های قابل اعتمادی به حساب نمی آیند. به همین دلیل موتورهای جستجو  یک سیستم اعتبارسنجی دارند که قابلیت اعتماد لینک ها را مورد بررسی قرار می دهد و باعث افزایش و بهبود رتبه وب سایت می شود.

اساس و اصول حاکم بر لینک بیلدینگ چیست؟

طراحی لینک بیلدینگ یک هنر است و مهمترین بخش تاثیرگذار در سئو سایت است. طراحی آن نیاز به خلاقیت و نوآوری دارد. نوع و شکل طراحی ابن بخش  به نوع کار شما و اصول حاکم بر فعالیت شما دارد. روش های متعددی برای به دست آوردن یک لینک وجود دارد.

  • لینک طبیعی
  • تولید لینک های دستی توسط صاحب سایت
  • لینک خود ساخته که توسط کاربران وب سایت های دیگر برای شما ساخته می شود

چند استراتژی مهم لینک بیلدینگ

در کنار طراحی خلاقانه شما باید از روش های مناسب دیگری برای ساخت لینک بیلدینگ استفاده نمایید.

  • از مشتریان خود بخواهید که به وب سایت شما لینک بدهند
  • محتوای با ارزش تولید کنید
  • با تغییرات روز دنیا همراه باشید.

نتیجه گیری

دنیای دیجیتال هر روز دچار تغییرات گسترده ای می شود که برای موفقیت در این بخش باید همگام با تغییرات جلو رفت. سایت ها امروزه به عنوان رزومه یک کار و فعالیت شناخته می شوند. به همین دلیل استفاده از ابزاری که به پیشرفت کار شما کمک کند اهمیت بالایی دارد. با طراحی لینک بیلدینگ مناسب دریچه ای شگفت انگیز به سوی پیشرفت برای کسب و کار شما باز خواهد شد.

 

خدمات مرتبط:

مقالات مرتبط:

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

مطالب مرتبط

تبلیغات اینستاگرام

تبلیغات اینستاگرام

شاید شما هم جزء کسانی باشید که در حال تبلیغات کردن در برخی برنامه ها (مانند تویتر، ...
تیم تحریریه عصرینو
۰۵ مرداد ۱۳۹۹

سئو سایت به همراه معرفی راهکار و روش های آن

بسیار پیش آمده است که با کسانی روبرو شده ایم که تصور می کنند با خرید هاست ...
تیم تحریریه عصرینو
۱۲ آذر ۱۳۹۹
طراحی سایت ارزان

همه چیز درباره مزایا و معایب طراحی سایت ارزان

درباره مزایا و معایب طراحی سایت ارزان  چه می دانید؟ همان طور که می دانید در جهان ...
نویسنده
۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲