جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

بهبود سئو سایت با استفاده از انواع محتوا متنی

نویسنده
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
انواع محتوا متنی

محتوا متنی به عنوان یکی از محبوب ترین انواع محتوا از نظر موتورهای جستجو شناخته می شود. به همین دلیل است که حتی برای عکس ها و ویدیوها نیز باید متن جایگزین نوشته شود تا توسط گوگل قابل جستجو باشند. انواع محتوا متنی اساس یک سایت را تشکیل می دهند. به طور کلی، توصیه می شود تا هر محتوا متنی حداقل 300 کلمه باشد و در آن از عناصر چند رسانه ای استفاده شود. برای آشنایی با محتوا متنی و انواع آن با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع محتوا متنی و کاربرد آن ها

از محتوا متنی نه تنها در مقاله ها بلکه در جزئیات سایت نیز استفاده می شود. بر اساس آمارها و گزارشات، هر سایت برای این که بهتر دیده شود، باید بین 60 تا 100 محتوا متنی باکیفیت و مرتبط با موضوع اصلی سایت داشته باشد. این موضوع به دلیل رقابتی بودن بازار بیشتر از هر وقت دیگری اهمیت پیدا کرده است. به طور کلی، محتوا به عنوان عنصر اصلی محتواهای دیگر شناخته می شود.

در ادامه، مهم ترین انواع محتوا متنی را معرفی خواهیم کرد. هر یک از آن ها از اهمیت خاصی برخوردار هستند و باید در جای درست مورد استفاده قرار گیرند.

  • بلاگ پست

یکی از رایج ترین انواع محتوا متنی، پست هایی است که برای وبلاگ ها تهیه می شوند. بلاگ پست ها در واقع مقاله هایی هستند که در راستای موضوع اصلی سایت نوشته می شوند. در این مقالات اغلب از عناصر چند رسانه ای مانند عکس، ویدیو یا اینفوگرافیک استفاده می شود. با این وجود، مقاله ها بیشتر بر کیفیت محتوا متنی تاکید دارند.

مقاله های بلند، نقش بسیار مهمی در بهبود سئو سایت ایفا می کنند چراکه موتورهای جستجو ازجمله گوگل به دنبال چنین محتواهایی هستند. اگر به دنبال بهبود رتبه بندی سایت خود در نتایج جستجو گوگل هستید، شروع به انتشار منظم بلاگ پست های باکیفیت کنید. این مقالات بلند را با روش های مختلف سئو کنید تا امتیاز خوبی از گوگل بگیرید. به این ترتیب، سایت شما بیشتر دیده می شود.

  • محصول نویسی

محصول نویسی از انواع محتوا متنی به شمار می رود که برای سایت های فروشگاهی کاربرد دارد. از این نوع محتوا برای معرفی محصولات و خدمات یک سایت فروشگاهی استفاده می شود. به عبارت دیگر، محصول مورد نظر همراه با عکس و معرفی مختصر در سایت قرار می گیرد. برای حفظ جذابیت محصول نویسی، استفاده از کلمات تاثیرگذار و عکس های زیبا بسیار اهمیت دارند.

هدف اصلی از محصول نویسی، جلب توجه مشتری و ترغیب وی به خرید از فروشگاه است. در واقع، محتوایی که برای معرفی محصول بکار می رود، نقش فروشنده فروشگاه را ایفا می کند. این محتوا باید به گونه نوشته شود که مشتری به خریدار تبدیل شود. برای جلب اعتماد مشتریان توصیه می شود کلمات کلیدی اصلی به اندازه در محصول نویسی بکار روند. تکرار بیش از اندازه باعث سلب اعتماد مشتریان می شود.

بلاگ پست

بلاگ پست

  • صفحات لندینگ یا فرود

صفحات لندینگ به عنوان ویترین هر سایت شناخته می شوند. این صفحات، مخاطبان را از سایت ها یا کانال های دیگر به سایت منتقل می کنند. لینک های صفحات لندینگ معمولاً در بنرهای تبلیغاتی یا کانال ها قرار می گیرند. هر چه صفحات لندینگ جذاب تر نوشته شوند، احتمال بازدید مخاطب از سایت مورد نظر بیشتر می شود. این صفحات نه تنها باید متن قوی داشته باشند بلکه باید به درستی ساختاربندی شوند. صفحات لندینگ بدون ساختاربندی درست باعث سردرگمی مخاطب می شوند.

  • رپورتاژ نویسی

یکی دیگر از مهم ترین انواع محتوا متنی، رپورتاژ نام دارد که از آن برای جلب توجه کاربران استفاده می شود. رپورتاژها در واقع محتواهای متنی هستند که در سایت های دیگر، به خصوص سایت های خبری منتشر می شوند. انتشار رپورتاژ در سایت های دیگر، یکی از موثرترین روش های بهبود سئو سایت و گرفتن بک لینک به شمار می رود.

  • نظرات کاربران

نظرات کاربران که با نام UGC نیز شناخته می شود، محتواهای غیرحرفه ای تهیه شده توسط کاربران یک سایت هستند. بسیاری از کاربران به منظور خرید یک محصول از سایت های فروشگاهی شروع به خواندن نظرات کاربران می کنند. این نظرات بدون هیچ هزینه ای باعث ایجاد ذهنیت مثبت در ذهن کاربران جدید می شوند. علاوه بر این، با بررسی نظرات کاربران می توان نقاط قوت و ضعف کسب و کار خود را شناسایی کرد.

  • سوالات متداول

سوالات متداول از دیگر انواع محتوا متنی هستند که به برطرف کردن سوالات مخاطبان و خرید راحت تر کمک می کنند. این نوع محتوا زمانی به درستی نوشته می شود که نویسنده خود را در جایگاه مخاطب قرار دهد. سوالات متداول، آخرین مرحله از ترغیب مشتریان به خرید محصول یا خدمات ارائه شده توسط سایت محسوب می شوند. در نتیجه، هر چه بهتر نوشته شوند، احتمال خرید بیشتر خواهد بود.

سوالات متداول

سوالات متداول

  • صفحه درباره ما

صفحه درباره ما، بهترین مکان برای معرفی برند و ایجاد ذهنیت مثبت در کاربران به شمار می رود. در این صفحه معمولاً افتخارات و نکات مثبت برند برجسته می شود. در صفحه درباره ما می توان داستان شکل گیری برند و چالش های پیش رو به زیباترین شکل ممکن تعریف شود. این صفحه به عنوان مهم ترین بخش از هر سایت به منظور جلب اعتماد کاربران شناخته می شود.

  • محتوای بنیادی یا کرنر استون

برخی از محتواهای سایت از اهمیت بیشتری در مقایسه با سایرین برخوردار هستند. این محتواها به عنوان محتواهای اصلی در نظر گرفته می شوند و بنای سایت را شکل می دهند. محتواهای بنیادی معمولاً حول کلمات کلیدی پر جستجو مرتبط با سایت و به شکل بسیار جذاب نوشته می شوند. به همین دلیل، سئو این محتواها به دلیل رقابت بسیار شدید سایت ها حول کلمات کلیدی پر جستجو بسیار دشوارتر خواهد بود.

سئو خارجی و لینک سازی دو طرفه از مهم ترین کارهایی است که برای بهبود سئو می توان انجام داد. لینک محتواهای کرنر استون اغلب در فوتر سایت یا به صورت لینک داخلی در مقالات دیگر قرار می گیرند تا دسترسی به آن ها راحت باشد.

  • محتوای ستونی یا پیلار کلاستر

برخی از محتواها دارای اطلاعات بسیار زیادی هستند و باید بیشتر دیده شوند. با این وجود، نمی توان آن ها را در چند پاراگراف به طور کامل توضیح داد. محتواهای ستونی یا پیلار کلاستر از دیگر انواع محتوا متنی به شمار می روند که یک موضوع را به طور کامل و دقیق بررسی می کنند. ساختار محتوای ستونی بیشتر بر موضوع تاکید دارد تا کلمات کلیدی. در این صفحه می توان نمای کلی از یک موضوع را به صورت دسته بندی شده مشاهده کرد. بسیاری از صفحات لندینگ و دسته بندی به فرمت پیلار نوشته می شوند.

  • محتوا دسته بندی یا کتگوری

محتوا دسته بندی یا کتگوری در واقع صفحه ای است که برای دسترسی راحت تر کاربران به اطلاعات به صورت گروه بندی نوشته می شود. صفحات دسته بندی برای نظم دادن به اطلاعات یک سایت ساختاربندی می شوند. محتوا دسته بندی با دو هدف افزایش کارایی سایت و دسترسی آسان به اطلاعات سایت نوشته می شود. به کمک این نوع محتوا می توان بازدید از سایت و در نتیجه سئو آن را بهبود داد.

محتوا دسته بندی

محتوا دسته بندی

جمع بندی نهایی

انواع محتوا متنی به منظور بهبود سئو سایت و افزایش بازدید کاربران تهیه می شوند. هر یک از آن ها به شیوه ای متفاوت و برای هدفی خاص نگارش می شوند. اگر به دنبال نظم بخشیدن به سایت و دریافت امتیاز بهتر در نتایج جستجو گوگل هستید، از محتواهای مختلف در سایت خود استفاده کنید. به نظر شما کدامیک از این محتواها اهمیت بیشتری در سئو سایت دارند؟

خدمات مرتبط:

مقالات مرتبط:

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

مطالب مرتبط

لینکدین

لینکدین

امروزه ساعت­های زیادی را صرف دنیای مجازی می­کنیم. این گشتن در اینترنت فقط جنبه­ی سرگرمی ندارد. با ...
تیم تحریریه عصرینو
۲۹ تیر ۱۳۹۹
سئو مارکتینگ

انواع سئو مارکتینگ

برای داشتن یک محتوای مناسب که طبق قوانین سئو چینش شده باشد، نیاز دارید تا بر سه ...
تیم تحریریه عصرینو
۱۸ فروردین ۱۴۰۱
طراحی سایت ارزان

همه چیز درباره مزایا و معایب طراحی سایت ارزان

درباره مزایا و معایب طراحی سایت ارزان  چه می دانید؟ همان طور که می دانید در جهان ...
نویسنده
۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲