جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

هاست و دامنه وب چه تاثیری بر امتیاز سئو و سرعت سایت دارند؟

تیم تحریریه عصرینو
۲۱ شهریور ۱۳۹۹
تاثیر هاست و دامنه بر سئو

هاست و دامنه وب 

مقدمه

آیا می‌دانستید که بیش از 342 میلیون دامنه در وب ثبت شده است؟ انتخاب یک اسم برای دامنه تان، با وجود سیصد و چهل و دو دامنه دیگر که هر کدام اسم خاص خود را دارند، ممکن است مشکل به نظر برسد!تاثیر هاست و دامنه بر سئو وب چه تاثیری بر امتیاز سئو و سرعت سایت دارند؟

دستیابی به این اهداف ممکن است چالش برانگیز باشد! چرا که گوگل، دائماً الگوریتم‌ها و قوانین خود را در مورد سئو تغییر می‌دهد. بنابراین، شما باید هر ماه این قوانین و اصول را دوباره بررسی کنید تا تشخیص دهید که چه روشی موثر است و چه روشی دیگر ثمر بخش نیست. هاست وب سایت شما در این بررسی‌ها نقش به سزایی دارد. برای مثال، اگر محتوای وب سایت شما با اصول سئو مطابقت دارند اما‌ هاست وب سایت تان دائماً از دسترس خارج می‌شود و یا به مشکل برمی‌خورد، وب سایت تان هیچوقت امتیاز بالایی نخواهد گرفت.

نام دامنه نیز بر روی امتیاز سئوی وب سایت تاثیر زیادی دارد. چگونه؟ پسوند .com پسوندی بسیار محبوب است. اما می‌توان گفت که تقریباً تمام اسامی‌ جذاب و مناسب که با این پسوند همراه هستند، قبلا توسط دامنه‌های دیگری استفاده شده اند.

بنابراین، هاست وب و دامنه وب چه تاثیری بر امتیاز سئو دارد؟ در این مقاله، ما به بررسی موارد زیر خواهیم پرداخت:

  • تاثیر هاست وب بر امتیاز سئو
  • تاثیرهاست وب و دامنه وب بر سرعت سایت
  • تاثیر دامنه وب بر امتیاز سئو

بنابراین، ما را همراهی کنید تا تاثیر هاست و دامنه بر سئو و سرعت سایت را بررسی کنیم.

هاست وب چه تاثیری بر امتیاز سئو دارد؟

1.کیفیت سرور

اگر مایلید در مورد تاثیر هاست و دامنه بر سئو و سرعت سایت تحقیق کنید، این مورد یکی از مهم ترین مواردی است که باید در نظر بگیرید. وب سایت شما لایق بهترین سرور میزبان، یا همان هاست است. بنابراین، باید بیاموزید که چطور سرویس هاست مناسبی پیدا کنید که به خوبی عمل کند. مشخصاً، زمانی که هاست وب سایت خود را انتخاب می‌کنید، وب سایت تان بر روی یک سرور نصب می‌شود. گر سرور وب سایت تان به شدت شلوغ باشد، در نتیجه با کیفیت کمتری عمل خواهد کرد. به این معنی که دچار افت سرعت می‌شود و مرتب از دسترس خارج خواهد شد. یک سرور شلوغ، تاثیر منفی بر سرعت وب سایت شما خواهد داشت، و سرعت پایین وب سایت نیز به نوبه خود، امتیاز وب سایت تان را کاهش خواهد داد.

2.موقعیت جغرافیایی سرور

اطمینان حاصل کنید که هاست شما، سروری در کشور خودتان نیز دارد. گوگل، وب سایت‌ها را بر اساس موقعیت جغرافیایی سرور آنها، دسته بندی می‌کند. بنابراین باید هاستی را برای وب سایت تان برگزینید که در کشور خودتان نیز فعالیت داشته باشید. در غیر این صورت، وب سایت شما بازدید زیادی نخواهد داشت چرا که در موقعیت جغرافیایی اشتباه دسته بندی می‌شود. زمانی که بازدید وب سایت شما کم باشد، امتیاز آن نیز بالا نخواهد رفت. این موضوع به خودی خود، تاثیر هاست و دامنه بر سئو و سرعت سایت را به خوبی نشان می‌دهد.

3.تغییر هاست

زمانی که یک وب سایت راه اندازی می‌کنید، می‌توانید از میان گزینه‌های متعدد، هاست مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که هاست‌های مختلف، هر کدام ساختار خاص خود بر روی وب سایت شما پیاده سازی می‌کنند. بنابراین اگر مدتی است که وب سایت تان را بر روی یک هاست خاص راه اندازی کرده اید، تغییر آن می‌تواند امتیاز سایت شما را کاهش دهد. چرا که زمانی که  هاست وب سایت تان را تغییر می‌دهید، گوگل به اشتباه فکر می‌کند که شما وب سایت جدیدی ساخته اید! در نتیجه وب سایت شما به عنوان یک وب سایت تازه کار محسوب می‌شود و امتیاز سئو کمتری کسب می‌کند.

4.سرعت وب سایت

آیا مایل هستید که بدانید تاثیر هاست و دامنه بر سئو و سرعت سایت چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که سرعت بارگیری و لود شدن وب سایت کاملا به هاست آن بستگی دارد! آیا تا به حال با آن دسته وب سایت‌هایی برخورد داشته اید که به شدت دیر باز می‌شوند؟ اکثر افراد به هنگام برخورد با وب سایتی که دیر بارگیری می‌شود، ترجیح می‌دهند که آن را ببندند و یا به اصطلاح از خیرش بگذرند! در نتیجه اگر هاست شما سبب کاهش سرعت وب سایت تان شود، وب سایت تان بازدید کمتری نیز خواهد داشت و در نتیجه از امتیاز سئو کمتری برخودار خواهد بود. در بخش دوم این مقاله، به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه هاست شما می‌تواند بر سرعت وب سایت تان تاثیر بگذارد.

تاثیر هاست و دامنه بر سرعت سایت چیست؟

اگر قصد راه اندازی یک وب سایت دارید، ممکن نیست که تاثیر هاست و دامنه بر سئو و سرعت سایت را نادیده بگیرید. در این بخش، به طور عمیق تر به بررسی تاثیر هاست و دامنه بر سرعت سایت خواهیم پرداخت. آیا هاست و دامنه ای که انتخاب می‌کنید، می‌توانند سبب شوند که سرعت وب سایت شما افزایش بیابد و یا کاهش پیدا کند؟ در پاسخ باید گفت که تاثیر هاست و دامنه بر سئو یا سرعت سایت، موضوعی غیر قابل انکار است.‌ هاست و دامنه ای که انتخاب می‌کنید، به طرق مختلف بر روی سرعت وب سایت شما تاثیر می‌گذارند. برای مثال:

 

هاست مشترک یا هاست اختصاصی؟

بیایید این موضوع را به وسیله یک مثال، بررسی کنیم. تصور کنید که سه فرزند دارید که همگی به طور اشتراکی از یک اتاق استفاده می‌کنند. این اتاق، تنها دو پریز برق دارد. هر سه فرزند شما در حال آماده شدن برای رفتن به یک مهمانی هستند. یکی از آنها اتو را به برق زده است و مشغول اتو کشیدن لباسش است. دیگری نیز موهایش را شسته و مشغول خشک کردن موهایش با سشوار است. فرزند سوم، می‌خواهد گوشی موبایلش را به شارژ بزند، اما پریز برق دیگری موجود نیست. او از این طرف اتاق به آن طرف اتاق می‌رود و منتظر است که یکی از پریز‌ها خالی شود. سرانجام نوبت او نیز خواهد رسید، اما باید مقداری صبر کند تا یکی از دو پریز برق، خالی شوند. سرور مشترک نیز به همین صورت عمل می‌کند! و باعث می‌شود که سرعت انجام عملیات برخی وب سایت‌ها پایین بیاید.

حال، تصور کنید که هر کدام از فرزندان تان اتاق اختصاصی خود را دارند. هر کدام در اتاق خودشان از پریز برق مخصوص خود استفاده می‌کنند و کار هر سه آنها همزمان و به سرعت انجام می‌شود. درست است که خانه‌های سه اتاقه گران تر هستند! اما این هزینه، گاهی واقعاً ارزشش را دارد. سرور اختصاصی نیز به همی‌ن صورت عمل می‌کند. به همی‌ن خاطر است که داشتن سرور اختصاصی برای هاست وب سایت تان، می‌تواند سرعت وب سایت را بالا ببرد.

موقعیت مکانی سرور

در بخش اول مقاله، گفتیم که موقعیت مکانی سرور چگونه می‌تواند بر امتیاز سئوی وب سایت شما تاثیر داشته باشد. شاید برای تان جالب باشد اگر بدانید که موقعیت مکانی سرور، نه تنها بر روی سئو و امتیاز سایت، بلکه بر روی سرعت وب سایت شما نیز تاثیر بسیار دارد. زمانی که یک کاربر، وارد سایت شما می‌شود، درخواست آنها برای ورود به سایت به هاست شما فرستاده می‌شود و سپس داده‌های هاست، به کاربر بازمی‌گردد. بنابراین اگر کاربران شما برای مثال از کشور عزیزمان ایران وارد وب سایت شوند، اما هاست شما در استرالیا قرار داشته باشد، این درخواست باید نصف دنیا را طی کند تا از کاربر به هاست و سپس از هاست به کاربر برسد. در نتیجه سرعت بارگیری وب سایت شما پایین خواهد آمد. 

دامنه سایت شما چه تاثیری بر امتیاز سئو سایت خواهد داشت؟

به هنگام بررسی تاثیر هاست و دامنه بر سئو و سرعت سایت، از تاثیری که نام دامنه می‌تواند بر امتیاز سئو داشته باشد نیز نباید غافل شویم. نام دامنه وب سایت شما ممکن است بر امتیاز سئو سایت تاثیر بگذارد. زمانی که نام خاص و منحصر به فردی را برای دامنه خود انتخاب می‌کنید، باعث می‌شوید که:

  • کاربران به وب سایت شما بیشتر اعتماد کنند.
  • احتمال بیشتری وجود داشته باشد که وب سایت شما به یک برند تبدیل شود. (در صورتی که محصولاتی را در سایت خود به فروش گذاشته اید)
  • توجه موتور‌های جستجو، بیشتر به سمت وب سایت تان جلب شود.

شما باید نامی‌ را برای دامنه خود انتخاب کنید که مشتری را راهنمایی کند. برای مثال، اگر از پسوندی همچون .store داشته باشد، بازدید کنندگان با دیدن آن، متوجه می‌شوند که وب سایت شما یک وب سایت فروشگاهی است (چرا که store به معنی فروشگاه می‌باشد). بنابراین اگر کاربر در جستجوی سایت‌های فروشگاهی باشد، با دیدن این پسوند وارد سایت شما می‌شود. به این صورت بازدید وب سایت تان بالا تر می‌رود. همانطور که می‌دانید، هرچه بازدید وب سایت تان بالاتر برود، امتیاز سئو آن نیز افزایش خواهد یافت.

نتیجه گیری

در پایان این مقاله، باید بگوییم که گوگل از بیش از 200 عامل برای امتیاز دادن به سایت‌ها استفاده می‌کند. تاثیر هاست و دامنه بر سئو و سرعت سایت، قابل انکار نیست. این دو مورد تاثیر زیادی بر امتیاز سئو و همچنین سرعت بارگیری وب سایت شما خواهند داشت. اگر مایلید که وب سایت تان از امتیاز سئو بیشتری برخوردار شود، سعی کنید هنگام انتخاب هاست و دامنه برای وب سایت تان، مطالب ذکر شده در این مقاله را حتما به یاد داشته باشید. اما با این حال ما به شما توصیه می‌کنیم که  تاثیر 198 عامل دیگر را نیز دست کم نگیرید! در مورد عوامل دیگری که بر سرعت و امتیاز سئو وب سایت تاثیر می‌گذارند نیز تحقیق کنید و سعی کنید آنها را نیز به کار گیرید.

خدمات مرتبط :

خدمات طراحی سایت

تولید محتوای متنی

مقالات مرتبط

طراحی موشن گرافی

 

 

اینستاگرام ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 9 =

مطالب مرتبط

تاثیر انتخاب کلمه کلیدی

تاثیر انتخاب کلمه کلیدی مناسب بر دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار های آنلاین

همه افرادی که به دنبال راه هایی برای افزایش عملکرد وب سایت و مجموعه دیجیتال مارکتینگ خود ...
تیم تحریریه عصرینو
۰۲ اسفند ۱۴۰۰
سئو حرفه‌ای

جدیدترین تکنیک‌های سئو حرفه‌ای سایت

زمانی که صحبت از سئو حرفه‌ای می‌شود بسیاری از افراد به دنبال تکنیک‌هایی هستند تا بتوانند در ...
تیم تحریریه عصرینو
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
محتوا رپورتاژ

تولید محتوا رپورتاژ برای آگهی

در دنیای کسب و کار رقابتی امروز، هر مجموعه یا شرکتی تلاش می کند تا محصولات و ...
تیم تحریریه عصرینو
۰۴ آبان ۱۴۰۲