جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

تا به الان به محدودیت‌های اینستاگرام فکر کرده‌اید؟

تیم تحریریه عصرینو
۰۵ خرداد ۱۳۹۹
تا به الان به محدودیت‌های اینستاگرام فکر کرده‌اید؟

تا به الان به محدودیت‌های اینستاگرام فکر کرده‌اید؟

تا به الان به محدودیت‌های اینستاگرام فکر کرده‌اید؟ امروزه از اینستاگرام به عنوان یک دنیای بزرگ و مجهز می‌توان نام برد. دنیایی برای کسب درآمد تا انتشار ویدیوهای طنز و خنده‌دار و … همه را در اختیار کاربران و مخاطبان خود قرار می‌دهد.

این دنیا هم مانند هر دنیای دیگر دارای محدودیت‌هایی است. نظیر تعداد کسانی که در طول روز می‌توانید فالو و یا آنفالو کنید. در اینستاگرام حتی لایک کردن پست‌ها نیز نامحدود نیست و باید حواستان را به این موضوع جمع کنید.

به این جهت امروز تصمیم گرفته‌ایم در این مقاله در مورد محدودیت‌های موجود در اینستاگرام به خصوص محدودیت در فالو کردن افراد صحبت کنیم.

محدودیت فالو در اینستاگرام چیست ؟

احتمالا همانطور که تا الان متوجه شده‌اید ، تعداد افرادی که می‌توانید در اینستاگرام فالو کنید نامحدود نیست و از یک تعدادی به بعد ، اینستاگرام این کار را متوقف خواهد کرد . طبق گفته خودِ اینستاگرام دلیل اینکار تنها برای جلوگیری از اسپم (spam) است.

حداکثر فالو کردن در اینستاگرام

 شما فقط قادر خواهید بود که ۷۵۰۰ نفر را در اینستاگرام فالو کنید. در صورتی که تعداد فالورهای شما از این تعداد بیشتر شود ، اینستاگرام پیامی به شما می‌فرستد و اگر همچنان شما به فالو کردن ادامه دهید امکان دارد که از طرف اینستاگرام بلاک شوید. 

البته خیلی از کاربران این تعداد افراد را در اینستاگرام فالو نمی‌کنند اما اگر شما جزء کاربران بسیار فعال اینستاگرام هستید بهتر است این مسئله را همیشه به خاطر  داشته باشید . اگر به این مرز نزدیک شدید می‌‌توانید فهرست فالویینگ ها یا همان پیج‌ هایی که فالو می ‌کنید را دوباره بررسی کنید.

احتمال زیاد در لیست فالورهای شما تعدادی پیج خواهند بود که فعالیت چندانی ندارند و یا حتی وجود آن‌ها اهمیت زیادی برای شما ندارند . شما به راحتی می‌ توانید این پیج ‌ها را آنفالو و ریمو کنید و به سراغ فالو کردن پیج ‌های جذاب ‌تر و مفیدتر بروید.

رقمی که در بخش بالا گفته شد، یک آمار کلی است. درواقع این موضوع که شما تعداد ۷۵۰۰ پیج را در طی یک سال فالو کرده‌ اید یا چند سال اصلا اهمیتی ندارد. 

علاوه بر این محدودیت، اینستاگرام محدودیت دیگری هم برای فالو کردن در نظر گرفته است اما این محدودیت به صورت ساعتی و یا روزانه حساب می‌‌شود. طبق آخرین به ‌روزرسانی اینستاگرام، شما در طول یک ساعت ، بیشتر از ۶۰ نفر یا پیج را نمی‌توانید فالو کنید.

البته این موضوع در مورد فالوورهای شما (افرادی که شما را فالو می ‌کنند) هیچ محدودیتی وجود ندارد. هرچه تعداد فالوورهای شما در اینستاگرام بیشتر شود، با هیچ گونه محدودیتی روبرو نمی‌شوید.

محدودیت لایک در اینستاگرام

علاوه بر تعداد فالو، اینستاگرام در مورد تعداد لایک هم محدودیت‌ هایی برای کاربران قرار داده است. البته این محدودیت بر خلاف دیگر محدودیت‌ها به صورت ساعتی است. شما در طی یک ساعت قادر به لایک کردن بیش از ۳۵۰ پست نیستید و اگر این کار را انجام بدهید امکان آن وجود دارد که حساب کاربری شما توسط اینستاگرام قفل یا بلاک شود.

البته این تعداد لایک در یک ساعت رقم بسیار بالایی است و هر کسی نمی‌‌تواند به تنهایی این تعداد پست را لایک کند تنها در صورتی امکان پذیر است که یک حساب کاربری توسط چند کاربر استفاده شود و یا اینکه از ابزاری مثل بات استفاده شود که خود بات بصورت خودکار پست‌ ها را لایک کند . در هر صورت سعی کنید تعداد لایک‌ها را کنترل کنید تا بلاک نشوید.

محدودیت کامنت در اینستاگرام

کامنت ها در اینستاگرام از نظر تعداد کاراکتر هیچ محدودیتی ندارند اما طبیعتا اتفاق جالب توجه‌ای نیست که شما در کامنت خود چهار صفحه مطلب تایپ کنید و پست کنید . اینستاگرام برای ایجاد یک حالت قابل درک تر  و همینطور جلوگیری از تداخل کامنت ها ، کامنت های بلند را کامل نشان نمی ‌دهد و فقط در حدود ۲۴۰ کاراکتر آن ها را در زیر پست نشان می‌دهد و ادامه کامنت را بصورت یک آیکون با نماد ” سه نقطه ”  در کنار کامنت طولانی مورد نظر می‌گذارد که کاربران علاقمند با لمس این آیکون قادر خواهند بود به کل محتوایی که توسط شما در کامنت گذاشته شده است دسترسی پیدا کنند.

اما برخلاف طول کامنت ، برای تعداد کامنت‌ها محدودیتی قرار داده شده است و هر کاربر می ‌تواند در طول یک ساعت نهایتا ۶۰ کامنت در پست های دیگران ثبت کند.

محدودیت #هشتگ در اینستاگرام

در اینستاگرام حتی هشتگ هم در محدودیت دارد . در واقعیت این قضیه کمی خوشحال کننده به نظر می‌رسد درواقع حتما شما هم دیده‌ اید که بعضی‌ از کاربران به اصطلاح عامیانه شورش را در آورده‌اند . شما برای هر پست اینستاگرامی که منتشر می ‌کنید قادر هستید فقط از ۳۰ تا #هشتگ در کپشن آن پست استفاده کنید.

محدودیت تعداد کاراکتر کپشن  و کامنت  در اینستاگرام

اینستاگرام برای بخش‌ های مختلفی که کاربران در آن از کلمات یا ایموجی ‌ها استفاده می ‌کنند محدودیت ‌هایی در نظر گرفته است که با تعداد کاراکتر محاسبه می‌‌شود. مثلا شما اگر عبارت “ مرداد زیبا ” را در نظر بگیرید ، ۱۰ کاراکتر دارد: ۹ حرف و یک فاصله. شاید عجیب باشد اما کلمه ، فاصله ، خط تیره ، هشتگ ، ایموجی و کلا هر چیزی که با کیبورد توسط کاربر وارد می‌شود یک کاراکتر حساب می ‌شود و این کاراکترها دارای محدودیت هستند.

تعداد کاراکترهای اسم حساب کاربری نیز دارای محدودیت است و نمی‌تواند بیشتر از ۳۰ کاراکتر باشد. تعداد کاراکترهای بیوی (Bio) کاربران نیز بیشتر از ۱۵۰ کاراکتر نمی‌تواند باشد. حال امکان این است که درمورد تعداد کاراکترهای کپشن پست برایتان سوال پیش بیاید !؟ ممکن است که حدس زده باشید این‌ ها هم محدودیت دارند.

در اوایل اینستاگرام این محدودیت را اعمال نکرده بود اما بعدها که پست ‌های زیادی با کپشن ‌های بسیار طولانی در اینستاگرام منتشر شدند، اینستاگرام هم محدودیت کاراکتر کپشن در نسخه جدیدش را قرار داد . در نسخه جدید کاربر فقط می‌تواند  ۲۲۰۰ کاراکتر را به عنوان کپشن تایپ کند. این به این منظور است که کاربر در نوشتن کپشن فقط اندازه‌ی ۲۲۰۰ کاراکتر فضا دارد و بیشتر از آن نمی ‌تواند بنویسد.

محدودیت تعداد پست در اینستاگرام

کاربران هیچ محدودیتی در اینستاگرام برای اشتراک گذاری تعداد پست ‌های خود ندارند و هر چقدر که دلشان بخواهد می ‌توانند در این شبکه اجتماعی پست  به اشتراک بگذارند.

محدودیت دایرکت در اینستاگرام

دقیقا مشابه محدودیت‌هایی که اینستاگرام که برای لایک و فالو در نظر گرفته است برای دایرکت هم وجود دارند. در واقع هر کاربر در طول مدت زمان یک ساعت قادر به ارسال بیش از ۶۰ دایرکت نیست . و در صورتی که اینستاگرام متوجه این موضوع  که شما با ارسال محتوای نامناسب از طریق دایرکت سعی در دور زدن قوانین آن را دارید بشود، در اسرع وقت اکانت شما را به حالت اکشن بن منتقل و در صورت تدوام این مشکل، اکانتتان را فول بن می‌کند.

نکته: طبق آمار جدید به دست آمده اکانت های اینستاگرامی که به تازگی ساخته شده‌اند ، با محدودیت های بیشتری نسبت به اکانت‌های قدیمی رو به رو خواهند بود. حتی تعداد لایک ها، کامنت‌ها، فالوها، دایرکت های مجاز به ۳۰ عدد در طی یک ساعت کاهش پیدا می‌ کند.

 

مطالبی که در مقاله تا به الان به محدودیت‌های اینستاگرام فکر کرده‌اید؟ گفته شد بر اساس به‌ روزرسانی های جدید اینستاگرام بود. ممکن است در طول این مدت محدودیت‎‌های جدیدی  نیز ایجاد شده باشد و یا شاید یکی از این محدودیت‌ ها کمتر شده باشد . در صورت مشاهده چنین مساله ‌ای حتما به ما هم خبر دهید تا ما هم اطلاعات خودمان را به روز رسانی کنیم و در مقاله بگنجانیم.تا به الان به محدودیت‌های اینستاگرام فکر کرده‌اید؟

استراتژی های موثر برای کسب و کار های کوچک

اینستاگرام ما

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

مطالب مرتبط

تفاوت سئو داخلی و خارجی

بررسی تفاوت سئو داخلی و خارجی جهت تهیه محتوا

سئو در حقیقت به معنای بهینه سازی موتور های جستجوی گوگل بوده و به منظور افزایش رتبه ...
تیم تحریریه عصرینو
۱۸ دی ۱۴۰۰
مهارت‌ های کارشناس تولید محتوا

بهترین مهارت‌ های کارشناس تولید محتوا

با استفاده گسترده از بازاریابی محتوا در شرکت‌ ها و نهاد های مختلف این سؤال برای افراد ...
تیم تحریریه عصرینو
۱۳ مهر ۱۴۰۰

امنیت محتوا به همراه آموزش محافظت و ایجاد امنیت آن

هر انسان بالغ، مدیر و عاقلی می‌داند که باید محتواها، اطلاعات و رازهای شخصی و یا حتی ...
تیم تحریریه عصرینو
۲۷ مهر ۱۳۹۹