جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

جذب مخاطب بیشتر با طراحی سایت آموزشی کارآمدتر

نویسنده
۰۱ تیر ۱۴۰۲
طراحی سایت آموزشی

اگر قصد شما از طراحی سایت آموزشی، جذب دانش آموزان و معلمان است، حتماً باید به سراغ سایت های چند منظوره بروید. در سایت های چند منظوره هم دوره های آموزشی برگزار می شود و هم منابع اطلاعاتی در حوزه های مختلف در اختیار کاربران قرار می گیرد. هر چه طراحی سایت های آموزشی با دقت و ظرافت بیشتری انجام شود، رتبه بندی سئو سایت در موتورهای جستجو نیز بهتر می شود.

 

اهمیت سایت های آموزشی در دنیای امروز

سایت آموزشی، یک پلتفرم تعاملی کاربردی برای ارائه اطلاعات مختلف به افراد مختلف ازجمله دانش آموزان، والدین، معلمان، افراد جویای کار است. در نتیجه، تمام قسمت های این نوع سایت ها باید به درستی سازماندهی شوند تا دانش آموزان هر آنچه می خواهند را به راحتی پیدا کنند.

به عنوان مثال، کسب اطلاعات در مورد نهادهای آموزشی در میان دانش آموزان و والدین رواج دارد. آن ها برای گرفتن تصمیمات درست و آگاهانه به اطلاعاتی در مورد مدیریت و زیرساخت نهاد آموزشی نیاز خواهند داشت. این اطلاعات را می توان از منابع یا دوره های ارائه شده توسط سایت های آموزشی به دست آورد. در نتیجه، نمی توان اهمیت استفاده از ایده های نوین برای طراحی سایت‌آموزشی را نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید : پکیج طلایی طراحی سایت آموزشی (نمونه کارها + قیمت + سفارش )

آشنایی با انواع سایت های آموزشی

در آموزش جامع طراحی سایت، سایت های آموزشی را می توان به دو دسته تقسیم بندی کرد:

  • سایت نهادهای آموزشی (به عنوان مثال، مدارس، آموزشگاه ها، کالج ها و دانشگاه ها)
  • دوره های آموزشی آنلاین

روز به روز بر اهمیت طراحی سایت‌آموزشی برای نهادهای آموزشی اضافه می شود چراکه این نهادها می توانند نقش مهمی در آینده دانش آموزان داشته باشند. سایت های آموزشی باید امن و چندمنظوره باشند. از آنجایی که سایت به عنوان تصویری از نهاد آموزشی در نظر گرفته می شود، برای جذب مخاطب بیشتر باید طراحی درستی داشته باشد. پکیج طراحی سایت های آموزشی می تواند به شما در این مسیر کمک کند.

سایت های ارائه دهنده دوره های آموزشی آنلاین به فضای کار دانش آموزان و معلمان شباهت دارند. در این نوع سایت های آموزشی، اطلاعاتی در مورد دوره ها، کلاس ها و محتوا آموزشی ارائه می شوند. ویژگی متمایز سایت های مرتبط با دوره های آموزشی آنلاین در توجهی است که صرف پروفایل و صفحات جستجو دوره آموزشی می شود.

بیشتر بخوانید: چگونه یک وب سایت آموزشی موفق داشته باشیم؟

انواع سایت های آموزشی

انواع سایت های آموزشی

ویژگی های طراحی سایت آموزشی

سایت آموزشی زمانی خوب طراحی شده است که بتواند احساس و تجربه بی نظیری برای کاربر ایجاد کند. در همین راستا، باید به این ویژگی ها در آموزش طراحی وب سایت توجه شود.

  • ظاهر سایت: این مورد شامل طرح بندی، رنگ، تصویر و فونت بکار رفته در سایت های آموزشی است. تمام این فاکتورها در هنگام طراحی باید به گونه ای در نظر گرفته شوند که تاثیر مثبتی بر مخاطب بگذارند.
  • پروفایل و احراز هویت: ارائه یک صفحه احراز هویت (شامل شماره تلفن و آدرس ایمیل) در سایت آموزشی ضروری است. پروفایل دانش آموزان و معلمان باید با هم تفاوت داشته باشند.
  • داشبورد: داشبورد به عنوان فضای کار دانش آموزان و معلمان برای بررسی دوره های آموزشی، درآمدها، رتبه بندی ها و غیره در نظر گرفته می شود.
  • ناوبری سایت: مهم ترین شکل از ناوبری در طراحی سایت‌آموزشی، منو اصلی در هدر سایت است. ناوبری سایت آموزشی باید ساده طراحی شود. صفحاتی مانند ثبت نام یا مشاهده دوره های آنلاین از گزینه هایی به شمار می روند که باید در ناوبری سایت قرار گیرند.
  • نسخه موبایل: بسیاری از سایت های آموزشی، این گزینه را نادیده می گیرند. با این وجود، سایت های آموزشی باید به گونه ای طراحی شوند که بتوان از آن ها در هر زمان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید : پیشرفت کسب و کار با تولید محتوا آموزشی

ویژگی های سایت آموزشی

ویژگی های سایت آموزشی

نکات کلیدی در طراحی سایت‌آموزشی

فرآیند انتخاب سایت آموزشی می تواند هیجان انگیز ولی زمان بر باشد. طراحی سایت های آموزشی، نوعی هنر است. برای خلق شاهکار هنری حتماً باید به نکات زیر توجه کرد:

  • طراحی سایت باید متعادل باشد.
  • به سلسله مراتب اطلاعات سایت توجه شود.
  • از محتوا مرتبط و مفید استفاده شود.
  • سایت های آموزشی باید انعطاف پذیر باشند.
  • این سایت ها باید دسترسی جهانی برای دانش آموزان و معلمان سراسر جهان داشته باشند.

رعایت این نکات می تواند سایت آموزشی شما به یک پلتفرم عالی برای ارائه اطلاعات در زمینه های مختلف تبدیل کند. هر چه بودجه بیشتری برای هزینه طراحی سایت‌آموزشی در نظر بگیرید، به موفقیت بیشتری دست پیدا خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

مطالب مرتبط

طراحی اپلیکیشن آموزشی

طراحی اپلیکیشن آموزشی چه کاربردی دارد

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی راحت به اینترنت ، بیش از 90 درصد از افراد دارای ...
تیم تحریریه عصرینو
۱۵ مرداد ۱۳۹۹

استفاده صحیح از سفارش سایت شرکتی

سایت شرکتی یکی از روش های خرید است که با استفاده از ان در کمترین زمان خرید ...
نویسنده
۲۸ آذر ۱۴۰۱
سئو

سئو | بهینه سازی سایت

این سوال برای بسیاری از صاحبین سایت مطرح است که آیا افزایش بازدید سایت و یا سئو ...
تیم تحریریه عصرینو
۰۹ تیر ۱۳۹۹