جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

راهنمایی کامل برای طراحی فروشگاه اینترنتی

تیم تحریریه عصرینو
۲۱ مهر ۱۴۰۲
طراحی فروشگاه اینترنتی

امروزه خرید و فروش کالا چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین رونق خوبی یافته است. فروشندگان زیادی در زمینه فروش کالاهای مختلف فعالیت می کنند و همیشه به دنبال سود زیاد هستند. یکی از بهترین راه هایی که می توانید با آن فروش آنلاین محصولات را چند برابر کنید، طراحی فروشگاه اینترنتی است. با استفاده از این روش بدون هیچ محدودیتی می توانید در منزل خود و بدون رفت و آمد، کالاهای خود را به فروش برسانید و سود زیادی کسب کنید. در کل چگونه می توان یک فروشگاه اینترنتی داشت؟ در ادامه نحوه راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را خواهید آموخت.

طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

اول از همه باید دقت کنید که طراحی وبسایت فروشگاهی معمولا حساس است و طراحی فروشگاه اینترنتی باید به شکلی باشد که مخاطب را به خرید محصول موردنظر خود ترغیب کند. نحوه طراحی سایت شما باید به گونه ای باشد که خریداران به محض ورود به آن احساس اعتماد کنند. بیشتر مخاطبان در مورد حریم خصوصی و حفظ داده های حساب خود نگران هستند. اگر این اطمینان را به آن ها بدهید که اطلاعات شخصی آن ها به طور کامل حفظ می شود، میزان اعتماد آن ها به وبسایت شما بالا خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای، اولین گام برای موفقیت یک کسب و کار

در طراحی یک وبسایت فروشگاهی، شما باید به تجربه کاربری اهمیت زیادی بدهید، زیرا مخاطب به دنبال این است که در کوتاه ترین زمان ممکن محصول مورد نظر خود را خریداری کند. برای این کار شما می توانید نظرات خریداران را به اشتراک بگذارید تا خریداران بتوانند کیفیت آن محصول را به طور کامل درک کنند. به طور کلی برای طراحی فروشگاه اینترنتی می توانید مراحل زیر را طی کنید تا کسب و کار شما تاثیر گذار باشد:

  • به مخاطبان درباره صاحبین کسب و کار یک اطلاعات کلی ارائه دهید.
  • اطلاعات تماس و پشتیبانی باید در سایت قرار بگیرد.
  • سایر شبکه های اجتماعی خود را معرفی کنید و لینک آن ها در سایت خود قرار دهید.
  • از قرار دادن پرسش های متداول غافل نشوید و آن را در قسمتی قرار دهید که کاملا در دید مخاطبان باشد.
طرح اولیه وبسایت

طرح اولیه وبسایت

راه اندازی فروشگاه اینترنتی و اهمیت آن

بسیاری از کسب و کارها حتی هنوز هم اطلاعی درباره وبسایت و پتانسیل آن برای افزایش فروش ندارند. آن ها ترجیح می دهند که فروش حضوری را ادامه دهند و نسبت به راه اندازی فروشگاه آنلاین علاقه ای نشان نمی دهند. اگر بدانید که فروشگاه اینترنتی چه پتانسیلی دارد و چقدر می تواند فروش شما را متحول کند، نظرتان عوض خواهد شد.

بیشتر بخوانید: سایت فروشگاهی و نکات مهم در طراحی آن

شما علاوه بر فروش بیشتر در طراحی فروشگاه اینترنتی، می توانید به برندسازی و افزایش اعتبار کسب و کار خود نیز بپردازید. همچنین اعتماد مخاطبان به برند خود را بیشتر کنید. برندسازی یک مقوله بسیار مهم در هر کسب و کاری است که باعث افزایش اعتبار و شناختن برند به مخاطبان بسیار زیادی خواهد شد. برند سازی موضوعی است که به زمان زیادی نیاز دارد. نمی توان آن را در مدت کوتاهی انجام داد.

طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای

برای طراحی بهترین طراحی سایت فروشگاهی، باید نکات مختلفی را رعایت کنید. سایت های زیادی وجود دارند که نکات ابتدایی در آن ها رعایت نشده است. در نتیجه نمی توانند مخاطبان زیادی جذب کنند و فروش آن ها کاهش می یابد. اولین قدم در داشتن یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای مانند طراحی فروشگاه اینترنتی مواد غذایی، توجه به واسط و تجربه کاربری است.

وقتی مخاطب برای اولین بار وارد وبسایت شما می شود، چیزی که توجه او را جلب می کند ظاهر سایت و نحوه دسترسی به تمام قسمت های آن است. در مرحله بعدی باید به طراحی صفحات دقت کنید و صفحات محصول را به گونه ای دیزاین کنید که همه اطلاعات محصول در آن ها وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: هر آنچه نیاز است درباره طراحی سایت فروشگاهی بدانید

مدیریت سفارشات نکته بسیار مهمی است که بسیاری از فروشگاه ها آن را در نظر نمی گیرند. وقتی مشتری یک محصول را سفارش می دهد، باید سایت شما از امکانی برخوردار باشد که بتواند وضعیت سفارش خود را پیگیری کند. سیستم پرداخت آنلاین نیز نکته بسیار مهمی است که باید آن را در نظر بگیرید. بهتر است که از یک درگاه پرداخت برای این کار استفاده کنید.

نتیجه گیری

ساخت یک سایت فروشگاهی، می تواند کمک زیادی به کسب و کارها در زمینه های مختلف بکند. در نهایت، باید از تکنیک های سئو و بهینه سازی سایت استفاده کنید تا فروشگاه شما در رتبه های اول گوگل قرار بگیرد. تمامی این نکات می توانند در قیمت طراحی سایت فروشگاهی تاثیرگذار باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + شانزده =

مطالب مرتبط

تعرفه سئو سایت

انواع تعرفه سئو سایت و اصول قیمت‌دهی

این روزها یکی از دغدغه‌­های اصلی صاحبان سایت، آگاهی از تعرفه سئو سایت برای اقدام به‌منظور بهینه­‌سازی ...
تیم تحریریه عصرینو
۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

طراحی سایت پزشکی

طراحی سایت پزشکی و ارائه خدمات بهتر به بیماران هدف اصلی از طراحی یک سایت درمانی و پزشکی، ...
تیم تحریریه عصرینو
۰۵ مرداد ۱۳۹۹

طراحی سایت رسپانسیو چگونه است و اهمیت رسپانسیو بودن سایت چیست

سایت رسپانسیو به سایتی گفته می‌شود که با ابعاد صفحه نمایش دستگاه‌های مختلف مانند رایانه، تبلت وگوشی ...
تیم تحریریه عصرینو
۲۷ آبان ۱۳۹۹