جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

ربات Chatgpt؛ تحولی عظیم در هوش مصنوعی

نویسنده
۲۰ فروردین ۱۴۰۲
ربات Chatgpt

Chatgpt یک ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی است که گفتگوی شبیه به انسان را از طریق پردازش زبان ایجاد می کند. به عبارت دیگر، این ربات هوشمند می ‌تواند به سوالات مختلف کاربران پاسخ دهد؛ صرف نظر از این که سوالات در چه زمینه ای باشند. علاوه بر این، از ربات Chatgpt به منظور تولید محتوای نوشتاری از جمله مقاله، پست ‌های رسانه های اجتماعی، ایمیل یا کدنویسی استفاده می شود. اگرچه، محدودیت های آن باعث ایجاد مشکلات مختلفی برای کاربران می شود.

Chatgpt چگونه کار می کند؟

این ربات هوشمند در نوامبر سال 2022 توسط شرکت OpenAI، شرکت تحقیقاتی هوش مصنوعی، عرضه شد. کارآفرینان و محققان بسیار زیادی ازجمله ایلان ماسک و سام آلتمن از موسسان شرکت OpenAI به شمار می روند. از اصلی ترین حامیان این شرکت می توان به مایکروسافت اشاره کرد. یکی از تولیدات منحصر به فرد شرکت تحقیقاتی OpenAI، ربات هوشمند Chatgpt نام دارد که تحولی در زمینه برنامه نویسی و تولید محتوا ایجاد کرده است.

Chatgpt از الگوریتم های خاص به منظور یافتن الگو در توالی داده ها استفاده می کند. به عبارت دیگر، این ربات هوشمند از مدل یادگیری ماشین شبکه عصبی و نسل سوم مدل زبان GPT استفاده می کند. پاسخ های آن بر اساس ایجاد توالی در میان حجم زیادی از داده ها ارائه می شوند. به کمک این توالی داده ها، جملات و پاراگراف های مختلف ایجاد می شوند.

آموزش با داده های عمومی شروع می شود؛ سپس، به داده ‌های مربوط به موضوع خاص انتقال می یابد. ربات Chatgpt با متن آنلاین آموزش داده شد تا زبان انسان را یاد بگیرد و سپس از رونوشت برای یادگیری اصول اولیه مکالمه بهره می برد.

 
نحوه عملکرد ربات هوشمند Chatgpt

نحوه عملکرد ربات هوشمند Chatgpt

ربات Chatgpt چه کاربردهایی دارد؟

Chatgpt یک ربات چت همه کاره است که از آن برای اکثر مکالمه های انسانی می توان استفاده کرد. از این ربات معمولاً در زمینه های مختلف استفاده می شود. از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کدنویسی برنامه های کامپیوتری
  • ساخت آهنگ
  • ایجاد پیش نویس ایمیل
  • خلاصه نویسی مقاله ها، پادکست ها و ارائه ها
  • پست های رسانه های اجتماعی مختلف
  • حل مسائل پیچیده ریاضی
  • یافتن کلمات کلیدی مناسب برای بهینه سازی موتور جستجو
  • ایجاد مقاله، پست های وبلاگ و آزمون برای سایت های مختلف
  • بازنویسی محتوا برای استفاده در پلتفرم دیگر
  • فرمولاسیون توضیحات محصول
  • نوشتن رزومه
  • پاسخ دادن به سوالات کم اهمیت
  • توضیح موضوعات پیچیده به روش ساده تر و قابل فهم تر

به این نکته توجه داشته باشید که ربات Chatgpt می تواند سوالات مختلف را به خاطر سپارد. در نتیجه، امکان ادامه مکالمه به شیوه روان تر وجود دارد.

کاربردهای ربات هوشمند Chatgpt

ربات Chatgpt چه محدودیت هایی دارد؟

Chatgpt نیز مانند سایر ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی با محدودیت های مختلفی همراه است. این نقاط ضعف باعث می شوند تا ربات Chatgpt برای تولید محتوا حرفه ای مناسب نباشد. از مهم ترین نقاط ضعف این ربات می توان به عدم روان بودن و خوانایی نامناسب محتواها اشاره کرد. اگر شروع به خواندن محتواهای تولید شده توسط Chatgpt کنید، بلافاصله متوجه این مشکل خواهید شد.

علاوه بر مشکل در خوانایی و روان بودن، Chatgpt اغلب پاسخ های اشتباه را با اعتماد به نفس بالا ارائه می دهد. این مشکل احتمالاً به دلیل وجود خطاهای متنوع در کدنویسی آن است. بسیاری از کارشناسان، این موضوع را به عنوان بزرگ ترین مشکل Chatgpt عنوان می کنند. در واقع، این ربات قادر به تشخیص تفاوت بین جواب درست یا غلط نیست. به همین دلیل، تمام جواب های ارائه شده توسط آن باید به طور دقیق بررسی شوند.

از آنجایی که هوش مصنوعی هرگز اطلاعات جامع و کاملی در مورد یک موضوع خاص ندارد، محتوای ربات Chatgpt معمولاً بر اساس اطلاعات قدیمی تولید می شوند. این موضوع باعث می شود تا محتواهای تولید شده اعتبار چندان زیادی نداشته باشند. از سوی دیگر، عدم مشخص بودن منابع مورد استفاده توسط این ربات نیز کمکی به اعتبارسنجی اطلاعات ارائه شده در محتوا نمی کند. به عبارت دیگر، این ربات هوشمند به دلیل عدم اتصال به اینترنت، منابع اطلاعاتی خود را ارائه نمی دهد.

Chatgpt نیز مانند سایر ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی از حمله هکرها در امان نبوده است. تنها چند هفته بعد از عرضه، هکرها از این ربات هوشمند جهت ساخت ایمیل های فیک، اسپم و برنامه های بدافزار استفاده کردند. در نتیجه، عدم امنیت مناسب از دیگر نقاط ضعف مطرح شده توسط کارشناسان به شمار می رود.

محدودیت های ربات هوشمند Chatgpt

سخن پایانی

ربات Chatgpt از زمان عرضه تاکنون، تحول عظیم در دنیای هوش مصنوعی و برنامه نویسی ایجاد کرده است. کمتر کسی می تواند کاربردهای متعدد این ربات چت هوشمند را نادیده بگیرد. با این وجود، محدودیت هایی که Chatgpt به همراه دارد، مشکلات مختلفی را برای کاربران ایجاد می کند.

از سوی دیگر، گوگل در سال های اخیر اقدام به ایجاد الگوریتم هایی برای شناسایی محتواهای تولید شده توسط هوش مصنوعی، به ویژه ربات Chatgpt، کرده است. به عبارت دیگر، محتواهای تولید شده توسط این ربات هوشمند توسط گوگل قابل شناسایی هستند و معتبر تلقی نمی شوند. در نتیجه، نمی توان آن را یک ابزار کارآمد برای تولید محتوا حرفه ای دانست.

آیا تاکنون از ربات هوشمند Chatgpt برای تولید محتوا استفاده کرده اید؟ لطفاً تجربه خود از محدودیت های این ربات چت را با ما در بخش نظر به اشتراک بگذارید.

اما باید بدونید که گوگل محتوایی که توسط این ربات نوشته میشه رو تشخیص میده و سایت رو پنالتی میکنه و از سرچ گوگل حذف میکنه ما هم توسط ابزارهایی که داریم میتونیم این نکته رو بررسی کنیم که محتوا توسط ربات نوشته شده یا خیر! پس به هیچ عنوان استفاده نکنید در صورت مشاهده با نویسنده قطع همکاری خواهد شد برای کسب اطلاعات بیشتر میتونید لینک زیر رو مطالعه کنید

 

خدمات مرتبط:

مقالات مرتبط:

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 6 =

مطالب مرتبط

وظایف کارشناس تولید محتوا

شرح وظایف کارشناس تولید محتوا

تولید محتوا یکی از شناخته‌شده‌ترین ابزار برای جلب توجه مشتریان است. فرآیند تولید محتوا بسیار ظریف است ...
تیم تحریریه عصرینو
۲۸ مرداد ۱۴۰۰
اهمیت سئو

اهمیت سئو

تاثیر سئو بر روی وب سایت با گسترش تکنولوژی و رفتن کسب و کار ها به سوی فضای ...
تیم تحریریه عصرینو
۲۳ تیر ۱۳۹۹
قیمت طراحی سایت

قیمت طراحی سایت ، قلکی برای سرمایه‌گذاری است

وب‌سایت با گسترش کسب و کار‌های اینترنتی در دنیای امروزه دیگر نمی‌توان با استفاده از روش‌های سنتی شروع ...
تیم تحریریه عصرینو
۲۲ بهمن ۱۳۹۹