جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

طراحی شگفت انگیز سایت کلیدی برای آینده بهتر

نویسنده
۰۱ دی ۱۴۰۱

دیگر همه می‌دانند این روزها با استفاده از اینترنت و طراحی سایت خود می‌توان خیلی سنت شکنانه روش های انجام کار ها را تغییر داده. مثلا بسیاری از بازار های کار که قبل تر با برخورد بیشتر افراد و همینطور رفت آمد های بیشتری رونق داشت اکنون تغییر کرده اند. با کمک این فضا به مرور زمان اکثر این کسب و کارها تبدیل به مشاغل اینترنتی شده اند. با این توصیفات طبیعی است که بازار طراحی سایت برای فراهم کردن امکان درآمد زایی گرم تر از همیشه باشد. شاید شما هم در فکر راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی هستید،

چگونه یک سایت طراحی کنیم

چگونه یک سایت طراحی کنیم

یا قصد دارید خدماتی اینترنتی را به دامنه زیادی از مردم ارائه بدهید. چه چیزی برای شما بهتر است از یک طراحی سایت حرفه ای؟ اگر موافق هستید حالا زمان آن است که اول با ماهیت و مراحل آن آشنا شوید.

۴ مرحله برای طراحی سایت اصولی و به روز

به پروسه ای که شامل ساخت و طراحی لایه های مختلف وب و تولید محتوای متنی و گرافیکی با رعایت یکسری نکات سئویی است گفته می‌شود. همه این پروسه در نهایت به طراحی یک پایگاه اینترنتی می‌انجامد. در ادامه به مراحل ساخت و طراحی سایت می‌پردازیم.

  • مرحله اول

اولین کاری که باید به عنوان یک طراح سایت انجام دهید فهمیدن نیاز ها و فضای مورد نظر برای سایت است که در نتیجه با طراحی یک نقشه کلی از آن این مرحله را کامل می‌کنید.

زبان های برنامه نویسی برای طراحی سایت

زبان های برنامه نویسی برای طراحی سایت

  • مرحله دوم

این مرحله یکی دیگر از بخش های تخصصی کار است که به وسیله یک طراح گرافیک با درنظر گرفتن نوع فضای سایت مورد نظرتان طراحی و پیاده سازی می‌شود.

  • مرحله سوم

برنامه نویسی بخش بعدی ماجراست که البته تنها به کد خلاصه نمی‌شود و می‌توان از یکسری پلتفرم های مدیریت محتوا مثل وردپرس برای پیاده سازی سایت خود استفاده کرد. اگر سوال دارید که استفاده از وردپرس بهتر است یا کد نویسی اختصاصی باید به شما بگویم این موضوع بستگی به هزینه و توان شما دارد. به طور کلی استفاده از این پلتفرم های آماده برای طراحی سایت باعث ضعف کار شما نمی‌شود و نیاز نیست در رابطه با کیفیت سایتتان نگران باشید.

  • مرحله آخر

در نهایت شما به مرحله ای می‌رسید که سایت مورد نظرتان را تکمیل کرده اید و تنها راه اندازی آن در این بستر اینترنت جهانی باقی مانده است. اگر فکر می‌کردید قیمت طراحی سایت فقط به بخش کد نویسی آن

خرید هاست و دامنه

خرید هاست و دامنه

بستگی دارد سخت در اشتباه بودید! برای این کار ابتدا باید هزینه ای برای دریافت هاست و دامنه خوب و مناسب در نظر بگیرید. دامنه که به عبارتی آدرس سایت شما است و انوع مختلفی مثل  .IR،  .COM  و غیره را شامل می‌شود. هاست هم همان سیستمی است که شبانه روز به اینترنت وصل است و باعث دسترسی داشتن عموم مردم به سایت شما می‌شود. البته این هزینه ها تنها برای خرید اولیه نخواهد بود و به صورت ماهیانه شارژ می‌شود پس از تهیه این دو، دیگر طراحی سایت شما به اتمام رسیده و توانایی این را دارد که در دسترس همه قرار بگیرد. به همین سادگی!

 سپردن کار به کاردان و صرفه جویی در زمان

در هر کاری تخصص قطعا حرف اول را می‌زند و خدمات طراحی سایت هم از این قانون جدا نیست. ساخت یک سایت از دو بخش اصلی تشکیل می‌شود. بخش اول بخشی است که کاربر آن را مستقیما نمی‌بیند ( البته تمام زیربنای سایت در نهایت چیزی که کاربر قرار است ببیند را به موجود می‌آورد.) این بخش به بک اند (back End) معروف است. بک اند در طراحی سایت حکم همان اسکلت ساختمان سایتمان را دارد که خانه را با سوار کردن بر روی آن می‌سازیم. بک اند یا سرورساید توسط برنامه نویسانی که با زبان های برنامه نویسی سمت سرور کد می‌زنند نوشته می‌شود. مثلا PHP  یکی از این زبان هاست.

شما یک سایت را تاتری تصور کنید، تمام اجرا هایی که می‌بینید فرانت اند (Front End) محسوب می‌شوند. شما می‌دانید عواملی مثل کارگردان و تمام آنچه پشت صحنه است در این تاتر نقش اساسی دارند ولی در نمایش دیده نمی‌شوند درست مثل سرور ساید. یک تفاوت مهم این دو نمایش کد آنهاست که در فرانت کد ها کاملا برای عموم کاربران در دسترس است اما شما اثری از کد های بک اندی نمی‌بینید. معمولا اگر تنها در یکی از این دو حرفه ای باشید برایتان بهتر است تا در هردو تا حدی وارد باشید. چرا این را می‌گوییم؟ واضح است! میخ یک شاخ راحت تر فرو می‌رود تا میخ چند شاخ. این را بدانید که کار حرفه ای مخصوصا در حوزه طراحی سایت نیازمند تجربه و تخصص است. در همین راستا حتما نمونه طراحی سایت را برسی کنید. 

آسان ترین راه برای ساخت و راه اندازی سایتی پر بازدید

باتوجه به تمام توضیحاتی که راجب کد نویسی سایت یا ورد پرس دادیم اینکه شما حوزه مدنظرتان را انتخاب و در آن فعالیت کنید تعیین کننده است. مثلا فرض کنید شما برای سرور ساید برنامه نویسی می‌کنید و اطلاعات چندانی راجب دیزاین کار ندارید. این اصلا نقطه ضعف به شمار نمی‌آید و همچنان وقتی در کار خود یا کد نویسی هایتان در بخش بکند تخصص پیدا می‌کنید شما قابلیت راه اندازی یک سایت عالی را دارید.

تنها کافیست با کسانی که بقیه تخصص ها را تکمیل می‌کنند یک تیم تشکیل دهید و کارتان را پیش ببرید. البته به این نکته هم که پیش تر اشاره کردم توجه داشته باشید که کد نویسی تنها راه برای راه اندازی یک سایت حرفه ای نیست. یا حتی اینکه چیزی از گرافیک سر در نمی‌آورید با عث نمی‌شود در کارتان لنگ بمانید. این روز ها پلتفرم های زیادی برای تامین تمام و کمال نیاز های شما در طراحی سایت به وجود آمده که استفاده از آن ها بسیار آسان تر از کد نویسی از پایه برای یک سایت است.

همین حالا پروژه طراحی سایت را شروع کنید

با تمام توضیحات دیگر به عبارتی چشم شما را به اصل ماجرای طراحی سایت باز کرده ایم. با توجه به محدودیت های هر شخص یا اولویت ها، آسان ترین راه می‌تواند همان بهترین راه برای او باشد. بهترین پیشنهاد

قالب های آماده برای طراحی سایت

قالب های آماده برای طراحی سایت

به تازه کار ها در زمینه طراحی و ساخت سایت است که سایت خود را به راحتی و با خیال راحت به کسانی که در این حوزه فعالیت متمرکز دارند بسپارید و نتیجه مطلوبتان را دریافت کنید! در عین حال اطلاعات خود را در رابطه با پروژه خود بالا ببرید و فراموش نکنید این پروژه طراحی سایت شماست و نباید آن را رها کنید. نظر شما راجب این متن چه بود؟ خوشحال می‌شویم آن را بدانیم!

محصولات مرتبط:

تولید محتوا متنی

دیجیتال مارکینگ

مقالات مرتبط:

اهمیت استفاده از بازاریابی دیجیتال

طراحی سایت دینامیک چیست؟

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

مطالب مرتبط

طراحی بنر ثابت و متحرک

طراحی بنر ثابت و متحرک طراحی بنر ثابت و متحرک یک طراحی گرافیکی تبلیغاتی در شبکه جهانی است ...
تیم تحریریه عصرینو
۰۲ شهریور ۱۳۹۹

خرید هاست و اهمیت خریدن و تهیه یک هاست با کیفیت

برای کار با دنیای اینترنت و دنیای مجازی ما باید اطلاعات کافی و وافی در مورد آن ...
تیم تحریریه عصرینو
۱۲ آبان ۱۳۹۹
تبلیغات در تلگرام

تبلیغات در تلگرام به عنوان روشی فوق العاده برای تبلیغات

در سال های گذشته پیش از این که محدودیت هایی مانند فیلترینگ در کشور ما برای نرم ...
تیم تحریریه عصرینو
۱۵ مرداد ۱۳۹۹