جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

معرفی و بررسی بک لینک و انواع آن

تیم تحریریه عصرینو
۲۵ فروردین ۱۴۰۱
خرید بک لینک

همانطور که می دانید، امروزه سئو و بهینه سازی بسیار مورد توجه وب سایت ها قرار گرفته است و یکی از عوامل تاثیر گذار بر روی سئو، می توان به ایجاد بک لینک ها اشاره نمود. حال برخی از افراد ممکن است با خود بپرسند لینک سازی و یا دریافت بک لینک چیست و چه اهمیتی دارد؟ در پاسخ به چنین سوالاتی باید بگوییم وب سایت ها همواره تلاش می کنند با ارتقاء ترافیک صفحات شان، از دیگر وب سایت ها لینک هایی را دریافت نمایند که این لینک ها به همان بک لینک معروف می باشند.

بک لینک ها به چند نوع تقسیم می شوند؟

باید بدانید که بک لینک ها انواع متفاوتی را شامل می شوند که از نمونه آن ها می توان به بک لینک فالو و نو فالو اشاره نمود. باید بدانید که اغلب بک لینک های فالو مورد توجه ربات های گوگل قرار می گیرند و بک لینک های نوفالو ارزش خاصی را به سایت مد نظر منتقل نمی کنند. لازم به ذکر است هر مقدار تعداد بک لینک های فالو در یک وب سایت افزایش یابد، می توان گفت رتبه آن در کم ترین زمان ممکن در صفحات گوگل ارتقاء خواهد یافت و سایت مد نظر از این طریق می تواند فروش، ترافیک و… بیش تری را تجربه نماید.

خرید بک لینک چه عواقبی را در بر دارد؟

پس از این که گوگل اعلام کرد با افزایش بک لینک ها سایت ها رتبه مناسب تری را شاهد خواهند بود، صاحبان وب سایت ها سعی نمودند با دور زدن گوگل و در کم ترین زمان ممکن به هدف خود نیز دست یابند. در دوره ای کوتاه، شاهد خرید و فروش بک لینک های مخرب در وب سایت ها بودیم که این مسئله زیاد طول نکشید.

گوگل برای جلوگیری از این موضوع، در زمان کمی یک الگوریتم مناسب را به نام الگوریتم پنگوئن طراحی و به مخاطبان خود معرفی نمود. این الگوریتم به خوبی می تواند وب سایت هایی که به خرید بک لینک و به پیروی از سئو کلاه سیاه می پردازند را شناسایی کرده و برای آن ها جریمه های مشخصی را در نظر گیرد.

لذا باید بگوییم وب سایت هایی که به خرید بک لینک می پردازند تا به هدف شان زود تر دست یابند، نه تنها ارتقاء صفحات شان را شاهد نخواهند بود، بلکه با جریمه های بسیار سنگین گوگل مواجه خواهند شد که این موضوع تاثیر بسیار منفی بر روی کسب و کار آن ها خواهد گذاشت.

ارزش و اعتبار بک لینک ها به چه صورت توسط گوگل تعیین می گردد؟

یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه داشته باشید، عدم یکسان بودن ارزش و اعتبار بک لینک های مختلف است. بسیاری از افراد گمان می کنند هر بک لینکی که دریافت نمایند می تواند برای وب سایت آن ها سودمند و مفید تلقی شود. اما این فرضیه کاملا نادرست می باشد و ارزش هر یک از بک لینک ها بر اساس قوائد خاص گوگل تعیین می گردد و بر اساس آن یک رتبه مناسب به وب سایت مد نظر تعلق می یابد.

گوگل برای تعیین و سنجش اعتبار هر یک از بک لینک ها در ابتدا به بررسی اعتبار دامنه و صفحه، تعداد لینک های خروجی وب سایت مد نظر، صفحه و محل قرار گیری بک لینک، نوع ارتباط معنایی و مفهومی بک لینک و صفحه مورد نظر و… می پردازد و سپس ارزش آن را برای ربات های خود تعیین می کند.

سخن پایانی

همانطور که تاکنون متوجه شده اید، بک لینک ها می توانند نقش بسزایی را در پیشرفت یک وب سایت و کسب و کار داشته باشند. به همین خاطر همواره توصیه می گردد تا صاحبان وب سایت ها به دریافت بک لینک های مفید و کاربردی بپردازند تا بتوانند در کم ترین زمان ممکن شاهد ارتقاء رتبه صفحات شان نیز باشند. امیدواریم با مطالعه مطالب فوق بتوانید سوالات و ابهامات ذهن خود را درباره بک لینک ها برطرف کرده و با استفاده اصولی و درست از آن ها، یک پیشرفت چشمگیر را در کسب و کار خود شاهد باشید.

 

خدمات مرتبط:

مقالات مرتبط:

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 13 =

مطالب مرتبط

سئو چیست

سئو چیست؟

سئو چیست؟ واژه سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization است، که در واقع به معنای افزایش کمیت ...
تیم تحریریه عصرینو
۰۸ شهریور ۱۳۹۹
طراحی سایت

طراحی سایت

اگر در گرافیک و طراحی سایت خود خلاقیت به خرج دهید ، یک هیچ از بقیه جلوتر ...
تیم تحریریه عصرینو
۱۶ تیر ۱۳۹۹

سئو و تاثیرآن برکسب و کارهای آنلاین به همراه معرفی مزایای آن

در جهان امروز با افزایش کسب و کار اینترنتی قرار گرفتن در صفحات اولیه گوگل بسیار مهم ...
تیم تحریریه عصرینو
۲۱ مهر ۱۳۹۹