جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

نکاتی در رابطه با بازنویسی محتوا

تیم تحریریه عصرینو
۰۶ مهر ۱۴۰۲
بازنویسی محتوا

هر مجموعه ای که کسب و کار خود را راه می اندازد، به تولید محتوا نیاز دارد. این امر، غیر قابل انکار و قطعی است؛ چرا که با استفاده از تولید محتوا، شما می توانید حرفه تان را به بقیه معرفی کنید و این، دقیقا پل موفقیت شما خواهد بود. سوالی که پیش می آید این است که این تولید محتوا به چه صورت باید باشد تا هم مخاطبان جذب آن شوند و هم حرفه یا محصول مورد نظر به خوبی معرفی شود؟ شما می توانید برای یافتن پاسخ این سوال، نمونه های موجود را در سایت های داخلی و خارجی مشاهده کرده و بازنویسی محتوا انجام دهید.

بازنویسی محتوا چیست؟ روش بازنویسی محتوا کدام است؟ چه نکات بازنویسی را لازم است بدانیم؟ چگونه می توانیم محتوایی یونیک تولید کنیم؟ ما اینجاییم تا شما را به پاسخ سوال هایتان برسانیم. با ما همراه بمانید تا در انتهای مقاله، توانایی تولید یک محتوای بی نقص و کاربر پسند را داشته باشید.

منظور از بازنویسی محتوا چیست؟

برای خلق یک محتوای تازه، احتیاج است تا مسیر فکری خلاقی را از پیش گرفته باشید. بهتر است تا زمانی که یک ایده ناب برای نوشتن ندارید، به سمت به تولید محتوا نروید؛ چرا که این کار، ارتباط مستقیمی با معرفی کسب و کار یا شخصیت شما خواهد داشت و اگر به خوبی روی آن فکر نشود، ممکن است عواقب و بازخوردهای منفی را دریافت کنید.

همه ما می دانیم که ایده پردازی، چه قدر سخت و دشوار است. از همین رو، روشی به نام بازنویسی به وجود آمده که کمک شایانی به تولید محتوا می کند. این روش، برای کسانی که در کسب و کار خود نوپا هستند، بسیار کارآمد خواهد بود؛ چرا که می توانند ایده های مختلفی را دیده و با استفاده از آن ها، محتوایی به روز تولید کنند.

نکاتی در مورد بازنویسی وجود دارد که احتیاج است همه آن را بدانند؛ زیرا برداشت های اشتباهی از بازنویسی در میان عامه مردم دیده می شود. بعضی ها فکر می کنند بازنویسی، به معنای دوباره نوشتن یک متن و به نوعی، کپی کردن آن متن خواهد بود. در صورتی که ماجرا، کاملا متفاوت است.

بازنویسی محتوا، به معنای رجوع به چند مقاله و ایده گرفتن از آن هاست. شما در بازنویسی، نباید تنها یک یا چند کلمه را تغییر دهید، بلکه باید تمام آن مقالات را خوانده، ایده نویسندگانشان را دریافت کرده و سپس، با ترکیب اطلاعاتی که به دست آوردید و اطلاعاتی که از قبل داشتید، محتوایی به روز و یونیک را تولید کنید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با تکنیک های تولید محتوا برای داشتن محتوایی عالی

کاربرد بازنویسی محتوا چیست؟

به طور کلی، در دو شرایط ما می توانیم به بازنویسی محتوا روی بیاوریم:

  1. اطلاعات کافی در رابطه با موضوعی که می خواهیم بنویسیم نداریم:

کسانی که مسئولیت تولید محتوا را بر دوش دارند، با موضوعات مختلفی رو به رو خواهند بود و لزوما، راجع به تمام آن ها اطلاعات ندارند. در چنین شرایطی، بازنویسی محتواهای گذشته، می تواند راه نجاتی برای آن ها باشد.

 محتواهایی با موضوعات پیچیده و تخصصی، احتیاج به تحقیق دارند. از منابعی که برای تحقیق مناسب خواهد بود، می توان به مقاله هایی اشاره کرد که قبلا، توسط افراد آگاه نوشته شده است. نویسنده، باید به آن مقالات رجوع کند و با بررسی تمام و کمال آن ها، از صحتشان اطمینان حاصل کند. بعد از آن، نوبت به بازنویسی محتوا می رسد.

طریقه بازنویسی محتوا

طریقه بازنویسی محتوا

  1. موضوع در دست ما، احتیاج به به روز شدن دارد و برای این کار، باید مقاله های قدیمی را از نو بنویسیم:

از دیگر کاربردهای بازنویسی محتوا، می توان به زمانی اشاره کرد که کارفرما، می خواهد مقالات قدیمی سایت خود را به روز کند. این امر، ممکن است به دلایل زیادی اتفاق بیفتد. برای مثال، محتواهای گذشته، قدیمی شده اند و دیگر کاربران آن ها را نمی بینند یا زمانی که تغییراتی در روند فروش یا تولید یک محصول اتفاق افتاده باشد که باید این تغییرات را در مقاله مرتبط با آن محصول اعمال کنیم.

نکته ای که در این میان باید به آن توجه کنید، این است که هرگز محتوا، کپی و مشابه مقاله های قبلی نباشد؛ چرا که گوکل این موضوع را تشخیص می دهد و جایگاه سایت شما را پایین تر از آن چه باید می برد. برای جلوگیری از این موضوع، راه های مختلفی به وجود آمده است. برای مثال، می توانید از ابزارهای چک کردن کپی بودن متن یا پارافریز متن استفاده کنید.

پارافریز، ابزاری است که به کمک آن، می توان محتوایی را بازنویسی کرد. شما عزیزان، می توانید زمانی که در ابتدای راه هستید، از این ابزار کمک بگیرید و بعد از این که راه و چاه بازنویسی دستتان آمد، خود در زمان کوتاه تری به انجام آن بپردازید.

بیشتر بخوانید: دستورات لازم برای نوشتن تولید محتوا علمی

مزایا بازنویسی محتوا

تا به این جا، متوجه شدیم که بازنویسی محتوا چیست؟ و چه کاربردهایی دارد؟ در ادامه، می خواهیم به مزایا این عمل اشاره کنیم:

  • صرفه‌ جویی کردن در زمان و انرژی

نویسنده می تواند با بازنویسی محتواهای از پیش نوشته شده، در زمان خود صرفه جویی کرده و با در دست داشتن انواع منابع، انرژی خود را صرف گشتن به دنبال منبع های مختلف نکند.

بازنویسی متن

بازنویسی متن

  • امکان ایجاد تنوع

هنگامی که یک متن را رو به روی چند نفر مختلف می گذارید تا آن را بازنویسی کنند، شاید موضوع کلی آن یکسان باشد؛ اما قطعا خروجی های متفاوتی تحویل می گیرید. بازنویسی محتوا توسط چند نویسنده، می تواند در کار شما، تنوع بالایی را به دنبال داشته باشد.

  • بالا بردن مهارت نویسنده

تلاش بر تولید محتوایی جدید از یک محتوای قدیمی، بدون آن که متن را کپی کنید، یکی از روش هاییست که کمک زیادی به افزایش مهارت نوشتن تولید کنندگان خواهد کرد. همچنین، گاهی برای بازنویسی، نیاز است تا نویسنده، به منابع انگلیسی یا دیگر زبان های خارجه روی بیاورد. این موضوع هم کمک زیادی به بالا بردن مهارت افراد در فهم زبان های خارجه می کند.

بیشتر بخوانید: چگونه یک محتوای یونیک و سئو شده تولید کنیم؟

  • انتقال بهتر مفاهیم غیرقابل فهم

ممکن است در یک مقاله، اطلاعات خوبی دیده شود؛ اما آن مفاهیم، به خوبی بیان نشده باشد و خواننده نتواند منظور نویسنده را به راحتی دریافت کند. در چنین شرایطی، بازنویسی آن محتوا، می تواند نجات بخش و موثر باشد.

  • پیشی گرفتن از رقبا

هنگامی که مطالب مختلف از سایت های گوناگون را در رابطه با یک موضوع می خوانید، دید بهتری نسبت به ذهن رقبای خود پیدا خواهید کرد. از همین رو، می توانید با آگاهی بهتری شروع به نوشتن کرده و از نقاط ضعفی که در مقاله سایت های رقبا دیده اید، ایده بگیرید. در نهایت، شما موفق به تولید محتوایی کامل و بدون نقص خواهید شد.

بازنویسی محتوا فارسی

بازنویسی محتوا فارسی

سخن پایانی

عصری نو، از بهترین و مطمئن ترین سایت های تولید محتوا به حساب می آید که با داشتن چندین سال سابقه، موفق به جلب رضایت مشتریان زیادی شده است. اگر شما هم می خواهید یک محتوای یونیک و کاربر پسند را که تمام اصول سئو در آن رعایت شده، در دست داشته باشید، از خدمات این سایت غافل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 11 =

مطالب مرتبط

اصول و کاربرد سئو

آشنایی با مهم ترین قواعد، اصول و کاربرد سئو

دستیابی به یک سئوی خوب و موفقیت در آن پدیده ای نیست که یک شب رخ دهد. ...
تیم تحریریه عصرینو
۰۴ دی ۱۴۰۰

چه قوانین جدیدی به اینستاگرام در سال ۲۰۲۰ اضافه شده است؟

آیا  با صفحه اجتماعی شناخته شده اینستاگرام آشنایی دارید؟ اینستاگرام از سال ۲۰۱۰ راه اندازی شد و به ...
تیم تحریریه عصرینو
۲۱ فروردین ۱۳۹۹

ساخت سایت به همراه تاریخچه و چگونگی طراحی آن

طراحی سایت به معنای طراحی و ساخت یک وب سایت یا بهینه سازی و دیزاین دوباره یک ...
تیم تحریریه عصرینو
۲۴ آبان ۱۳۹۹