جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

نکات کلیدی طراحی سایت به کمک وردپرس

تیم تحریریه عصرینو
۲۳ شهریور ۱۴۰۲
طراحی سایت

 با ورود اکثر کسب و کارها و مشاغل به شبکه جهانی گوگل، شیوه تجارت و درآمدزایی تغییرات فاحشی کرد، به طوری که اغلب صاحبان مشاغل تصمیم گرفتند شیوه تبلیغات خود را به روز رسانی کرده یا به عبارت بهتر، ویترینی تحت عنوان سایت برای کسب و کارشان طراحی کنند! همین مسئله باعث شد روزانه افراد زیادی عبارت طراحی سایت را در اینترنت سرچ کنند.

دردسر کد نویسی در طراحی سایت

مسئله کدنویسی از منظر افراد متخصص و غیر متخصص امر دشواری تلقی می شود! شاید به همین خاطر بود که مت مولنوگ، قریب به ۲۰ سال پیش تصمیم گرفت ابزاری را طراحی کند که تنها با یکی از ویژگی‌هایش می‌تواند شما را از دردسر کدنویسی رهایی ببخشد! وردپرس دقیقاً همان شاه کلیدی است که خیلی از قفل‌های مسیر طراحی سایت را باز می‌کند که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

وردپرس دستیاری ماهر و همه فن حریف

 یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های وردپرس نیز انجام کارها در کمترین زمان ممکن بوده و این مسئله، تنها یکی از مواردی است که باعث می‌شود امروزه تعداد قابل توجهی از سایت‌های طراحی شده در سراسر جهان به کمک وردپرس طراحی شوند. وردپرس (CMS) در حقیقت سیستمی تحت وب به منظور مدیریت محتوا است؛ در واژه وردپرس دنیایی نهفته است که به شما فرصت تجربه‌های بی‌نظیری را می‌دهد. بارزترین ویژگی‌های این سیستم همه فن حریف دسترسی رایگان، منبع باز بودن، عدم نیاز به کد نویسی، قابلیت شخصی سازی و… است.

بیشتر بدانید: آشنایی با وردپرس و مزایای آن برای طراحی وبسایت

بایدها و نبایدها طراحی سایت

 همانطور که می‌دانید لازمه موفقیت در هر کاری، هدف درست، برنامه‌ریزی، در نظر گرفتن تمامی شرایط، توجه به نقاط قوت و ضعف و… است. طراحی سایت نیز از این قاعده کلی جدا نبوده و اگر شما نیز قصد دارید فعالیت در این زمینه را آغاز کنید و یا حتی برای خودتان سایتی طراحی کنید، باید بدانید که موفقیت شما در گرو توجه و پیگیری‌های مستمر است. توجه به نکات زیر می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد:

  • هدف خود را دقیقاً مشخص کنید

پیش از شروع هر کاری باید مشخص کنید که دقیقاً به دنبال چه چیزی هستید؟ جامعه هدف شما چه کسانی هستند؟ چطور می‌توانید علاقمندی آنها را پیدا کنید؟ و… جمع آوری پاسخ این سؤالات در نهایت برای شما یک خط مش ایجاد می‌کند که می‌تواند در مسیر طراحی سایت بسیار کمک کننده باشد!

کدنویسی، دردسر طراحی سایت

کدنویسی، دردسر طراحی سایت

  • انتخاب نام سایت، متناسب با هدف

 انتخاب اسم سایت یکی از مهم‌ترین مراحلی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید؛ چرا که تجربه ثابت کرده است که کلمات و اسامی به خوبی در ذهن مخاطب جای می‌گیرند؛ پس باید برای انتخاب عبارتی مناسب زمان صرف کنید!

  • طراحی قالب اصلی

 این مرحله ارتباط تنگاتنگی با مسئله تعیین هدف و یافتن جامعه هدف دارد. به خاطر داشته باشید که جلوه‌های بصری همیشه تأثیر بی‌نظیری در جلب توجه مخاطب داشته اند؛ بنابراین شکل و ظاهر سایت از اهمیت بسیاری برخوردار است. وردپرس پیشنهادات بسیاری در این زمینه دارد که شما می‌توانید هر یک از آنها را برای خود شخصی‌سازی کنید.

بیشتر بدانید: طراحی سایت با وردپرس به همراه نکات و مزایای آن

  • متناسب با کاربری سایت خود به آن آپشن اضافه کنید

 آیا هدف سایت شما خرید و فروش اجناس و کالاهای مختلف است؟! در چنین شرایطی می‌توانید یک بخش نظرات کاربران به سایت اضافه کنید. تعامل و ارتباط بین مخاطبان می‌تواند بازدید و استفاده از خدمات سایت شما را بالا ببرد.  اگر سایت شما با هدف آموزش راه‌اندازی شده است، بد نیست قسمتی از آن را اختصاص بدهید به آزمون و تست‌هایی به منظور سنجش و بررسی تاثیر آموزش‌های ارائه شده، همه این‌ها به شما کمک خواهند کرد که نقاط قوت و ضعف را بشناسید و در جهت بهبود یا رفع آن بکوشید.

طراحی قالب اصلی سایت

طراحی قالب اصلی سایت

نکات کلیدی در طراحی سایت وردپرسی

 همانطور که پیش تر هم به آن اشاره کردیم، طراحی کردن سایت به کمک وردپرس به مراتب آسان‌تر از شیوه‌های قدیمی است؛ اما فراموش نکنید که هر کاری سلسله مراتب خودش را دارد و رعایت نکات مهم و کلیدی در کار با سیستم وردپرس نیز، از این قاعده کلی مستثنی نیست! در ادامه به برخی از نکات مهم در این خصوص اشاره خواهیم کرد:

  • انتخاب میزبان “host” مناسب

 انتخاب میزبان سایت یا همان Hosting  اهمیت زیادی در طراحی سایت با وردپرس دارد؛ چرا که در صورت عدم وجود آن، سایت شما در موتور جستجو تعریفی نخواهد داشت. سرویس  Hosting باید ظرفیت‌های لازم برای به دست گرفتن امور مختلف را به شما ارائه بدهد. شرکت‌های زیادی خدمات هاستینگ را ارائه می‌دهند که شما می‌توانید بسته به هزینه، تخصص، تجربه، پشتیبانی و… یکی از آنها را بسته به نیاز خود انتخاب کنید.

بیشتر بدانید: خدمات پشتیبانی سایت وردپرس شامل چه پلن‌هایی است؟

  • به کارگیری افزونه سئو

 همانطور که می‌دانید این روزها سئو حرف اول و آخر موتورهای جستجو را می‌زند؛ بنابراین اگر مایلید سایت شما جزو پیشنهادات اول موتور جستجو به کاربران باشد، افزونه سئو کمک بزرگی به شما خواهد کرد. این ابزار حرفه‌ای بایدها و نبایدهای موتورهای جستجو را برای شما مشخص کرده و عمل کردن به دستورالعمل‌های آن کمک می‌کند تا شما بهینه سازی محتواهایتان را به صورت هرچه بهتر انجام بدهید.

قالب های متنوع در طراحی سایت وردپرسی

قالب های متنوع در طراحی سایت وردپرسی

  • استفاده از محتواهای منحصر به فرد سایت شما را خاص می‌کند

 مسلماً هیچ کاربری علاقمند به محتوای تکراری و خسته کننده نیست، پس سعی کنید در تولید محتوا خلاق و یونیک باشید. کار طراحی تصاویر را به گرافیست خودتان بسپارید و نویسنده‌ها را برای نوشتن محتوای منحصر به فرد راهنمایی و تشویق کنید، از طرفی به خاطر داشته باشید که مسئله حجم محتواها از اهمیت بالایی برای مخاطب برخودار هستند و بهترین محتوا هم برای شما و هم مخاطبانتان، محتوای بهینه سازی شده است!

سخن پایانی

 همانطور که در طی مطلب نیز به آن اشاره کردیم، طراحی سایت به کمک وردپرس بسیار ساده‌تر از روش‌های قدیمی است. در توصیف مزایا آن باید بگوییم که در همان ابتدا کار شما را از کدنویسی بی‌نیاز می‌کند و در ادامه مسیر نیز قالب‌ها و پیشنهادات زیادی برای سهولت کارهایتان دارد؛ اما فراموش نکنید که رعایت نکات لازم در کار با وردپرس ضروری است و اگر می خواهید خروجی بی نقص داشته باشید باید مطابق الگوریتم تعیین شده پیش بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 15 =

مطالب مرتبط

طراحی سایت فروشگاهی

آشنایی با طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی چیست؟ سایت فروشگاه اینترنتی به سایتی اطلاق می گردد که برای کاربران این امکان را ...
تیم تحریریه عصرینو
۱۳ مرداد ۱۳۹۹
اصول سئو

اصول سئو

اصول سئو اصول سئو SEO به تمامی عملیاتی اطلاق می شود که می تواند یک سایت را ...
تیم تحریریه عصرینو
۱۵ مرداد ۱۳۹۹
تبلیغات اینستاگرام

تبلیغات اینستاگرام

شاید شما هم جزء کسانی باشید که در حال تبلیغات کردن در برخی برنامه ها (مانند تویتر، ...
تیم تحریریه عصرینو
۰۵ مرداد ۱۳۹۹