جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

برای ورود و آموزش طراحی سایت به صورت حرفه ای چه کنیم؟

تیم تحریریه عصرینو
۰۳ اسفند ۱۳۹۹
ورود به طراحی سایت

در حدود دو دهه پیش، بیل گیتس گفت که اگر بیزینس شما در اینترنت نباشد، شما بیزینسی نخواهید داشت. این جمله به خوبی اهمیت داشتن یک سایت برای هر کسب و کار را می‌رساند. امروزه بیش از 644 میلیون وبسایت بر روی اینترنت وجود دارند و طراحان سایت به یکی از مهمترین بخش‌های هر کمپانی تبدیل شده‌اند. و همین امر باعث شده درآمدزایی این افراد روز به روز افزایش یابد. اگر به این زمینه علاقه دارید، اما اطلاعی از چگونگی ورود به طراحی سایت ندارید، این مقاله قرار است کمک بزرگی به شما بکند. در ادامه به یک راهنمای قدم به قدم می‌پردازیم که شما را به سمت تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه‌ای هدایت می‌کند.

درمورد خود طراحی سایت بدانید

زمانی که قرار باشد وارد سیستم و علم جدیدی شوید، در ابتدا باید قوانین و اصول پایه آن را یاد بگیرید. سایت‌هایی که به خوبی طراحی شده‌اند از قوانین طراحی UX  پیروی می‌کنند، آنها کاربری خوب و ظاهر جذابی دارند. هر شخصی که قصد شروع طراحی سایت را داشته باشد باید در ابتدا یاد بگیرد که چگونه ساختار اطلاعاتی قدرتمند و منظم بسازد. برای ساخت یک سایت با طراحی جذاب، لازم است تا ابتدا تئوری رنگ‌ها و پایه و اصول سلسله مراتب بصری را یاد بگیرد. طراحی سایت یک زمینه در حال رشد است، بنابراین شما باید همیشه آماده یاد گرفتن چیزهای جدید باشید.

کد زدن را یاد بگیرید

فعالیت و ورود به طراحی سایت بدون دانستن هیچگونه زبان برنامه نویسی، کار بسیار سختی است. گرچه ساخت سایت با ابزارهایی همانند Wix و Squarespace کاملا ممکن است. اما اگر شما از ابزارهای سازنده سایت استفاده کنید، برای یادگیری کاربردها و قابلیت‌های سایت دچار مشکل می‌شوید. دانستن کدنویسی به شما مزایای زیادی را ارائه می‌دهد. برای مثال، شما قادر خواهید بود تا دقیقا مشخص کنید که آیا طرح سایت شما از لحاظ فنی قابل اجرا است یا خیر. شما باید مهارت‌های لازم در HTML و CSS را بدست آورید. HTML ساختار و محتوای صفحه را شکل می‌دهد، در حالی که CSS گزینه‌ها و انتخاب‌های مربوط به استایل و ظاهر را ایجاد می‌کند.

همچنین، یادگیری جاوا اسکریپت نیز پیشنهاد می‌شود. این زبان یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی در حال توسعه و رشد است. با استفاده از جاوا اسکریپت، توسعه و رشد سایت آسان‌تر می‌شود.

ابزارهای مناسب را مهیا کنید

در هر صنعتی، اولین گام موفقیت، حرفه‌ای شدن با ابزارهای مورد نیاز است. شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که یک طراح سایت خوب شوید در حالی که ابزار لازم را ندارید. اما از آنجایی که طراحی سایت یک زمینه بسیار گسترده است، طراحان سایت باید با جنبه‌های مختلف طراحی آشنا باشند که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم.

-طراحی گرافیکی:

جدای از اینکه طراحی گرافیکی و طراحی سایت دو زمینه کاملا جداگانه هستند، طراحان سایت برای ورود به طراحی سایت، اغلب نیاز دارند تا به طراحی گرافیک وارد شوند، تا بتوانند مشکلات مشخص طراحی را حل کنند. به همین دلیل نیاز است تا از یک ویرایشگر گرافیکی مانند Adobe Photoshop  استفاده کنید. معمول‌ترین کاری که طراحان سایت در ویرایشگرهای گرافیکی انجام می‌دهند، ویرایش تصویر، مانند تغییر اندازه تصویر برای همسان سازی آن در قالب‌های مشخص یا فشرده کردن تصاویر برای مناسب‌تر شدن جهت بازدید‌های از سایت، می‌باشد.

-ساخت نمونه اولیه:

نمونه سازی اولیه یکی از الزامات اصلی طراحی سایت می‌باشد. اگر طراحان سایت مهارت‌های ساخت نمونه اولیه مناسب را داشته باشند، نیازی به صبر کردن برای یک طراحی نهایی ندارند تا از درست بودن طرح خود مطمئن شوند. در عوض آنها می‌توانند در عرض چند دقیقه طراحی خود را تایید کنند. Mockplus یک ابزار قدرتمند برای ساخت نمونه اولیه می‌باشد. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که تنها در چند دقیقه نمونه اولیه خود را تهیه کنید.

-کدنویسی:

همانطور که ذکر شد، طراحان سایت باید برای ورود به طراحی سایت، برنامه‌نویسی را یاد بگیرند. پس از یک ابزار کدنویسی مناسب مانند Sublime  یا Atom استفاده کنید. طراحان سایت همچنین باید با CMS نیز آشنا شوند. برنامه‌ای که برای ساخت و مدیریت محتوای وبسایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. CMS فرآیند مدیریت محتوا را برای دارندگان سایت بسیار ساده و راحت‌تر می‌سازد. در حالی که تعداد زیادی CMS در بازار امروزی قرار دارند، اما سه برنامه WordPress، Joomela، و Drupal، CMSهای اصلی و معروف بازار هستند. تجربه کار با یکی از این برنامه‌ها کاملا الزامی است. شما می‌توانید از فعالیت‌های ساده‌ای مانند قرار دادن تنظیمات ساده در طراحی سایت شروع کنید، و به سمت فعالیت‌های پیچیده‌تری مانند ساخت یک قالب برای یک وبسایت یا توسعه یک پلاگین پیش بروید.

با قوانین پایه سئو آشنا شوید

بخشی از تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه‌ای و در حال رشد، این است که بتوانید کاری بیش از صرفا طراحی را انجام دهید. وبسایت‌ها باید به گونه‌ای ساختار سازی شوند که نه تنها برای کاربران، بلکه برای ربات‌های موتورهای جستجو نیز براحتی قابل یافتن و آشنا باشند. سئو یک فرآیند بهینه سازی سایت می‌باشد که به منظور توسعه و بهبود قابلیت دیده شدن سایت، انجام می‌گیرد. طراحان سایت باید با استفاده از بهبود بخشیدن کارایی سایت، بهینه سازی آن برای چندین پلتفرم و تمرکز بر روی محتوا جهت ارزشمند و مرتبط‌ سازی برای مخاطب هدف، بر روی توسعه طبیعی سایت تمرکز کنند. چنین فعالیت‌هایی کمک می‌کنند تا رتبه سایت در موتورهای جستجو افزایش یابد.

ایجاد عادت تست کردن طراحیتان بر پایه‌ای مشخص

فرآیند طراحی سایت، نیازمند تحلیل و بررسی کار نهایی می‌باشد. طراحان باید سایت طراحی شده را تست کنند تا از سرعت بارگذاری صفحات و دسترسی به آن هم بر روی تلفن همراه و هم کامپیوتر، اطمینان حاصل کنند.

مهارت‌های اجتماعیتان را توسعه دهید

طراحی سایت معمولا کار یک نفره‌ای نیست. مهم نیست در یک کمپانی بزرگ طراحی سایت کار می‌کنید یا یک استودیو کوچک، شما باید کار گروهی داشته باشید. طراحان سایت باید با مشتری‌ها، توسعه دهندگان و سایر طراحان در ارتباط باشند.

حواستان به ترند‌های جدید طراحی سایت باشد.

الهام گرفتن برای هر شخصی در هر کاری لازم است. طراحان سایت نیز بعد از ورود به طراحی سایت ، باید با آخرین ترند‌های روز دنیا آشنا باشند تا بتوانند خواسته‌های بازدید کنندگان را برآورده کنند.

به جوامع طراحی سایت بپیوندید

بهترین راه یادگیری، یاد گرفتن از بهترین‌ها است. بسیار مهم است که نه تنها به جوامع طراحان سایت بپیوندید بلکه عضوی فعال در میان آنها باشید و دانسته‌های خود را به اشتراک بگذارید و از دانسته‌های سایر افراد استفاده کنید.

 

مقالات مرتبط :

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 1 =

مطالب مرتبط

سئو سایت

با مفهوم سئو سایت بیشتر آشنا شوید

حتما شما نیز بخصوص در این چند سال اخیر که کارها به سمت اینترنتی شدن رفته‌اند اصطلاح ...
تیم تحریریه عصرینو
۲۰ مرداد ۱۳۹۹
انواع سئو

با شناخت انواع سئو در صفحه اول گوگل باشید

این روز ها مطالب زیادی درباره سئو و انواع سئو به گوشتان می خورد. مهم نیست که ...
تیم تحریریه عصرینو
۲۷ آبان ۱۴۰۰
طراحی سایت آموزشی

جذب مخاطب بیشتر با طراحی سایت آموزشی کارآمدتر

اگر قصد شما از طراحی سایت آموزشی، جذب دانش آموزان و معلمان است، حتماً باید به سراغ ...
نویسنده
۰۱ تیر ۱۴۰۲