جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

بازاریابی محتوا چیست؟

تیم تحریریه عصرینو
۱۲ بهمن ۱۴۰۰
بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا امروزه در اکثر کسب و کارها رواج پیدا کرده است. واژه بازاریابی (Marketing) به همراه واژه (Content) بر روی فروش تمرکز دارد. اما چگونه می توان با بازاریابی محتوا، فروش را افزایش داد؟

 

با بازاریابی مناسب به همراه استراتژی محتوا شما می توانید محتوای گیرا و جذابی را تولید کنید و با نشر آن با دیگران، جلب توجه کنید و مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. البته با این هدف که، مخاطب را مشتری تبدیل کنید و سپس سودآوری خود را آغاز نمایید.

 

در بازاریابی محتوا باید خیلی سریع نیاز مخاطب خود را رفع کنید. به این گونه که خود را به دیگران در هنگام نیازش به آنها معرفی کنید؛ سپس آنها را  مشتریان بالقوه خود تبدیل کنید. در این روش از مارکتینگ، شما هیچ فشاری را به بقیه نمی آورید. بلکه با جذاب بودن محتواهای خود آنها را به سمت خود میکشاند.

 

علت رواج پیدا کردن بازاریابی محتوا در کسب و کارها

امروزه اینترنت باعث شده تا بتوانیم خیلی سریع افراد مختلف را پیدا کنیم تا بتوانند نیازی که داریم را با محصولات یا خدمات آنها رفع کنیم. اما در بین کسب و کارها، کسانی برنده هستند که بتوانند از رقبای خود پیشی بگیرند و خود را بیشتر معرفی کنند.

 

هر کسی می تواند بازاریابی محتوا را در کسب و کار خودش آغاز کند. محتواها کمک می کنند تا افراد را درگیر خود کنید. به عبارتی دیگر Engagement بالا، افزایش ترافیک سایت شما را بالا می برد. همچنین هزینه تولید محتوا کردن مقرون به صرفه است و در مدت زمان کم، با بودجه مناسب می توانید خود را به صدها هزار نفر از سراسر کشور و دنیا نشان دهید.

 

شبکه های مجازی بی هزینه هستند. البته لازم به ذکر است که ما هزینه بازاریابی محتوا را در انتشار و توزیع آن است، که هزینه ای ندارد نه هزینه تولید محتوا. 

افزایش دسترسی به اینترنت برای همه افراد

همین حالا شما با گوشی و لپ تاپ خود دارید این متن را می خوانید. همچنین از اینترنت برخوردار هستید. در نتیجه شما بی شک جزء افرادی هستید که بایستی از بازاریابی محتوا در بیزینس خود استفاده کنید.

 

در زمان گذشته برای این که محصول یا خدمات خود را به دیگران معرفی کنند، باید هزینه های زیادی به تبلیغات تلویزیونی می دادند یا حتی آنها را بر روی روزنامه ها، منتشر می کردند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی کافی است که با تولید محتوا جذاب و گیرا، دیگران را به خود جذب کنید.

مزایای بازاریابی محتوا در سئو سایت

کسب و کارهایی که سایت دارند و می خواهند صفحات خود را به گوگل معرفی کنند و به عبارتی، سایت خود را بهینه سازی کنند، باید از دستورات سئو پیروی کنند. سئو کمک می کند تا سایت شما را به افراد بیشتری معرفی کند. اما برای این کار باید راه و روش های آن را اجرا کنید.

 

یکی از آنها بازاریابی محتوا است. هرچه محتوا که تولید می کنید، دارای کیفیت بالایی باشد و همین طور متن خوانا، ساده و جذابی داشته باشید، سایت شما از ترافیک بیشتری برخوردار می شود. شما در موتور جستجو، همیشه با کمک کلمات می توانید خواسته خود را بیان کنید.

 

در نتیجه در بازاریابی محتوا، کلمات کلیدی هستند که شما را به دیگران نشان می دهند. در نتیجه باید در محتواهای خود از کلمات کلیدی مناسب و بیشتر جستجو شده استفاده کنید. همان طور که الان به دنبال محتوایی درباره “بازاریابی محتوا” بوده اید و این متن برای شما آمده است.

 

تولید محتوا با کیفیت در بازاریابی محتوا

محتوای جذاب از سه بخش تشکیل شده است و هر کدام را باید در محتوا خود اجرا کنید تا حتی سئو سایت و گوگل شما را به دیگران نشان دهد.

 

مزیت ایجاد کنید

در بازاریابی محتوا، محتواهای شما باید ارزش خوانده شدن داشته باشد. باید تمامی اطلاعات پایه ای که فرد به دنبال آن است را در مقاله خود گنجانده باشید. همچنین ساده و جذاب نوشته باشید تا تمایل داشته باشند بقیه مطلب را بخوانند. مردم پیوسته به دنبال جمع آوری اطلاعات مورد نیازشان هستند. حال اگر شما اطلاعات لازم را به آنها بدهید، آنها بیشتر در سایت شما می مانند و همین برای گوگل کافی است تا بخواهد شما را به دیگران بیشتر معرفی کند. 

سرعت عمل بالایی داشته باشید

سعی کنید  در بازاریابی محتوا، اطلاعات جدید و روز را در اختیار کاربران قرار دهید. همچنین با پرسش های زیرکانه باعث شوید تا آنها واکنش نشان دهند.همچنین زمان در موقع تولید محتوا جدید مهم است. یعنی محتواهای قدیمی که همه از آن خبر دارند، دیگر فایده ای ندارند و حتی مخاطبان با خواندن خط اول مقاله شما، می فهمند که کلاً راجع به چه چیزی دارید صحبت می کنید، در نتیجه آن مطلب را رها می کنند.

خدمات مرتبط :

مقالات مرتبط :

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =

مطالب مرتبط

بازنویسی یونیک

بازنویسی یونیک + انواع آن

روش های مختلفی برای نوشتن محتوا وجود دارد. شما می توانید یک مطلب را به صورت تالیفی ...
تیم تحریریه عصرینو
۲۵ آبان ۱۴۰۲

سئو سایت ها و نکاتی که دانستن آن ها برای افراد سئوکار لازم است

شاید برایتان جالب باشد که بدانید دنیای سئو و بهینه سازی وب سایت ها از مبانی زیادی ...
تیم تحریریه عصرینو
۱۵ آذر ۱۳۹۹
طراحی اپلیکیشن پزشکی

طراحی اپلیکیشن پزشکی

اپلیکیشن‌های پزشکی و اهمیت روزافزون آن‌ها اپلیکیشن پزشکی، برنامه‌هایی برای گوشی‌های هوشمند هستند و به منظور ارائه خدمات ...
تیم تحریریه عصرینو
۱۵ شهریور ۱۳۹۹