جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

نحوه یادگیری سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو

تیم تحریریه عصرینو
۰۳ آبان ۱۳۹۹

 بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرایندی برای بهبود موقعیت در نتایج جستجوی ارگانیک (غیرپرداخت) در موتورهای جستجو است. هرچه وب سایت بالاتر باشد افراد بیش­تر آن را مشاهده می­کنند. تاریخچه جستجوگرها به دهه 90 برمی­گردد که موتورهای جستجو برای اولین بار ظهور کردند.امروزه، یادگیری سئو یک استراتژی بازاریابی ضروری و یک صنعت همیشه در حال رشد است. اگر می­خواهید سئو یاد بگیرید، باید آماده کارهای خلاقانه، فنی و تحلیلی زیادی باشید. بسیاری از تکنیک­ها با اهداف مختلف وجود دارند که ما در این مقاله در رابطه با آن­ها توضیح خواهیم داد.

به زبان ساده، سئو به معنای اجرای یک وب سایت مناسب برای افراد مناسب است. این فقط یک ساختار کامل یا زمینه فنی وب سایت نیست. وب سایت شما باید با محتوای با کیفیت و بهینه سازی شده متناسب با نیاز مخاطبان شما داشته باشد و البته، باید آنقدر خوب باشد که از وب سایت­های دیگر پیوند داده شود.

آیا یادگیری SEO سخت است؟

بسیاری از کاربران این سوال را پرسیده­اند که آیا یادگیری سئو مشکل است یا خیر. موتورهای جستجو مانند Google، Bing ، Yahoo! و دیگر وب سایت­ها را برای ایجاد سفارش بر اساس الگوریتم­های مختلف رتبه بندی و فهرست می­کنند. گوگل بیش از 200 فاکتور رتبه بندی استفاده می­کند.

اگرچه ما بسیاری از آن­ها را می­شناسیم: محتوای با کیفیت، بک لینک، یا موارد فنی مانند سرعت سایت، اما بسیاری از آن­ها به صورت مخفی نگهداری می­شوند. البته، برای رتبه بندی در وب سایت خود نیازی به دانستن همه فاکتورها ندارید. برای درک اینکه SEO چیست، یک کاسه سوپ را تصور کنید.سه جنبه مهم وجود دارد:

این کاسه نمایانگر موارد فنی موجود در پشت وب سایت است (سئو فنی و صفحه ای)، بدون کاسه مناسب، سوپ سرتاسر میز می­ریزد. سوپ محتوای وب سایت شما را نشان می­دهد که مهم­ترین قسمت است. درواقع محتوای بد = بدون رتبه بندی، به همین سادگی است. چاشنی نشان دهنده بک لینک با کیفیت است که باعث افزایش اعتبار وب سایت شما می­شود، آخرین ماده­ای که سوپ SEO شما را عالی می­کند.

برای یادگیری سئو به این موارد توجه کنید. موتورهای جستجو توسط کاربران اینترنت هنگام جستجوی چیزی مورد استفاده قرار می­گیرند. فرقی نمی­کند کالایی یا خدماتی بفروشید، وبلاگ بنویسید یا هر چیز دیگری، بهینه سازی موتور جستجو ضروری است.

وب سایت شما باید توسط موتورهای جستجو فهرست شود. در غیر این صورت، موفق نخواهید شد. تکنیک­های خردمندانه SEO رتبه بندی شما را در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) بهبود می­بخشد.

رتبه بندی بالاتر به معنای ترافیک بالاتر است. اگر ترافیک مشغول باشد، تبدیلاتی به همراه خواهد داشت. به طور خلاصه، اگر می­خواهید با وب سایت خود موفق شوید، باید SEO را انجام دهید. برخی از جنبه­ها پیچیده­تر هستند، اما اغلب اوقات، موفقیت و یادگیری سئو بر اساس عقل سلیم و چند روش برتر است.

چگونه می­توان سئو یاد گرفت؟

حتی تغییرات اساسی نیز می­تواند تفاوت زیادی در نحوه مشاهده موتورهای جستجو از وب سایت شما ایجاد کند. در این راهنمای نهایی SEO برای مبتدیان، ما همه مباحث مهم و اصول سئو را پوشش خواهیم داد.

شما دانش کافی را کسب خواهید کرد تا به تنهایی بتوانید با سئو کار کنید. اگر تعجب می­کنید که چگونه سئو را در سال 2020 بیاموزید، ما یک پاسخ ساده برای شما داریم: شما به مطالعه و تمرین زیادی نیاز خواهید داشت.

نکته خوب این است که شما اطلاعات زیادی در رابطه با یادگیری سئو به صورت رایگان از اینترنت پیدا خواهید کرد (از جمله این راهنمای جستجوگرها) اما باید عاقلانه انتخاب کنید. علاوه بر این، می­توانید در دوره­ها وکلاس­های مختلف شرکت کنید.

نکات مهم در یادگیری سئو

  • سئو داخل صفحه در مقابل سئو خارج از صفحه

انجام سئو در صفحه (در محل) به معنای بهینه سازی وب سایت شما برای تأثیر بر نتایج جستجوی ارگانیک است.

این همه کاری است که می­توانید در وب سایت انجام دهید، از بهینه سازی محتوا از طریق جنبه­های فنی:

  • برچسب­های متا
  • عناوین
  • ساختار URL
  • سئو تصویر
  • محتوا
  • داده های ساختاری
  • اندازه وب سایت و سرعت آن

و خیلی از این موارد در سئو خوب تاثیر گذار هستند.

  • سئو خارج از صفحه

(خارج از سایت) کلیه فعالیت­هایی را که می­توانید برای بهبود مرجع سئو وب سایت از طریق گرفتن بک لینک از وب سایت­های دیگر انجام دهید، شامل می­شود. روش­های زیادی برای بدست آوردن آن­ها وجود دارد که شامل تماس با ایمیل و وبلاگ نویسی و … می­شود.  با نوشتن محتوای ارزشمند، بنابراین مردم دوست دارند به وب سایت شما پیوند دهند. رعایت این موارد در یادگیری سئو موثر است.

در دنیای بهینه سازی موتور جستجو چیزهای زیادی تغییر کرده است. با این حال ، برخی از اصول اساسی بدون تغییر باقی می مانند. به عنوان مثال ، هدف قرار دادن کلمات کلیدی با هدف بهبود رتبه بندی ارگانیک دیگر با موتورهای جستجو کار نمی کند اما انتخاب کلمات کلیدی مناسب هنوز قطعه مهمی برای معما است. کلمات کلیدی چیزهای بیشتری درباره کاربران و آنچه که آنها با آن دست و پنجه نرم می کنند نشان می دهد.

5 مرحله اساسی و مهم در سئو:

این پنج مرحله مهم و اساسی است که SEO به طور اساسی از آن ساخته شده استو در یادگیری سئو ضروری هستند:

  • سئو فنی
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • نوشتن مطالب
  • در سئو صفحه
  • پیوندهای ساختمانی

 

این پنج مرحله روند بهینه سازی موتور جستجو را کامل می­کند. بگذارید اکنون در هر یک از این مراحل بررسی کنیم که چه چیزهایی باید یاد بگیریم و انجام دهیم.

  • سئو فنی

SEO فنی به معنای بهینه سازی جنبه­های مختلف فنی وب سایت برای بهبود عملکرد، قابلیت دسترسی توسط موتورهای جستجو و تجربه کاربر است. سئو فنی همچنین با توجه به عملکرد کل وب سایت پوشش داده شده و بهبود می­بخشد، به طور تقریبی از طریق سایت نامیده می­شود. بیشتر از تکنیک های SEO فنی مانند تکنیک های صفحه، مشاهده و پوشش داده می­شوند.

  • تحقیق کلمات کلیدی:

تحقیق کلمات کلیدی، فرآیند یافتن کلیه کلمات کلیدی مرتبط با وب سایت شما است. تحقیق کلمات کلیدی با هدف پیدا کردن کلمات کلیدی است که می­توانیم برای یک وب سایت خاص و برای هر یک از صفحات وب آن وب سایت استفاده کنیم. هدف از تحقیق کلمات کلیدی یافتن کلمات یا عباراتی است که مردم برای یافتن تجارت و وب سایت شما از کلید واژه استفاده می­کنند. برای یادگیری سئو دانستن این مطالب ضروری است.

 

خدمات مرتبط :

مقالات مرتبط :

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 3 =

مطالب مرتبط

خدمات پشتیبانی سایت وردپرس

خدمات پشتیبانی سایت وردپرس شامل چه پلن‌هایی است؟

هم‌اکنون تعداد زیادی سایت وردپرس برای کسب‌و‌کار‌های مختلف موجود می‌باشد. بنابراین این مشاغل به دنبال پشتیبانی حرفه ...
تیم تحریریه عصرینو
۲۴ اسفند ۱۳۹۹

طراحی سایت آموزشی

چگونه یک وب سایت آموزشی موفق داشته باشیم؟ در صورتی که تمایل به طراحی سایت آموزشی برای یک ...
تیم تحریریه عصرینو
۰۲ شهریور ۱۳۹۹
تنظیم استراتژی محتوا

نحوه تنظیم استراتژی محتوا جهت قوی سازی محتوا

تنظیم استراتژی محتوا در حقیقت نوعی دیدگاه جامع و کاربردی است که اهداف اصلی تولید محتوا را ...
تیم تحریریه عصرینو
۲۸ دی ۱۴۰۰