آنچه برای شناخت برندینگ لازم است

تیم تحریریه عصرینو
19 مرداد 1400
برندینگ
امتیاز دهید

برندینگ یا استراتژی برندسازی به معنای انجام اقدامات علمی و تخصصی است که برای خلق، افزایش آگاهی و تقویت جایگاه برندها انجام می شود. به طور کلی استراتژی برندسازی یکی از مهم ترین بخش های کسب و کارهای بزرگ و کوچک بوده و تاثیر بسزایی روی گسترش کسب و کار شما دارد. همچنین معادل فارسی کلمه برند، علامت یا نشان تجاری بوده و امروزه نقش بسیار موثری بر روی معرفی کسب و کارها و اشخاص به مخاطبان دارد.

بررسی اهداف برندینگ

1. بیان پروسه انتخاب برند به همراه محصولات و خدمات مرتبط با هر کسب و کار
2. استفاده از تکنیک های برندسازی وب جهت مدیریت انتظارات مشتریان
3. انتخاب برندی متفاوت که به خوبی در بین مشتریان جا افتاده و رقابت را افزایش دهد
4. خلاقیت در ارائه محصولات با کیفیت و به صرفه
5. انتخاب برندی که شما و کسب و کارتان را به خوبی برای مشتریان تعریف کند
6. ثبت برند و اجزاء آن مانند لوگو، اسم تجاری و وب سایت روی کارت یا لوازم بسته بندی برای ارتباط بهتر با مشتریان
7. ساخت و مدیریت شبکه توزیع و فروش مناسب
8. ایجاد ارتباط کلامی یا غیر کلامی با مخاطب
9. افزایش ارزش محصولات، خدمات شرکت و قیمت محصولات در مقایسه با محصولات بدون برند

بنابراین، برندینگ اهداف متفاوتی دارد که در حقیقت شناساندن برند به مشتریان مقوله مهمی است که موجب افزایش قیمت محصولات خواهد شد. به عنوان مثال محصولاتی مانند نوشابه کوکاکولا یا لوازم ورزشی نایک با توجه به اینکه تاکنون به خوبی شناخته شده اند، زمانی که در یک رقابت قرار گیرند به راحتی می توانند افزایش قیمت داشته باشند. در این حالت هم ارزش محصولات بالا رفته و هم افزایش قیمت مانع از آسیب دیدن کسب و کار می شود. از طرفی هم برای انتخاب یک برند خاص و مناسب، لازم است که نوع، ویژگی و کیفیت محصولات خود را به خوبی شناخته و از نحوه تفکر، عادات و علایق مشتریان امروزی به خوبی آگاه شوید.

مواردی که در برندینگ باید در نظر گرفته شوند:

1. طراحی لوگوی مناسب:

انتخاب یا طراحی یک لوگوی حرفه ای به شما کمک می کند تا برند خود را به شکل خاصی به مشتریان معرفی کرده و از لوگوهای تکراری پرهیز کنید.

2. ثبت پیام برند:

پس از طراحی لوگو و ایجاد برند، لازم است که یک پیام یا جمله کوتاه برای توصیف برند خود در نظر گرفته و همه کارکنان را از این پیام آگاه کنید.

3. گستره نام برند:

نام برند باید به گونه ای باشد که با دید 360 درجه همه جا دیده شده و برندینگ کالا به خوبی در نحوه پاسخگویی به تلفن ها، نحوه پوشش فروشندگان و ایمیل های مربوط، مشهود باشد.

4. خلق صدای برند:

برند شما لازم است که داخل همه مطالب نوشتاری و عوامل تصویری شرکت در وب سایت آنلاین یا محیط حضوری، وجود داشته باشد.

5. تگ لاین یا عبارت کوتاه:

تگ لاین، به معنای عبارت کوتاه شده ای از برندها است که در استراتژی برند سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. تگ لاین ها باید به گونه ای ساخته شوند که معنا و مفهوم برند را کاملا حفظ کرده و به راحتی به یاد سپرده شود.

6. استانداردسازی عناصر بازاریابی:

هنگام انتخاب برند، بهتر است که از یک برند ساده همراه با طرح بندی ثابت استفاده کنید تا هویت برند به خوبی حفظ شود چرا که امروزه برندهای شلوغ باب سلیقه مشتریان نمی باشند.

7. صادق بودن با مشتریان:

برای گسترش کسب و کارها، بهتر است که شعار یا پیامی برای برند خود انتخاب کنید که در آینده بتوانید به آن عمل کنید تا مشتریان شما برند انتخاب شده را به دیگران هم معرفی کنند.

8. داشتن ثبات کاری:

یکی از مهم ترین موارد موثر بر موفقیت کسب و کارها، ثبات کاری است که شامل تمام موارد ذکر شده می شود. عدم توجه به موارد فوق، برندینگ نامناسب و نداشتن ثبات کاری باعث آسیب دیدن کسب و کار شما می شود.

بررسی تاثیر برندینگ روی کسب و کار

استراتژی برندسازی زمانی که در رقابت ها حضور پیدا کند، می تواند دارایی های ناملموس و حقوق صاحبان شرکت را بسیار قوی نشان داده و موجب افزایش ارزش کسب و کار شود. افزایش ارزش کسب و کارها نتیجه ارزش برند شرکت ها بوده و در نهایت موجب جذب مشتریان بسیاری می شود. برندهای قوی که دارای اعتبار و اعتماد کافی باشند، به راحتی می توانند فروش محصولات را تضمین کرده و حتی محصولات را با قیمت بالایی پیش فروش کنند چرا که مشتریان اعتماد کافی را از برند معتبر کسب کرده اند.

مزایای استراتژی برندسازی

استراتژی برندسازی برای جذب مشتری جدید:

هنگامی که از یک برند معتبر با لوگوی مناسب در کسب و کار استفاده شود، مشتریان بسیاری با کسب اعتماد محصولات شرکت را خریداری کرده و با معرفی برند مربوطه به دیگران، مشتریان جدیدی برای محصولات جذب می کنند.

استراتژی برندسازی جهت رضایت کارکنان:

هنگامی که فردی برای یک برند معتبر و شناخته شده کار کند، احساس رضایت و افتخار نسبت به آن برند داشته و تحت هیچ شرایطی راضی به ترک کردن شغل خود نخواهد بود. همچنین کارکنان برندهای معروف هم از برند خود حمایت کرده و موجب گسترش کسب و کار می شوند.

استراتژی برندسازی به همراه حمایت تبلیغاتی:

تبلیغ کردن برندها به روش های مختلف، موجب شناخته شدن بهتر برند می شود. برای تبلیغات می توان از تکنیک های مختلفی همچون ثبت نام تجاری یا لوگو روی محصولات تبلیغاتی استفاده کرد. در نهایت با استفاده از تبلیغات می توانید ارزش و اعتبار برند خود را به شکل قابل توجهی افزایش داده و بیشتر در بین مشتریان شناخته شوید.

کلام آخر

در نتیجه، برندینگ نوعی عمل بازاریابی است که با خلق یک نام، نماد و نشان تجاری کسب و کارها را از یکدیگر متمایز می سازد. در فرایند استراتژی برندسازی، موارد بسیاری همچون طراحی لوگو، تبلیغات، خدمات و محصولات با کیفیت باید در نظر گرفته شوند. معرفی یک برند مناسب به شما کمک می کند تا مشتریان بسیاری جذب کرده و کسب و کار خود را بهتر گسترش دهید.

خدمات مرتبط :

مطالب مرتبط:

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

تبلیغات هدفمند چیست

تبلیغات هدفمند چیست ؟

تبلیغات هدفمند چیست ؟ از روش‌های پربازده و موثر برای معرفی کردن کار یا محصول به مشتریان تبلیغات ...
تیم تحریریه عصرینو
14 خرداد 1399
سئو چیست

سئو چیست؟

سئو چیست؟ واژه سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization است، که در واقع به معنای افزایش کمیت ...
تیم تحریریه عصرینو
08 شهریور 1399

نحوه یادگیری سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو

 بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرایندی برای بهبود موقعیت در نتایج جستجوی ارگانیک (غیرپرداخت) در موتورهای جستجو ...
تیم تحریریه عصرینو
03 آبان 1399