استراتژی محتوایی و ضرورت وجود آن

تیم تحریریه عصرینو
۱۱ دی ۱۴۰۰
استراتژی محتوایی

اگر به دنبال بهترین و موثر ترین بازاریابی هستید، باید از استراتژی محتوایی استفاده کنید. به عبارت دیگر، استراتژی محتوا، بخشی از استراتژی بازاریابی می باشد.برای تولید محتوای با کیفیت و بی نقص باید زمان زیادی را صرف کنید و متحمل هزینه هایی شوید. حتی اگر کار تولید محتوا را خودتان انجام می دهید باز هم باید برنامه ای مناسب در نظر داشته باشید و نکات مربوطه را رعایت کنید. به محتوای خود به چشم یک کتاب نگاه کنید که باید چیز هایی را به سایر افراد بیاموزد؛ در این صورت می توانید کیفیت بالاتری برای آن ارائه دهید. 

استراتژی محتوایی چیست؟


استراتژی محتوا را به عنوان فرآیندی در نظر می گیرند که اهداف مختلف را به طرحی تبدیل می کند؛ سپس از این طرح برای وصول به هدف استفاده می شود. اگر شما به عنوان یک استراتژیست محتوا شناخته می شوید، باید بدانید که این کار برای چه هدفی انجام می شود و چه نکاتی باعث رسیدن بهتر و سریع تر به آن می شوند.

اگر محتوای شما مناسب باشد، اما با هدفتان مغایرت داشته باشد، هرگز به نتایج دلخواه تان نخواهید رسید؛ پس در وهله اول باید هدف خود را شناسایی کنید سپس برای استراتژی محتوایی اقدام کنید. محتوایی که تولید می کنید فقط شامل کلمه نمی باشد؛ بلکه باید تصاویر مرتبطی نیز در آن قرار داده شود. هر چه محتوای شما مفید تر باشد، بیشتر خوانده می شود و اشتراک گذاری آن نیز بیشتر است. برای این کار باید یک وب سایت طراحی کنید و محتوا را در آن منتشر کنید.

نکاتی در رابطه با استراتژی محتوایی


حال که به اهمیت استراتژی محتوا پی بردید بهتر است نکاتی که محتوای شما را بهتر می کنند را هم مورد بررسی قرار دهید.

مخاطبان خود را بشناسید.
یکی از مهم ترین مراحل برای تولید محتوا، شناسایی مخاطبان است. این مرحله به قدری مهم است که عدم توجه به آن می تواند بزرگترین مشکل را برای یک محتوا ایجاد کند. استراتژی محتوایی شما باید به گونه ‌ای باشد که همه مخاطبان را شامل شود؛ برای مثال ممکن است مخاطب یک محتوا تمامی گروه های سنی باشند، در این صورت باید نیاز همه این گروه ها بررسی شود.

در محتوای خود اصول سئو را رعایت کنید.


یکی از مهم ترین بخش های سئو رعایت کلمه کلیدی می باشد. هر چه این نکته را بیشتر رعایت کنید محتوای شما به افراد بیشتری نشان داده خواهد شد؛ در نتیجه مخاطبان شما افزایش خواهند یافت اگر کلمه کلیدی خود را هوشمندانه انتخاب کنید استراتژی محتوایی بهتری خواهد داشت و در زمان خود نیز صرفه جویی کرده اید؛ چرا که کلمه کلیدی مناسب می تواند موضوعات بیشتری را تحت پوشش قرار دهد و در این صورت نیازی نیست که چندین مقاله در رابطه با آن موضوع بنویسید.

  • از رقبای خود غافل نشوید.

    محتوا هایی که رقبای شما منتشر می‌ کنند، می توانند محتوای شما را هم تحت تأثیر قرار دهند. بهترین کار این است که از نقطه ضعف های رقبای خود استفاده کنید و محتوای خود را به مخاطبان نشان دهید. برای انجام این کار کافی است که رقیبان خود را همیشه تحت نظر داشته باشید.

تفاوت استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا


استراتژی محتوا از نظر تجاری در سطح بالاتری نسبت به بازاریابی محتوا قرار دارد. به عبارتی، استراتژی محتوا همانند نقشه ای می باشد که به بازاریابی محتوا سمت و سو می دهد. استراتژی محتوا باعث تاثیر گذاری بر مخاطبان می شود و نتایجی که به آن نیاز دارید را برایتان ایجاد می کند. از طرف دیگر در بازاریابی، محتوای ایجاد شده منتشر می شود و زمان بندی آن تعیین می شود.

کسی که قصد سفر دارد هرگز بدون برنامه‌ ریزی و تعیین مقصد این کار را انجام نمی ‌دهد. نقش استراتژی محتوایی نیز این است که برای بازاریابی محتوا برنامه ‌ریزی کند و هدف آن را مشخص کند. اگر به این موضوع توجه کافی نداشته باشید، نه تنها روی مخاطبان تاثیری نمی گذارید؛ بلکه هزینه و زمان خود را تلف کرده اید و از نظر تجاری نیز دچار افت خواهید شد.

 

خدمات مرتبط:

مقالات مرتبط:

 ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

مطالب مرتبط

طراحی اپلیکیشن آموزشی

طراحی اپلیکیشن آموزشی چه کاربردی دارد

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی راحت به اینترنت ، بیش از 90 درصد از افراد دارای ...
تیم تحریریه عصرینو
۱۵ مرداد ۱۳۹۹
طراحی سایت اینترنتی

چگونگی طراحی سایت اینترنتی

با رشد و پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز شما دیگر نیاز به فراگیری علوم مختلف اعم از ...
تیم تحریریه عصرینو
۱۲ شهریور ۱۳۹۹

قیمت طراحی سایت چگونه محاسبه می­شود؟

طراحی سایت یکی از روش­های معمول افزایش درآمد برای صاحبان مشاغل است. داشتن سایت در زمینه کسب ...
تیم تحریریه عصرینو
۱۸ مهر ۱۳۹۹
این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس