جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

محتوای کپی چه بلایی بر سر سئو سایت می‌آورد؟

تیم تحریریه عصرینو
۰۴ مرداد ۱۴۰۰
تأثیر محتوای کپی بر سئو سایت

محتوای کپی به چه صورت به سئو سایت آسیب می‌زند؟

در حال حاضر هیچ کسی پیدا نمی‌شود که از محتوای جدید بیزار باشد بلکه افراد امروزه به دنبال محتواهای نو وبدیع نیز هستند. زیرا تأثیر محتوای کپی بر سئو سایت غیر قابل انکار است. با توجه به دستورالعمل شرکت گوگل که همواره به مخاطبان خود احترام گذاشته و برای یکایک آن‌ها ارزش قائل است، با محتواهای تکراری شدیدا برخورد خواهد کرد. از آن جا که آوردن و نمایان­گر کردن محتوای تازه و جدید حق کاربران و جست و جوگران است پس گوگل همیشه در تلاش است سایت‌هایی با مطالب جدید را نمایان­گر کند و از تکرار مطالب بپرهیزد. البته لازم به ذکر است که محتواهای تکراری در حوزه موضوعات عمومی بسیار زیاد بوده و این تکرار مطالب در حوزه‌های تخصصی کم‌تر به چشم می‌خورد.

محتوای کپی چه نوع محتوایی است؟

برای آن که سایت شما از محتوای تکراری و تأثیرات آن بر سئو در امان باشد ابتدا لازم است که راجع به مطالب تکراری و یا کپی اطلاعاتی داشته باشید. محتوای تکراری بنا به تعریف گوگل یعنی: مطلب یا محتوایی که قبل از منتشر شدن یک نسخه دیگر از آن بدون هیچ کمی و کاستی درون وب وجود داشته باشد. البته باید بگوئیم تأثیر محتوای کپی بر سئو سایت و محتواهای تکراری حالات مختلفی دارد به عنوان مثال، امکان دارد که در سایتی یک مطلب کامل و جامع قرار داده شده باشد. و مطالب خلاصه و یا پاراگراف‌های آن در سایت‌های دیگر کپی شده باشد. در این حالت گوگل این محتوا را کپی شده در نظر می‌گیرد. حالت دیگری که وجود دارد آن که است. که افراد گاهی تنها یک یا چند بخش محتوا را تغییر می‌دهند در این وضعیت امکان دارد گوگل این متن را کپی تشخیص ندهد اما قطعاً جزو محتواهای بی­کیفیت دسته بندی می‌شود.

از جمله دیگر حالاتی که یک مقاله از نظر گوگل کپی شناخته شده عبارت است از محتوای تکراری که درون سایت‌ها منتشر می‌شود. این به آن معنی است که دو صفحه درون یک سایت دقیقاً و عیناً یک مطلب را به نمایش بگذارند. این شباهت و تکرار در قالب آدرس سایت و یا محتوا نیز می‌باشد. این مورد در وب سایت‌های بزرگ با محتواهای بسیار موجود، زیاد به چشم می‌خورد. برای جلوگیری از این موارد می‌توانید از نرم افزارهایی هم چون: وب مستر بهره ببرید.

محتواهای تکراری به چه صورت سبب افت سایت شما می‌شود؟

تأثیر محتوای کپی بر سئو سایت در چندین سال اخیر بسیار مورد توجه افراد و صاحبان سایت‌ها قرار گرفته است. و همان طور که پیش‌تر گفتیم در این رابطه گوگل قوانین سفت و سختی در نظر گرفته است. از نظر شرکت گوگل تمامی سایت‌هایی که محتوای کارآمدی نداشته و همواره در تلاش‌اند برای کاربران خود نمایی کنند، باید جریمه شوند تا از این طریق محتواهای تازه و نوع جای آنان را بگیرند. گفتنی است در صورتی که وب سایت‌هایی که دارای مطالب تکراری باشند. شانس بسیار کم‌تری برای نشان داده شدن خواهند داشت. از این رو بدیهی است که هر چقدر وب سایتی دارای مطالب تکراری و کپی باشد در رنکینگ گوگل رتبه پایین‌تری را به خود اختصاص خواهد داد. نکته جالب توجه این است که در آینده‌ای نه چندان دور جنگ سئو گوگل بر سر محتواهای کامل و جامع با بالاترین کیفیت است و با توجه به این الگو در حال حاضر اکثر سایت‌ها به تولید محتواهای کامل و طولانی روی آورده‌اند.

سایت‌های جدید الورودی که از همان ابتدای فعالیت خود شروع به تولید محتواهای کوتاه، تکراری و یا کپی شده کنند شانس بسیار کمی در رشد و نمایان شدن توسط کاربران خواهند داشت. امروزه تأثیر پ محتوای کپی بر سئو سایت و تشخیص مطالب کپی شده با دقت بیش‌تری توسط گوگل نظارت و اعمال می‌شود. همچنین حساسیت‌های زیادی نیز شرکت مذکور در این زمینه به خرج داده است و کم‌تر موردی است که از این فیلتر بتواند عبور کند .

خدمات مرتبط :

مطالب مرتبط:

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 10 =

مطالب مرتبط

وظایف کارشناس تولید محتوا

شرح وظایف کارشناس تولید محتوا

تولید محتوا یکی از شناخته‌شده‌ترین ابزار برای جلب توجه مشتریان است. فرآیند تولید محتوا بسیار ظریف است ...
تیم تحریریه عصرینو
۲۸ مرداد ۱۴۰۰

همه آنچه در آموزش سئو اولیه لازم است بدانید

در این مطلب ما قصد داریم نکاتی را که در رابطه با آموزش سئو مهم هستند را ...
تیم تحریریه عصرینو
۲۹ مرداد ۱۳۹۹
انواع سئو

با شناخت انواع سئو در صفحه اول گوگل باشید

این روز ها مطالب زیادی درباره سئو و انواع سئو به گوشتان می خورد. مهم نیست که ...
تیم تحریریه عصرینو
۲۷ آبان ۱۴۰۰