تاثیر انتخاب کلمه کلیدی مناسب بر دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار های آنلاین

تیم تحریریه عصرینو
۰۲ اسفند ۱۴۰۰
تاثیر انتخاب کلمه کلیدی

همه افرادی که به دنبال راه هایی برای افزایش عملکرد وب سایت و مجموعه دیجیتال مارکتینگ خود هستند، قطعاً از تاثیر انتخاب کلمه کلیدی مناسب در افزایش ترافیک بهتر یا رتبه بندی بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) مطلع می باشند. کلمات کلیدی می توانند کسب و کار شما را در مسیر درستی قرار داده و یا آن را به طور کامل از چرخه رقابت حذف نمایند؛ اما چگونه؟

اطلاع از مکانیسم اثرگذاری کلمه کلیدی تا حد زیادی می تواند به شما کمک کند بهترین موارد را برای برجسته تر کردن محتواهای خود انتخاب نمایید. شاید برای شما جالب باشد که تاثیر انتخاب این کلمه مناسب در سه حوزه SEO، کاربران و افزایش نرخ کلیک (PPC) به وضوح قابل مشاهده است. در واقع حیاتی ترین عنصر برای هر مدل استراتژی بازاریابی دیجیتال انتخاب کلمات کلیدی می باشد.

تاثیر انتخاب کلمه کلیدی مناسب در ارتقای رتبه بندی نتایج موتورهای جست و جو

از آن جایی که اغلب کاربران حتی تمام نتایج نشان داده شده در صفحه نخست موتور جست و جوی خود را مطالعه نمی کنند، بنابراین رقابت شدیدی در رتبه بندی سایت ها وجود دارد. نخستین تاثیر انتخاب کلمه کلیدی مناسب در همین جا نمایان می شود.

  • با هدف قراردادن کلمات کلیدی خاص در صفحات مختلف وب سایت، موتورهای جستجو تمرکز وب سایت شما را درک کرده و کسب و کار شما را بر اساس آن رتبه بندی می کنند.
  • انتخاب صفحات وب سایت برای نمایش به کاربر در SERP موتور جستجو و افزایش شانس بازدید از صفحه ای که مدنظر شماست به سهولت امکان پذیر است.
  • قابل لمس ترین تاثیرانتخاب این کلمه مناسب در نتایج موتورهای جست و جو، پیشی گرفتن شما از رقبا و شانس نمایش بیشتر به جست و جو کنندگان است. هرچه کلمه کلیدی شما دقیق تر و شفاف تر باشد شانس برتری شما نسبت به رقبا بیشتر خواهد بود.
  • در صورت رعایت موارد مربوط به سئو داخل و خارج صفحه، تاثیر انتخاب این کلمه در بهبود Index شدن محتواهای متنی، صوتی و تصویری و ایجاد کلاسترهای موضوعی بسیار زیاد است.
  • انتخاب کلمات کلیدی مناسب در ارتقای نتایج جست و جوهای صوتی الکسا، سیری و گوگل هوم نقش بسزایی دارد.

 تاثیر انتخاب کلمه کلیدی مناسب در بهبود رابطه بین کاربران و کسب و کارهای دیجیتال

اولین تاثیر انتخاب کلمه کلیدی در مواجهه با کاربران این است که آن ها در می یابند کسب و کار شما چه چیزی ارائه می دهد، نوع افرادی که می خواهید به آنها کمک کنید و چرا با رقبای خود متفاوت هستید. به این ترتیب قادر خواهید بود با مخاطبان بازار هدف به صورت متمرکز درگیر شوید و اطلاعات موردنظر خود را در زمان مناسب به آنها ارائه نمایید تا آن ها در مسیر مارکتینگ موردنظر خود قرار دهید.

تاثیر انتخاب مناسب در افزایش نرخ تبدیل کاربران عادی به بازدیدکنندگان

مهم‌ترین تاثیر انتخاب کلمه کلیدی روی کاربران را می توان در افزایش نرخ تبدیل دانست. تصور کنید موتورهای جست و جو وب سایت شما را جزء گزینه های نخست صفحه نتایج رتبه بندی می کند. در چنین مواقعی کلمات کلیدی هستند که بیشترین نقش را در ترغیب کاربر برای انتخاب صفحه وب سایت شما از بین تمام گزینه های نمایش داده شده، دارد. برای دستیابی به این منظور هرگز نباید از تاثیر این کلمه و درج آن در گزینه های زیر غافل بود.

  • برچسب های عنوان مانند Title، H1، H2 و غیره. به طور کلی تیترها و سوتیترها علاوه بر کاربران روی سئو سایت و رتبه بندی نتایج گوگل هم مؤثر است.
  • برچسب توضیحات متا (meta description). تگ های متا به طور رسمی هیچ تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی گوگل ندارند، اما از آنجایی که کاربران را در جریان مطالب وب صفحه پیشنهادی قرار می دهد، سبب افزایش نرخ کلیک و در نهایت به صورت غیرمستقیم روی رتبه بندی وب سایت مؤثر خواهند بود. تاثیر انتخاب کلمه کلیدی مناسب در توضیحات متا روی افزایش بازدید از سایت و هدایت ترافیک مثبت، بسیار زیاد است.
  • صفحات معرفی و فروش محصول. این صفحات که عموماً کمتر از 300 کلمه هستند با درج کلمه کلیدی مناسب و واضح می توانند باعث جلب توجه کاربران و افزایش نرخ بازدید شوند. به همین دلیل همواره آمازون، علی بابا و دیجی کالا را می توان جزء گزینه های نخست گوگل مشاهده نمود، چرا که نرخ کلیک بسیار بالایی دارند.

تاثیر انتخاب مناسب بر کمپین های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک (PPC)

تاثیر انتخاب کلمه کلیدی مناسب بر کمپین های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک (PPC) زیرا از یک سو در بهبود سئوی وب سایت نقش دارد و از سوی دیگر باعث جلب نظر کاربران و افزایش نرخ کلیک می شود. الگوریتم های هوشمند موتورهای جست و جو بر اساس کلمات کلیدی قادرند تبلیغات شما را دسته بندی کرده و با توجه به سوابق جست و جوهای کاربران، این کمپین های تبلیغاتی را به آن ها معرفی نمایند. مشابه همین اتفاق در سایر وب سایت ها و اپلیکیشن های PPC هم صادق است. بی توجهی به تاثیر انتخاب این کلمه سبب نمایش بدون هدف کمپین های تبلیغاتی شما به افراد غیرمرتبط و هدررفتن هزینه مارکتینگ خواهد شد.

 

خدمات مرتبط :

مقالات مرتبط :

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

مطالب مرتبط

فونت

چگونه فونت بی نازنین را روی ورد گوشی فعال کنیم؟

یکی از چالش هایی که به احتمال زیاد شما هم با آن مواجه شدید، تغییر فونت نوشته ...
نویسنده
۱۳ اسفند ۱۴۰۱
بهترین منبع انگلیسی برای تولید محتوا

بهترین منبع انگلیسی برای تولید محتوا کدامند؟

تولید محتوا در عمل به معنای ارائه مطالبی در قالب‌ها یا پلتفرم‌های مختلف است که برای مخاطب ...
تیم تحریریه عصرینو
۰۲ بهمن ۱۴۰۰
بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا امروزه در اکثر کسب و کارها رواج پیدا کرده است. واژه بازاریابی (Marketing) به همراه ...
تیم تحریریه عصرینو
۱۲ بهمن ۱۴۰۰
این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس