جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

روش های بازاریابی و فروش به همراه تکنیک های فروش موفق

تیم تحریریه عصرینو
۲۷ آذر ۱۳۹۹
بهترین ابزارهای سئو

دنیایی که امروزه در آن زندگی می‌کنیم ، دنیای تغییر و تحولات روز افزون است و بحث بازاریابی و فروش در کسب و کار است که امروزه حرف اول را می‌زند . حال و هوای امروز تجارت نشان می‌دهد که مسیر جهان به آن سو تغییر کرده است .

اگر کشوری نتواند در دنیای امروزی خود را به پای گردونه رقابت برساند در آینده در عرصه رقابت به حاشیه کشیده می‌شود و تمامی فرصت‌های کسب و کار را از دست می دهد . در این شرایط هم پای تجارت عرصه‌ی فروشندگی نیز به عنوان زیر مجموعه‌ی تجارت – چه به صورت کلی در نظر گرفته شود یا جزئی- دست خوش تغییر است .

تعریف فروش :

فروش یکی از عوامل زیرمجموعه بازاریابی است . به عبارتی فروش انتهائی ترین عملیات بازاریابی در یک معامله است ولی در عین حال شروع یک رابطه بلند مدت با مشتریان است . در شکل گیری این رابطه بلند مدت ، به نحوی که منجر به پیوند دائمی با مشتریان بشود مهندسی تمامی عملیات ضروری است .

مدیریت بازاریابی و فروش شخصی :

 

وظیفه فروشنده در مدیریت بازاریابی و فروش این است که نیاز مشتری را شناسایی کند و مطابق آن ، مشتری را برای خرید محصول ترغیب کند . یکی دیگر از تکنیک‌های فروش در بازاریابی ، فروش شخصی است که یک ارتباط دوطرفه بین فروشنده و خریدار است .

 

فروش سنتی به چه صورت کار می کند؟

در فروش سنتی به دلیل عرضه کم و رقابتی نبودن فضای فروش ، تمام فروشندگی بر مبنای سفارش گیری و تشکیل صف‌های طولانی توسط خریداران است . و یا به دلیل دانش اندک مشتریان از پارامترهای دقیق محصولات و کالاهای جایگزین آن، موجب تحمیل اقلام کم کیفیت و انحصاری به مشتریان می‌شد . تصور ذهنی که ما از فروشنده سنتی داریم در آن شخصیت‌های دروغ گو و چرب زبان وجود دارند اما این موضوع در دهه های گذشته تغییرات زیادی کرده اند .

 

قانون 80/20 چه قانونی است؟

این قانون می گوید که 20 درصد از مشتریان شما 80 درصد از درآمدتان را تشکیل می دهند و همچنین نشان می دهد که فعالیت های جذب مشتری تا چه مقدار در کسب درآمد موثر و مهم است . این کار بسیار کار آسانی و البته مهمی است اما در کسب درآمد نقش بسیار مهمی را ایفا می کند .

 

قانون 30/70 چه قانونی است؟

این قانون به شما نشان می دهد که در بازاریابی و فروش شما باید به عنوان یک فروشنده 70 درصد گوش کنید و 30 درصد سوال بپرسید . کار فروشنده ارائه خدمات به مشتری است و نه فقط قیمت دادن به او .

 

تکنیک های فروش موفق :

 

وقتی مشتری شما آماده خریدن است نباید طوری رفتار کنید که مشتری احتیاجی به فکر کردن و تصمیم گیری داشته باشد شما باید بهگونه ای باشید که مشتری در همان لحظه تصمیم خود را بگیرد .

ایجاد حالت برد برد :

یکی از حالت های فروش محصولات خود ایجاد رابطه برد برد است . رابطه های تجاری باید ادامه دار و به نفع طرفین باشد . رابطه ای که فروشنده با دریافت پول به این فکر کند که دیگر نیازی به خریدار ندارد کاملا اشتباه است . اما فروشندگانی که دریافت سفارش را شروعی برای ارتباط بیشتر با خریدار میدانند بسیار موفق خواهند بود .

 

به دست آوردن رضایت مشتری مهم ترین بخش فروش است :

مشتری راضی مایل است برای کالا ها و خدمات پول کافی بپردازد همین طور مشتریانی که از کالای شما رضایت دارند برای کالای شما مشتری می آورند و سبب تبلیغ کالای شما می شوند و از این طریق هزینه های تبلیغات برای جذب مشتری را کاهش می دهند .

موفقیت در فروش:

هر مدیری برای کسب و کار خود نیاز به یک فروشنده حرفه ای دارد و برای آن که بتواند در کسب و کار خود موفق باشد و در عرصه رقابت حرفی برای گفتن داشته باشد باید به این امر توجه ویژه ای داشته باشد .

 

اصل قیمت گذاری کالا:

یکی از موارد مهم در بازاریابی و فروش ، قیمت گذاری است . اگر قیمت گذاری محصولتان معقولانه نباشد فروش آن به طرز قابل توجهی پایین می آید . و مشتری از کسب و کار شما ناراضی می شود . این اتفاق می تواند ضربه محکمی به کسب و کارتان وارد کند .

چرخه فروش :

در هر کسب و کاری برای فروش چرخه ای وجود دارد ، این چرخه با مشتری احتمالی که فکر خرید از شما را در سر دارد شروع می شود و با خرید کردن آن پایان می یابد . این چرخه می تواند بسیار سریع باشد مانند خرید مواد غذایی و یا فرآیندی طولانی باشد مانند خرید ماشین آلات سنگین مشتریان احتمالی علاقه‌مند، در مراحل مختلفی از این چرخه در نظر گرفته می‌شوند که کانال ارتباطی نامیده می‌شود .

مدیریت روابط با مشتری:

یکی دیگر از اصول مهم در این کار حفظ روابط با مشتری است . شما به عنوان یک مدیر زیرک باید همیشه این موضوع را در نظر بگیرید که پایان خرید مشتری به منظور پایان ارتباط شما با او نیست و این تازه شروع این راه است .

تفاوت بازاریابی و فروش :

بخش بازاریابی و فروش دو رکن اصلی از یک شرکت هستند که در پیشرفت و یا شکست شرکت تاثیر مستقیم دارند . اما مسئله ای که گاهی در محل کار و حتی در محیط آکادمیک نیز با آن مواجه هستیم این است که وظایف بخش بازاریابی و فروش باهم اشتباه گرفته می شوند و این توقع ایجاد می شود که کارشناسان بازاریابی به جای پشتیبانی از هم، وظایف یکدیگر را پوشش دهند.

رشد موفقیت آمیز یک کسب و کار

آگاهی از تفاوت میان بازاریابی و فروش مسئله ی مهمی است زیرا ترکیب هنرمندانه و دقیق بازاریابی برای رشد موفقیت آمیز یک کسب و کار امری حیاتی است. در واقع بازاریابی فرآیند نظام مند برنامه ریزی، اجرا و کنترل فعالیت هایی در کسب و کار است که خریداران و فروشندگان را به هم پیوند می دهد و فروش تراکنش میان دو شخص است در جایی که خریدار، کالا یا خدماتی (ملموس یا غیرملموس) را در قبال تبادل پول، دریافت می کند.

 

خدمات مرتبط :

مقالات مرتبط :

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 5 =

مطالب مرتبط

کارت ویزیت

هر آنچه که باید در مورد کارت ویزیت بدانید کارت ویزیت در واقع تصویر کلی از تجارت فرد ...
تیم تحریریه عصرینو
۱۱ شهریور ۱۳۹۹
سایت اختصاصی

آیا بعد از اتمام ساخت‌ سایت اختصاصی،ویرایش وب توسط مشتری امکان‌پذیر است؟

با توجه به گسترش تکنولوژی‌های مبتنی بر وب و استفاده بسیاری از افراد از این تکنولوژی‌ها امروزه ...
تیم تحریریه عصرینو
۰۸ فروردین ۱۴۰۰

همه آنچه در آموزش سئو اولیه لازم است بدانید

در این مطلب ما قصد داریم نکاتی را که در رابطه با آموزش سئو مهم هستند را ...
تیم تحریریه عصرینو
۲۹ مرداد ۱۳۹۹