کارت ویزیت

تیم تحریریه عصرینو
11 شهریور 1399
امتیاز دهید

هر آنچه که باید در مورد کارت ویزیت بدانید

کارت ویزیت در واقع تصویر کلی از تجارت فرد را ارائه می دهد.

وجود کارت ویزیت به شخص این اجازه را می دهد تا تجارت و کسب و کار خود را در فضایی محدود اما خلاقانه توضیح دهد.

تبادل کارت ویزیت در کشورهایی نظیر چین و ژاپن در واقع یک آیین و سنت محسوب می شود.

کارت ها در واقع روشی ملموس برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات شرکت و کسب و کار شخص هستند.

آنها یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی مستقیم به شمار می روند.

ارائه کارت ویزیت شخص در موقعیت کسب و کار خود نشان از سطح بالای حرفه ای بودن آن دارد.

تاریخچه کارت ویزیت از قرن 17 هجری در انگستان منشاء می گیرد.

در آن زمان از کارت ویزیت هم به عنوان یک ابزار تبلیغاتی و هم به عنوان نقشه استفاده می شد، زیرا در آن زمان هیچ سیستم رسمی تلفن  در خیابان های لندن وجود نداشت.

در دهه 1870 محبوبیت کارت ویزیت آن را به یکی از گسترده ترین قالب های تبلیغاتی تبدیل کرد.

در آن زمان همه کسب و کار ها از قبیل دفاتر، فروشگاه های عمومی، هتل ها، ایستگاه های راه آهن و رستوران ها برای معرفی خود به مشتریان  از کارت ویزیت استفاده می کردند.

پیشرفت های کرومو لیتوگرافی در آن زمان چنان خلاقیت های رنگارنگی را ممکن ساخت که مردم از کارت های ویزیت خاص به عنوان کاغذ دیواری استفاده می کردند.

چند نکته حیاتی به جهت چاپ کارت ویزیت خاص

  1. در گام اول انتظار نداشته باشید تمام ماجرا کسب و کار شما را توضیح دهد.
    چاپ عکس یا لوگو حرفه ای و هارمونی و تطبیق رنگ ها می تواند جذابیت کارت را صد چندان کند.
  2. از لوگو شرکت یا کسب و کار خود به عنوان بزرگ ترین عنصر کارت ویزیت استفاده کنید.
  3. سادگی کارت ویزیت می تواند کسب و کار شما را مرموز و جذاب نشان دهد.
  4. در کارت ویزیت از توضیحات زیاد پرهیز کنید و به نام شرکت، آدرس، شماره تلفن، پست الکترونیکی و … اکتفا کنید.
  5. کارت ویزیت خود را خوانا چاپ کنید. استفاده از دو رنگ متضاد می تواند کمک زیادی به شما کند.

همیشه بیش از یک کارت را به افراد بدهید.  هم چنین کارت خود را در تمام جلسات و همایش های خود به همراه داشته باشید.

انواع کارت ویزیت

کارت ویزیت کلاسیک

در این دسته از کارت ها ایده خلاقانه خاصی دیده نمی شود. معمولا دارای فرمت استاندارد و تمامی اطلاعات لازم هستند.

کارت ویزیت با فرم فانتزی

برخی از طراحان دوست دارند با کارت های ویزیت، با فرمت های مختلف بازی کنند.

استفاده از طرح های خاص و خلاقانه می تواند ذهن مخاطب را به چالش بکشاند.

در هر صورت، یک کارت ویزیت خاص می تواند کمک زیادی به رونق کسب و کار شخص کند.

کارت ویزیت شبکه های اجتماعی

این نوع  از کارت ویزیت تنها محدود به آیدی شخص در انواع شبکه ها اجتماعی از قبیل اینستاگرام، توییتر، ایمیل و … می شود.

کارت ویزیت خلاقانه

خلق یک کارت ویزیت خلاقانه کار آسانی نیست. اما با یک طرح خلاقانه می توان تاثیر مثبتی بر ذهن مشتری گذاشت.

کارت ویزیت چاپی

می توان استدلال کرد که همه کارت ویزیت ها تایپوگرافی هستند، اما منظور در این بخش کارت های خاصی هستند که به طور ویژه از تایپوگرافی استفاده می کنند.

ایجاد کارت ویزیت چاپی می تواند برای هر طراح گرافیکی بسیار سرگرم کننده باشد.انواع کارت های ویزیت می توانند بر اساس فاکتور های مختلفی نظیر جنس، سلیقه، طرح و … تقسیم بندی شوند.

از انواع کارت ویزیت می توان به کارت ویزیت چرمی، کارت ویزیت خوراکی، کارت ویزیت کتان، کارت ویزیت چوبی، کارت ویزیت فلزی و … اشاره کرد.

مزایای کارت ویزیت
  • اشتراک گذاری اطلاعات
    کارت شما بیانگر حرفه و شغل شماست، که در صورت اشتراک گذاری می توانید به راحتی خود  را معرفی کنید.
  • ایجاد یک تصور عالی در مخاطب
    طرح مورد استفاده در کارت ویزیت می تواند تصور فوق العاده ای در ذهن مخاطب شما بگذارد.
  • کارت ویزیت ابزاری برای بازاریابی موثر
    یکی از راه های بازاریابی به صورت ساده پخش کارت ویزیت در میان افراد مختلف جامعه است.
  • هزینه مقرون به صرفه
    ایده کارت ویزیت نسبت به سایر راه هایی شناسایی کسب و کار هزینه کمتری را برای کارفرمایان دارد.
  • قابلیت تطبیق پذیری
    کارت های ویزیت می توانند مطابق با شغل افراد تغییر ایده دهند، برای درک بیشتر به عکس زیر توجه کنید.
  • ارائه راحت
    وزن کم، ابعاد مناسب سبب شده تا بتوانید کارت ویزیت خود را در همه جا به منظور ارائه شغل همراه خود داشته باشید.
معایب کارت ویزیت
  • فضای محدود

فضای محدود کارت ویزیت ممکن است، باعث شود برخی نتوانند آن گونه که باید کسب و کار خود را به مخاطب معرفی کنند.

  • آلودگی محیط

کارت های ویزیت کاغذی به میزان زیاد ممکن است محیط زندگی و طبیعت را آلوده کنند.

  • استفاده بیش از حد از کاغذ

معمولا در بین تمام انواع کارت ویزیت افراد نمونه کاغذی آن را استفاده می کنند.

استفاده بیش از حد کاغذ یعنی قطع درختان و قطع درختان یعنی مرگ کره زمین…

جمع بندی

امروزه تمام تجارت ها و کسب و کار ها دیجیتالی شده اند و معمولا اغلب جلسات، قرار دادها و اعلامیه ها و توضیحات از طریق فضای مجازی به افراد اطلاع رسانی می شود.

اما در بین تمام امکانات جدید، کارت ویزیت چیزی است که هنوز امکانات دیجیتالی نتوانسته اند کاملاً جایگزین آن ها شوند.

حتی در ظهور ابزار های دیجیتال برای بازاریابی، کارت های ویزیت هنوز نوآوری های زیادی در تکنیک بازاریابی برای یک تجارت هستند.

اکنون مدت زیادی است که از کارت ها به عنوان ابزاری قدرتمند برای بازاریابی در مشاغل استفاده می شود.

در حال حاضر چندین گزینه برای طراحی کارت ویزیت وجود دارد.

کارت های ویزیت نشان می دهد که شخص چقدر در کار خود به عنوان حرفه ای است یا شرکت شما به عنوان یک برند در چه زمینه ای فعالیت می کند. بنابراین، با ارائه کارت ویزیت حرفه ای باکیفیت همراه با طراحی حیرت انگیز و محتوا جذاب می توان باعث ارتقاء برند شخصی یا شرکت شد، ایجاد تصور در ذهن مخاطب بسیار مهم است.

متن فوق نشان می دهد که هزینه کردن پول روی کارت های ویزیت بسیار مؤثر است.

دیگر مقالات ما:

چگونگی طراحی سایت پزشکی

سئو چیست؟

طراحی سایت

طراحی سایت مذهبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

تکنیک های تولید محتوا

آشنایی با تکنیک های تولید محتوا برای داشتن محتوایی عالی

اگر شما صاحب کسب و کاری هستید. و برای ارتقای کسب و کار خود، روی به دنیای ...
تیم تحریریه عصرینو
19 اسفند 1400

طراحی سایت شخصی

طراحی سایت شخصی امروزه اهمیت اینترنت به عنوان یک منبع اطلاعاتی در دنیا رشد روزافزونی پیدا کرده است. ...
تیم تحریریه عصرینو
07 شهریور 1399

طراحی سایت رستوران

طراحی سایت رستوران چیست؟ طراحی سایت رستوران روش بسیار موثری برای کسب درآمد بیش­تر و افزایش جذب مشتری ...
تیم تحریریه عصرینو
04 شهریور 1399