جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

تبلیغات اینستاگرام

تیم تحریریه عصرینو
۰۵ مرداد ۱۳۹۹
تبلیغات اینستاگرام

شاید شما هم جزء کسانی باشید که در حال تبلیغات کردن در برخی برنامه ها (مانند تویتر، فیس بوک و غیره) باشید. اگر تا کنون تبلیغات در اینستاگرام را اصلا در نظر نگرفته اید یا به عبارتی نادیده گرفته اید اشتباه بزرگی را مرتکب شده اید زیرا تبلیغات اینستاگرام جذاب تر و بازدهی بیشتری را دارد.

تبلیغات راهی برای بیشتر دیده شدن

امروزه شاهد تبلیغات در سایت های اجتماعی متعددی هستید.

اگر شما هم جزء تبلیغ کنندگان سایت های اجتماعی هستید حتما برای تبلیغ کردن به instagram هم سری زده اید. اینستاگرام زمینه را برای تبلیغات در قالب های متعددی فراهم کرده است و در مقایسه با دیگر تبلیغات بازدهی بالاتری را دارد. تعداد کاربران فعال اینستاگرام بیش از 800 میلیون بوده و رشد کاربران حیرت آور بوده است. افراد فعال در طول شبانه روز زمینه را برای تجارتی جهانی به نام تبلیغات در اینستاگرام به وجود خواهد آورد. به دلیل شبیه بودن فضای اینستاگرام به فضای فیس بوک و محبوبیتی که اینستاگرام دارد برای تبلیغات بسیار تأثیرگذار است.

   نمودار رشد سریع کاربران اینستاگرام فقط کافی است که افرادی مناسب در یک زمان مناسب با درج نوشته و تصاویر مرتبط تبلیغ کنند. تبلیغات اینستاگرام راهی برای بیشتر دیده شدن تبلیغات است. استفاده از اینستاگرام برای تبلیغ کردن بنا به دلایل زیر صورت گرفته است.

  • رشد مارک یا برند
  • بالا بودن ترافیک
  • به وجود آوردن نشانه های جدید

پلتفرم اینستاگرام پلتفرمی بصری (دیداری) بوده و تبلیغات متنی چندان جایی در اینستاگرام ندارد و تبلیغ کننده برای دیده شدن باید در قالب مجموعه ای از فیلم و تصاویر تبلیغ کند. طبق تحقیقات انجام شده در رابطه با تبلیغات مشخص شده که 60 درصد مردم محصولات را از طریق اینستاگرام می بینند و 75 درصد مردم برای ایجاد پست در اینستاگرام اقدام کرده اند.

تبلیغات چه معایبی را دارد؟

یکی از معایب تبلیغات  حضور نوجوانان و افراد کم سن و سال است. اگر چه بازاریابی و تبلیغات صرفا برای بزرگسالان در نظر گرفته شده اما بالاترین درصد کاربران مربوط به نوجوانان است. آمار کاربران به ترتیب به صورت زیر است.

  • 18 تا 29 سال 55 درصد
  • 30 تا 49 سال 28 درصد
  • 50 تا 64 سال 11 درصد
  • و بالاتر از 65 سال 4 درصد

همچنین 32 درصد کاربران در مناطق شهری، 28 درصد در حومه شهرها و 18 درصد کاربران در کشورهای مختلف مشغول به زندگی کردن هستند. نباید جذب کاربران جوان در تبلیغات را از معایب اینستاگرام دانست زیرا مشابه آن در فیس بوک اتفاق افتاده است. اینستاگرام مثل سایر سیستم های تبلیغاتی کنترل های را برای جنسیت، سن، علایق، مکان و سایر موارد اعمال کرده است.

شما حتی قادرید که مخاطبان خود را سفارشی کنید که فقط تبلیغات شما را لیست های تبلیغاتی ببینند. اینستاگرام برای ارائه دادن تبلیغات از اطلاعات فیس بوک استفاده خواهد کرد و همین امر سبب ارزشمند شدن اینستاگرام در تبلیغات شده است زیرا هم اکنون فیس بوک تنها فضای است که اطلاعات کامل و جامعی را از آمار جمعیتی دارد. همچنین اگر تبلیغات در instagram برای بازاریابی حرفه ای مورد استفاده قرار گیرد تبلیغات بسیار قدرتمند خواهد بود.

میزان تبلیغات در instagram برای برندهای مختلف 

میزان هزینه تبلیغات در instagram به عوامل گوناگونی بستگی دارد که البته این عوامل هنوز مشخص نشده است. یکی از عوامل تعیین کننده هزینه تبلیغات  هزینه هر کلیک است یعنی بر اثر تعداد کلیک ها و بازدید مخاطبان هزینه تعیین خواهد شد. دیگر معیارهای تعیین کننده میزان هزینه تبلیغات در instagram بر اساس تعداد مخاطبان، روز، زمان، رقابت و غیره است.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام بالاتر از تبلیغات در فیس بوک است و علتش هم به هدفمند تر بودن تبلیغات در اینستاگرام مربوط است. از سوی دیگر تبلیغ کنندگان به خوبی بودجه خود را در اینستاگرام کنترل خواهند کرد. مثلا بر اساس میزان بودجه روزانه تبلیغات اجرا خواهد شد.

اگر قرار است در اینستاگرام تبلیغ کنید پس چندان نیازی به یادگیری ندارید. فقط کافی است که در صورتی که در فیس بوک تبلیغات دارید تنظیمات فیس بوک خود را مدیریت کنید. اگر به دنبال تبلیغات ساده در اینستاگرام هستید تبلیغات مستقیم در اینستاگرام را انتخاب کنید.

برای تبلیغات پیچیده تر در اینستاگرام نیاز به یک مجموعه بزرگ برای اجرای تبلیغات است. همچنین امکان دسترسی به بازاریابی در اینستاگرام و فیس بوک برای خرید و مدیریت جوامع بزرگ وجود دارد. در ادامه روش های برای ایجاد تبلیغات آسان در اینستاگرام را توضیح دادهایم که بسیار رایج است. فراموش نکنید که تبلیغات روشی پیچیده نیست و فقط کافی است چند مرحله زیر را انجام دهید.

  1. مدیریت تبلیغات فیس بوک:

برای شروع جدید، تبلیغات فیس بوک را فعال کنید. (در حال حاضر مدیریت اینستاگرام فقط از طریق مدیریت فیس بوک قابل انجام است.)

  1. تنظیم اهداف بازاریابی:

هدف خود را از بازاریابی انتخاب کنید. مشخص کنید که آیا هدف شما از بازاریابی و تبلیغات بالا بردن آگاهی برند یا ترافیک بیشتر است. تبلیغات با اهداف زیر فعال است.

  • رسیدن
  • آگاهی و تبلیغ برند
  • ترافیک
  • تعامل پست (نامزدی)
  • نصب برنامه ها
  • بازدید ویدئو
  • تبدیل وب سایت
  1. پیکربندی مخاطبین:

بعد از انتخاب کردن هدف خود مخاطبین خود را مشخص کنید تا افراد مناسب برای دیدن تبلیغات شما مشخص شوند. زیبایی تبلیغات پیکربندی مخاطبین است چرا که شما به مخاطبین خود خواهید رسید. اگر قبلا مخاطبین خود را پیکربندی کرده اید پس مخاطبین زیادی وجود دارد که به روند شما آشنا هستند. اما اگر تازه شروع به پیکربندی مخاطبین خود کرده اید پس برای دسترسی دقیق به مخاطبین، مخاطبین خود را لایه بندی کنید.

  1. انتخاب مکان:

بعد از رسیدن به تعداد مخاطبان ایده آل خود مکان خود را مشخص کنید. اگر شما قصد دارید که فقط یک مجموعه خاص تبلیغات شما را ببینند. باید مکان خود را مشخص کنید اما اگر محتوای تبلیغاتی برای مکانی خاص نیست پس نیازی به انتخاب مکان نیست.

  1. تنظیم کردن برنامه بودجه و تبلیغات:

تقریبا با چگونگی عملکرد بودجه و دیگر سیستم عامل های تبلیغاتی آشنا هستید پس نیازی به توضیح دادن نیست.

  1. ایجاد کردن تبلیغات:

آگهی اینستاگرام را بعد از انجام مراحل گفته شده ایجاد کنید.

پلتفرم اینستاگرام چه قالب های دارد؟ پلتفرم اینستاگرام برای تبلیغات دارای 6 قالب است که هر کدام را به صورت جداگکانه توضیح داده ایم.

  1. خوراک تصاویر:

استانداردترین قالب در اینستاگرام تصاویر است.

  1. داستان تصاویر:

داستان تصاویر همان خوراک تصاویر است اما با این تفاوت که تصاویر در داستان اینستاگرام آورده شده است.

  1. خوراک ویدئویی:

تبلیغات را به صورت فیلم باکیفیت درآورید تا بازدهی بالاتری را داشته باشد.

  1. داستان ویدئویی:

یک مکان عالی برای تبلیغات ویدئویی اینستاگرام است زیرا اکثر کاربران داستان را خواهند دید.

  1. خوراک چرخ فلک:

تبلیغات چرخ و فلکی امکان دیدن 10 تصاویر در یک آگهی را  به مخاطب خواهد داد که برای هر کدام لینک جداگانه در نظر گرفته شده است.

  1. داستان بوم:

تبلیغات در داستان بوم یک تبلیغات همه جانبه است که با چرخ فلک فیلم و تصاویر همراه است. تبلیغات اینستاگرام برترین نوع تبلیغات است حال که با نخستین اصول تبلیغات آشنا شدید. اگر روش های زیر را رعایت کنید بهترین نوع تبلیغات را خواهید داشت.

  • وارد کردن تبلیغات با شخصیت ها
  • مرتبط بودن متن تبلیغات با تصاویر و فیلم
  • به کار بردن هشتک ها
  • اجرا کردن مسابقه
  • ارسال تبلیغات در زمان بهینه

و به عنوان سخن پایانی باید گفت که تبلیغات در اینستاگرام اگر به درستی صورت گیرد فرصتی عالی را برای مشاغل مختلف به وجود خواهد آورد.  

خدمات مرتبط :

طراحی سایت

مقالات مرتبط

قوانین اینستاگرام در 2020

اینستاگرام ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

مطالب مرتبط

تعریف سئو

آشنایی کامل با تعریف سئو سایت

سئو سایت یکی از بهترین روش‌ها برای توسعه وب‌سایت و کسب‌وکارهای اینترنتی است که در آن شما ...
تیم تحریریه عصرینو
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
نحوه کار سئو

نحوه کار سئو چگونه است و چقدر اهمیت دارد؟

سئو چیست؟ سئو  (Search Engine Optimization ) سئو معادل کلماتی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو می ...
تیم تحریریه عصرینو
۰۶ مرداد ۱۳۹۹
لینک سازی داخلی

بررسی اهمیت لینک سازی داخلی

برای آنکه بتوان صفحات وب سایت را به یکدیگر پیوند داد، نیاز به لینک سازی داخلی داریم. ...
تیم تحریریه عصرینو
۱۶ فروردین ۱۴۰۱