جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

سایت فروشگاهی و نکات مهم در طراحی آن

تیم تحریریه عصرینو
۰۶ آذر ۱۳۹۹

با طراحی سایت فروشگاهی خرید را برای مشتریان خود آسان تر کنید

در دنیای پیشرفته امروزی، سایت های فروشگاهی نقش مهمی را در رونق بخشیدن به کسب و کارها ایفا می کنند. مشغله های افراد باعث شده تا مردم برای صرفه جویی در زمان و هزینه های خود، خرید آنلاین را به خرید حضوری ترجیح دهند.

شما می توانید با طراحی یک سایت فروشگاهی در هر مکان و زمان، خدمات و محصولات خود را به مشتریان ارائه و نیازهایشان را برطرف نمایید.

فرقی نمی کند در چه زمینه ای فعالیت می کنید، شما برای ارائه خدمات خود، به سایتی قدرتمند نیاز دارید. پس باید طراحی سایت فروشگاهی خود را به تیمی مجرب و حرفه ای واگذار کنید تا خیالتان از بابت کارآمد بودن سایت راحت باشد. جهت آشنایی هرچه بیشتر در خصوص نکات طراحی فروشگاه آنلاین، در ادامه همراه ما باشید.

نحوه ساخت سایت فروشگاهی

با رعایت نکات زیر یک سایت فروشگاهی مشتری پسند داشته باشید

راه اندازی یک فروشگاه آنلاین، تنها به معنی ایجاد دامنه و سیستم مدیریت محتوا نیست. این موارد اصول اولیه طراحی سایت هستند، اما برای جذب مشتری کافی نیستند. موفقیت سایت فروشگاهی شما به عوامل بسیاری بستگی دارد، که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم.

  1. اهمیت صفحه اصلی در طراحی سایت فروشگاهی

می توان گفت صفحه اصلی سایت فروشگاهی، مهمترین بخش ظاهری آن است چراکه مشتری در یک نگاه تمامی محصولات و خدمات فروشگاه شما را مشاهده می کند؛ به همین خاطر طراحی این بخش اهمیت زیادی دارد و شما باید تمامی خدمات و محصولات خود را به طور مختصر و در عین حال کامل، در این صفحه معرفی کنید.

این معرفی باید چشمنواز و کاربرپسند داشته باشد و به چشم انداز کلی فروشگاه شما دست پیدا کند. بنابراین از درج موارد غیرضروری در صفحه اصلی بپرهیزید.

راه اندازی سایت فروشگاهی

  1. صفحات دسته بندی محصول ویترین فروشگاه آنلاین

هدف اساسی از طراحی سایت فروشگاهی، نمایش محصولات و خدمات شما به مشتری است. همانطور که در فروشگاه های حضوری، زیباترین کالاهای خود را در ویترین می گذارید، در فروشگاه آنلاین نیز در قسمت دسته بندی محصولات باید این نکته را مدنظر قرار دهید. همچنین ابزارهایی را برای راحتی مشتری ایجاد کنید؛ مثلا با ایجاد فیلترها، تگ ها، گزینه هایی مانند پرفروش ترین ها، جدیدترین ها و … می توانید فرآیند جستجو را برای مخاطب راحت تر کنید. علاوه بر جلب رضایت مشتری که مهمترین هدف شماست، نکته مهمی که در این قسمت باید مدنظر قرار دهید، رتبه بندی سایت در گوگل است؛ بنابراین در حین طراحی سایت فروشگاهی، از کلمات کلیدی در صفحه دسته بندی محصولات استفاده کنید.

  1. صفحه محصول مقصد اصلی مشتری

زمانی که مشتری کالای مدنظر خود را در سایت شما جستجو می کند، در نهایت به صفحه محصول هدایت می شود. اینکه مشتری تصمیم بگیرد کالای ارائه شده را خریداری یا از خرید آن صرف نظر کند، به کیفیت اطلاعات ” صفحه محصول ” بستگی دارد. شما باید اطلاعات محصول را به صورت کامل با ارائه نکات اصلی در این صفحه توضیح دهید. پیشنهاد می گردد از درج متن های طولانی و مشخصات غیرضروری، در صفحه محصول اجتناب کنید.

راهنمای طراحی فروشگاه آنلاین

هنگام طراحی سایت فروشگاهی چه جزئیاتی را باید در صفحه محصول قرار دهیم؟

از جمله بخش های ضروری و مهم صفحه محصولات سایت شما عبارتند از:

  • جزئیات فنی را در بخش شرح محصول ارائه دهید

در این قسمت، شما می بایست ویژگی های محصول خود را کوتاه و خلاصه ذکر کنید. همچنین در مورد جزئیات فنی و تخصصی کالای مربوطه به صورت مختصر توضیح دهید.

  • قیمت کالا را به صورت شفاف درج کنید

قیمت یک محصول به عنوان فاکتوری مهم باید در صفحه محصول درج شود. چنانچه برخی محصولات تخفیف دارند، با مقایسه قیمت قبلی و فعلی، مشتری را به خرید آن ترغیب کنید.

طراحی سایت فروشگاهی

  • با ارائه تصاویر باکیفیت حرفه ای به نظر برسید

تصاویر باکیفیت، علاوه بر زیباتر کردن صفحه محصول، می توانند تا حد زیادی نظر مشتری را به خود جلب کنند چراکه در سایت های خرید آنلاین، این تصاویر هستند که به یک مشتری در جهت خرید اینترنتی کمک می کنند تا با ظاهر محصول آشنا شوند. به همین خاطر ارائه چند عکس باکیفیت از زوایای مختلف به همراه قابلیت بزرگنمایی، کمک شایانی برای خرید یک محصول از سوی مشتری می کند.

  • گزینه افزودن به سبد خرید را از یاد نبرید

افزودن گزینه سبد خرید در صفحه محصول، هنگام راه اندازی و طراحی سایت فروشگاهی، الزامی است تا مشتری به راحتی محصول مورد نظر خود را با هدایت به سبد خرید، خریداری نماید. از دیگر گزینه های کاربردی صفحه محصول برای مشتریان، می توان به «افزودن به مقایسه» و «افزودن به لیست خواسته ها» اشاره کرد.

  • جذب مشتری توسط تبلیغات و پیشنهادات ویژه

پس از راه اندازی سایت فروشگاهی، شما به یک برنامه بازاریابی نیاز دارید. از طریق تبلیغات و پیشنهادات ویژه می توانید مشتریان قبلی خود را حفظ کرده و مخاطبان جدیدی را با ارائه این آفرها به دست آورید. طراحی یک صفحه فرود خوب، شما را در راستای این هدف یاری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − یازده =

مطالب مرتبط

متن تبلیغاتی

متن تبلیغاتی خود را به ما بسپارید و از فروش بیشتر خود لذت ببرید

با توجه به رونق کسب و کارهای اینترنتی، امروزه کمتر کسی را می بینید که از اهمیت ...
تیم تحریریه عصرینو
۳۱ شهریور ۱۴۰۲

معرفی اصول سئو به همراه انواع تکنیک های سئو سایت

سئو در واقع یک روش مناسب برای بهتردیده شدن و‌ب‌سایت شما در موتورهای جستجو از جمله گوگل ...
تیم تحریریه عصرینو
۳۰ مهر ۱۳۹۹
کار ثبت داده

کار ثبت داده چیست ؟

کار ثبت داده ، وارد کردن اطلاعات یا دیتا اینتری، یک شغل اداری به حساب می آید. ...
تیم تحریریه عصرینو
۲۲ شهریور ۱۴۰۰